folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilgisayarla İlgili Diğer Konular
linefolder Bu Mac'lerden Hangisini Tavsiye Edersiniz (Yazılımcı İçin)



Bu Mac'lerden Hangisini Tavsiye Edersiniz (Yazılımcı İçin)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Merhaba arkadaşlar, bir konu vardı orada arkadaş pro ve air i karşılaştırmış arkadaş ancak grafik üzerine olan bir konuydu. Şimdi bir

    arkadaşım bana hediye olarak bir macbook alacak, iki tane modelin resmini çekti. Bu tarz cihazlar iyi mi? Yeni modelleri çok pahalıymış o

    yüzden bu baktıkları ona göre uygun sanırım

     

     

     

    -------------------------------------------

     

     

     

    şimdi diğer konuda pro daha iyi denmiş ama ikisinin fiyatı da 1349 isviçre frangı diyor. sanırım air de ssd var.. bu fiyatlar ve performanslar

    iyi midir? (ios yazılımı yapacağım ve de mac e ek olarak windows da kurmak istiyorum)

     

    bunların haricinde varsa model tavsiyleriniz falan onları da alabilrim. Çok pahalı bir şey de aldırmak istemiyorum

     

    not : lütfen, bana da getirsin gibi mesajlar atmayın konuya, parayı göndersek de alacağını sanmıyorum zaten türkiyeden daha pahalı

    olabilir fiyatları..

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ilk ürün sanırım bu?

    http://www.vatanbilgisayar.com/apple-md101tua-macbookpro-notebook-corei5-25ghz-4gb-500gb-133-intel-tasinabilir-bilgisayar/productdetails.aspx?I_ID=61543

    Bu arada ekran 13.3 inç miş, sıkıntnı olur mu böyle küçük olması yoksa 15.4 ü mü tavsiye edersiniz

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PanxeR
    PanxeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ekim/2007
    Erkek

    hocam tercih yine sana bağlı , airler öncelik olarak hafif ancak mac sayesinde günlük işlerini sorunsuz yapabileceğin cihazlar

    macbook pro ise daha güçlü verisoyunu fakat biraz daha kalın (ama piyasdaki bir çok laptoptan hafif ve güçlüdür)

    özeliklere şimdi bakıyorum.

    Bu arada 

    1300 İsviçre Frangı = 2 475,62367 Türk Lirası

    İki cihazda 13.3 inch

    Pro çözünürlük 1280 x 800

    Air Çözünürlük 1440 x 900 

    pro çift çekirdek i5 2.5 ghz

    air çift çekirdek i5 1.8 ghz

    ikiside intel HD 4000 gpu

    PRO 500gb 5400 RPM

    Air 128 GB SSD 

    Pro 2 KG

    Air 1.35 KG

     

     

    Kesinlikle air i almalısın hocam. İşlemci olarak biraz fark var ama hem ekran çözünürlüğü daha yüksek hemde SSD farkı var. Ayriyetten fazladan taşıyacağın ağırlık cabası.

    PanxeR tarafından 16/May/13 22:14 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    hocam işlemciler arasında baya fark yok mu sence? 1.8 e 2.5 ?

    evet çözünürlük air de baya iyi ve air daha şık görünüyor. ssd olması güzel ama çok yüksek boyutlu değil, ve ikinci hdd takılmıyor ya da sıkıntılı ?

    boyutta sıkıntı yaşamam mı hem win 8 hem mac yüklü olursa..

     

    bir de macbook pro nun tavsiye edeceğin bir modeli var mı 15.4 inç olan ? ama çok pahalı olmaması gerek .. 

     

    teşekkürler cevap için

    unbalanced tarafından 16/May/13 22:26 tarihinde düzenlenmiştir
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pcdoktor636
    pcdoktor636's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ocak/2010
    Erkek

    Ssd'lerin ömrü en fazla 1 sene diye biliyorum,tercihte bunuda göz önünde bulundur bence hocam.

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kvasir
    kvasir's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek
    pcdoktor636 bunu yazdı

    Ssd'lerin ömrü en fazla 1 sene diye biliyorum,tercihte bunuda göz önünde bulundur bence hocam.

    2-3 sene, ben 1 seneyi devirdim.

    13.3" biraz ufak gibi. Kullandım bana ufak geldi.

    edit: tabi xcode için alacaksan performanslı olan al yeter sana.

    kvasir tarafından 16/May/13 22:42 tarihinde düzenlenmiştir
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pcdoktor636
    pcdoktor636's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ocak/2010
    Erkek
    VBDream bunu yazdı
    pcdoktor636 bunu yazdı

    Ssd'lerin ömrü en fazla 1 sene diye biliyorum,tercihte bunuda göz önünde bulundur bence hocam.

    2-3 sene, ben 1 seneyi devirdim.

    13.3" biraz ufak gibi. Kullandım bana ufak geldi.

    edit: tabi xcode için alacaksan performanslı olan al yeter sana.

    Tabi kullanıma bağlı,ama genel olarak çevremde gördüğüm 1 sene civarı,tbt'deki müridlerden bazılarıda 1 seneden bahsediyordu,holy 8 ayda bitti diyor.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Balyoz99
    Balyoz99's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ocak/2010
    Erkek
    pcdoktor636 bunu yazdı

    Ssd'lerin ömrü en fazla 1 sene diye biliyorum,tercihte bunuda göz önünde bulundur bence hocam.

    Ev kullanıcılarını bilemem ama sunuculara taktığımız intel/kingston/sandisk ssd'ler 2.5" hdd'lerden daha dayanıklı. 

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tagext
    tagext's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Başarı Madalyası
    Kayıt Tarihi: 25/Temmuz/2002
    Erkek

    development için air bi halta yaramaz. bende macbook retina 2.6ghz var. alet cok sağlam oldukçada hafif.

    development için kullanıyorum ama ram mutlaka 8 olmalı.

    13.3" te alabilirsin orda onemli olan çözünürlük ben buyuk ekranda daha rahat ediyorum. 

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviGozluDev
    MaviGozluDev's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Eylül/2005
    Erkek

    Air hiç kullanmadım perfirmansta bi fark var mı yorumlayamam , o yüzden yorumum taraflı olcak biraz ama macbookpro yu aldır bence. Tasatım olarakta pro lari daha cok begeniyorum şahsen, daha düz duruyo :) sanırım retina ekran olmayan bu model, gayet yeter hocam bence sana. Kaldı ki sırf ssd var diye air almaktansa , illa ssd istiyosan pro yu aldırıp ssd yi kendin alabilirsin. SuperDrive ı çıkarıp onun yerine ssd yi takabilirsin hocam, interbette donanımhaber vs bi çok yerde var ssd konuları vaya baya performans alıyo millet. 

     

    Dipnot : eğer bu pro vatanda şu an 2400 e satılansa , gelince burdan alsın bence hediyeyi en azından garantisi olur, bide TR klavye önemliyse senin için o da bi avantaj

     

    dipnot2: 13.3 ekrana bende takmıştım başta çok mu küçük olur diye de gayet yeterli oluyo genel anlamda. Etrafı felanda siyah olunca sanırım ekranın bi parçası gibi olmuş büyük geliyo. Bide senin için önemli mi bilmemde benim için tipi çok öneml. Ve 13.3 te klavye tam oturmuş gibi ama 15 olanlarda klavye küçük kalmış gibi hissediyorum :) 

    yalnııız çalışırken geniş ekranlarda çalıayıseviyorim dersen o biraz sıkıntı olabiliyo, Xcode da tasarım ekraninda .zib ya da storyboard farketmez, ortada küçücük kalıyo tasarım ekranı, yanlardakileri kapat aç alan büyüsün felan uyuz oluyorum. Bi dene de minidisplay port to vga alıp 2.bi ekran deneyebilirsin o sebeplen

    dipnot3: dipnotlar orjal yazıdan uzun olmuş, elime tükürem :)

    MaviGozluDev tarafından 16/May/13 22:54 tarihinde düzenlenmiştir
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    unbalanced
    unbalanced's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ssd bu kadar kısa ömürlüyse değmez bence uğrşamaya :)

    tagext, 8 gb ram fazla değil mi :) fiyat o zaman baya artar.. ama yine de söylerim. bir de büyük ekran olması daha iyi olur. küçük şeyleri pek

    sevmiyorum :) 

    @mavigözlüdev, hocam ayıp olur o kadarı da :) büyük ihtimal taksitle falan alacak.. buradan al demek ne bilim .. ben isteyemem.. zaten bunu da

    istemiyorum ama iki de bir soruyor. tr ye gelince aldırmam ona :) arada çok da fark yok.. ama daha pahalı. klavye olayını sticker ile çözmeyi

    düşünüyorum ama garanti olayı olmayacak sanırım

Toplam Hit: 1545 Toplam Mesaj: 26