folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Engelli Bir İnsana Nasıl Davranmalıyız.



Engelli Bir İnsana Nasıl Davranmalıyız.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TheRaBBiT
    TheRaBBiT's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Nisan/2011
    Erkek

    Tebrikler hocam. Güzel konu herkes 1 dk sını arayıp okumalı.


    Tüm umudunuzu kaybetmek özgürlüktür.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    bayarbatuhan bunu yazdı:
    -----------------------------

    ozzy41g bunu yazdı:
    -----------------------------

    1.) Engelli bir insanın eli-kolu olmasa dahi, elinizi uzatarak selam verin. Engelli kişi size nasıl davranacağını bilir.

     

    ayıp olmazmı, dalga geçer gibi. buna takıldım ben. varrmı mantıklı bi açıklaması. örnekle mesela.


    -----------------------------

     

    tokalaşma manasında elini uzatmcaksn zaten ozaman tabiki ayıp olabilir  ama omzuna dokunarak güven verici hareketlerle selam verebilirsin.  ellerini kaçırmak yerine.


    -----------------------------

    benim de kafam buna takılmıştı, mantıklı cevap

    ayrıca güzel konu tebrikler. insanlar bi de genelde dik dik bakarlar.

    ben yolda sokakta gördüğümde önüme bakar geçerim asla kusurlarını incelemem

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kvasir
    kvasir's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2005
    Erkek

    engellilere acımaya kalkan orospu çocukları tamamen kendi kişiliksizliklerinden öyle yapıyorlar çünkü her zaman çocukları başta olmak üzere yakınlarına örnek gösterdikleri insanlar onlar, bkz"şükret oğlum bak ya böyle olsaydın?", Türkiye engelliler için cehennem, gerek toplumu gerek imarı açısından, ortapedik engelli iseniz minibüse, otobüse, metroya binemezsiniz, bir çok mağaza, iş hanına gidemezsiniz, zaten onu siktir et sokağa çıkamassınız çünkü amcık amcık bakarlar. Engelli olan insan mutsuzdur mutsuz değilim taklidi yapar, tabi mutsuzluğunun nüansı vardır, engeline bağlı komplekslerini ne kadar yenmiş ve hayatını ne kadar engeline göre rahat edeceği şekilde düzenlemişse daha az mutsuz olur, mutlu olmaz. Daha yazarımda işte daha çok küfür edicem 24 saat ban olacak 168 saat, sonra bu konuya yazamayacağım. Arkadaşın tavsiyeleri çok yerinde yanlız bütün bu tavsiyeleri okurken "BİRŞEYLER YAPMALIYIM!!!" tarzında değil de aklımda bulunsun beynimin empati bölümünde saklıyım tarzı bir yaklaşımla okuyun, önce adam olun.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    anarsistherif
    anarsistherif's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Ağustos/2009
    Erkek

    VBDream bunu yazdı:
    -----------------------------

    engellilere acımaya kalkan orospu çocukları tamamen kendi kişiliksizliklerinden öyle yapıyorlar çünkü her zaman çocukları başta olmak üzere yakınlarına örnek gösterdikleri insanlar onlar, bkz"şükret oğlum bak ya böyle olsaydın?", Türkiye engelliler için cehennem, gerek toplumu gerek imarı açısından, ortapedik engelli iseniz minibüse, otobüse, metroya binemezsiniz, bir çok mağaza, iş hanına gidemezsiniz, zaten onu siktir et sokağa çıkamassınız çünkü amcık amcık bakarlar. Engelli olan insan mutsuzdur mutsuz değilim taklidi yapar, tabi mutsuzluğunun nüansı vardır, engeline bağlı komplekslerini ne kadar yenmiş ve hayatını ne kadar engeline göre rahat edeceği şekilde düzenlemişse daha az mutsuz olur, mutlu olmaz. Daha yazarımda işte daha çok küfür edicem 24 saat ban olacak 168 saat, sonra bu konuya yazamayacağım. Arkadaşın tavsiyeleri çok yerinde yanlız bütün bu tavsiyeleri okurken "BİRŞEYLER YAPMALIYIM!!!" tarzında değil de aklımda bulunsun beynimin empati bölümünde saklıyım tarzı bir yaklaşımla okuyun, önce adam olun.


    -----------------------------

    adam çok haklı beyler.


    =)
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bayarbatuhan
    bayarbatuhan's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Mayıs/2011
    Erkek

    x3uqm4 bunu yazdı:
    -----------------------------

    VBDream bunu yazdı:
    -----------------------------

    engellilere acımaya kalkan orospu çocukları tamamen kendi kişiliksizliklerinden öyle yapıyorlar çünkü her zaman çocukları başta olmak üzere yakınlarına örnek gösterdikleri insanlar onlar, bkz"şükret oğlum bak ya böyle olsaydın?", Türkiye engelliler için cehennem, gerek toplumu gerek imarı açısından, ortapedik engelli iseniz minibüse, otobüse, metroya binemezsiniz, bir çok mağaza, iş hanına gidemezsiniz, zaten onu siktir et sokağa çıkamassınız çünkü amcık amcık bakarlar. Engelli olan insan mutsuzdur mutsuz değilim taklidi yapar, tabi mutsuzluğunun nüansı vardır, engeline bağlı komplekslerini ne kadar yenmiş ve hayatını ne kadar engeline göre rahat edeceği şekilde düzenlemişse daha az mutsuz olur, mutlu olmaz. Daha yazarımda işte daha çok küfür edicem 24 saat ban olacak 168 saat, sonra bu konuya yazamayacağım. Arkadaşın tavsiyeleri çok yerinde yanlız bütün bu tavsiyeleri okurken "BİRŞEYLER YAPMALIYIM!!!" tarzında değil de aklımda bulunsun beynimin empati bölümünde saklıyım tarzı bir yaklaşımla okuyun, önce adam olun.


    -----------------------------

     

    adam çok haklı beyler.


    -----------------------------

    türkiyede ne yazıkki bazı insanlarımızın cahilliğinden dolayı böyle oluyor

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cute
    cute's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2011
    Dişi

    tebrikler güzel konu. herkesin en azından 1 dakikasını ayırıp okuması gerekli bence. umarım bu konuyuu okuyan engelli kardeşlerimizi kıracak sözler sarfetmemişizdir.

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    umbatu
    umbatu's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Aralık/2009
    Erkek

    VBDream bunu yazdı:
    -----------------------------

    engellilere acımaya kalkan orospu çocukları tamamen kendi kişiliksizliklerinden öyle yapıyorlar çünkü her zaman çocukları başta olmak üzere yakınlarına örnek gösterdikleri insanlar onlar, bkz"şükret oğlum bak ya böyle olsaydın?", Türkiye engelliler için cehennem, gerek toplumu gerek imarı açısından, ortapedik engelli iseniz minibüse, otobüse, metroya binemezsiniz, bir çok mağaza, iş hanına gidemezsiniz, zaten onu siktir et sokağa çıkamassınız çünkü amcık amcık bakarlar. Engelli olan insan mutsuzdur mutsuz değilim taklidi yapar, tabi mutsuzluğunun nüansı vardır, engeline bağlı komplekslerini ne kadar yenmiş ve hayatını ne kadar engeline göre rahat edeceği şekilde düzenlemişse daha az mutsuz olur, mutlu olmaz. Daha yazarımda işte daha çok küfür edicem 24 saat ban olacak 168 saat, sonra bu konuya yazamayacağım. Arkadaşın tavsiyeleri çok yerinde yanlız bütün bu tavsiyeleri okurken "BİRŞEYLER YAPMALIYIM!!!" tarzında değil de aklımda bulunsun beynimin empati bölümünde saklıyım tarzı bir yaklaşımla okuyun, önce adam olun.


    -----------------------------way anasını mutluluk göreceli kavramdır hocam ama duygularıma tercuman oldun.


    bir zaman...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ptchicko
    ptchicko's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2011
    Erkek

    Arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım, lk mesajımı öncelikle bu konu üzerine yazmamın sebebini açıklayayım;

    Ben engellilerle çalışan bir fizyoterapistiim ve son 10 senemi zihinsel, otistik ve bedensel engelli bireylerle bir arada geçirdim. He zaman bana söylenen "çok zor bir alanda çalıştığımız" olmuştur. İnanın zor olan engellilerle çalışmak değil de, bürokrasi ile uğraşmaktır. Bir kaç gün kurumdan ayrı kalsam bir parçam eksikmiş gibi geliyor. Kurum içinde çocuklarla bir arada olduğunuzda kin yok, nefret yok, kıskançlık yok... Kurumdan dışarı çıktığımızda tüm dünya üstüme geliyormuş gibi geliyor. Neyse...

    Aslında bu konuda bayarbatuhan genel olarak temel konuları paylaşmış. İlk okuduğumda benimde aklımda olan soru işareti (elini uzatarak selamlamak) kısmını sonrasında son derece açıklayıcı olarak cevaplamış. Temas ederek ilişkiye geçmek tüm insanlar için hoş gelen bir yaklaşımdır. Bir de yüz yüze gelmek, yani çocuksa veya tekerlekli sandalye de oturan bedensel engelli birey için hafiften dizlerimizi kırarak -onun seviyesine inerek- onu muhatap almak işin çözümüdür. Size bu arada özel eğitimin anahtarı olduğunu düşündüğüm davranışı da anlatmış oluyorum. Karşınızdaki birey engelli olsun olmasın, göz temasını sağlamak ilk adım olmalıdır. Ten teması da eklenince, makul ses tonu ile konuşmak ve en önemlisi dinlemek tüm insan ilişkilerinde esastır. Bu, engellilere yaklaşımda da, çocuklarla ilişki kurmada da, normal(?) insanlarla ilişkiye geçmede de aynıdır.

    İşin özü herkesin sizi anlamasını beklemek değil, kendinizi anlatmanın yollarını anlamaktır.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YasamaK
    YasamaK's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2010
    Erkek

    ptchicko bunu yazdı:
    -----------------------------

    Arkadaşlar bende aranıza yeni katıldım, lk mesajımı öncelikle bu konu üzerine yazmamın sebebini açıklayayım;

    Ben engellilerle çalışan bir fizyoterapistiim ve son 10 senemi zihinsel, otistik ve bedensel engelli bireylerle bir arada geçirdim. He zaman bana söylenen "çok zor bir alanda çalıştığımız" olmuştur. İnanın zor olan engellilerle çalışmak değil de, bürokrasi ile uğraşmaktır. Bir kaç gün kurumdan ayrı kalsam bir parçam eksikmiş gibi geliyor. Kurum içinde çocuklarla bir arada olduğunuzda kin yok, nefret yok, kıskançlık yok... Kurumdan dışarı çıktığımızda tüm dünya üstüme geliyormuş gibi geliyor. Neyse...

    Aslında bu konuda bayarbatuhan genel olarak temel konuları paylaşmış. İlk okuduğumda benimde aklımda olan soru işareti (elini uzatarak selamlamak) kısmını sonrasında son derece açıklayıcı olarak cevaplamış. Temas ederek ilişkiye geçmek tüm insanlar için hoş gelen bir yaklaşımdır. Bir de yüz yüze gelmek, yani çocuksa veya tekerlekli sandalye de oturan bedensel engelli birey için hafiften dizlerimizi kırarak -onun seviyesine inerek- onu muhatap almak işin çözümüdür. Size bu arada özel eğitimin anahtarı olduğunu düşündüğüm davranışı da anlatmış oluyorum. Karşınızdaki birey engelli olsun olmasın, göz temasını sağlamak ilk adım olmalıdır. Ten teması da eklenince, makul ses tonu ile konuşmak ve en önemlisi dinlemek tüm insan ilişkilerinde esastır. Bu, engellilere yaklaşımda da, çocuklarla ilişki kurmada da, normal(?) insanlarla ilişkiye geçmede de aynıdır.

    İşin özü herkesin sizi anlamasını beklemek değil, kendinizi anlatmanın yollarını anlamaktır.


    -----------------------------

    Süpersin Kardeşim


    SEVİŞİRKEN EN ZEVKLİ OLAN ŞEY.. tamam, dikkatinizi çektim. ne kadar meraklısınız böyle şeylere terbiyesizliğin lüzumu yok yani :D (Sigara içiyorum çünkü insanlar konuşarak, beynimi sikerek, yorum yaparak öldürürken sigara sorgusuz, sualsiz, sessizce öldürüyor.)
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kafkavari
    kafkavari's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Şubat/2010
    Erkek

    Güzel bilgiler teşekkürler hocam


    Mesele, Türkiye'nin şeftali yerine, motor üretmek istemesiydi. N. Erbakan
Toplam Hit: 5946 Toplam Mesaj: 39