folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Klima İle Isınmak Doğalgazdan Daha Ucuz!



Klima İle Isınmak Doğalgazdan Daha Ucuz!

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek
    Biliyor musunuz ? Dogalgaz'a gelen zamlar ile klima ile isinmak daha ucuz
    hale gelmistir. Basit bir hesap yapalim:

    Dogalgazin 1 metrekupu 54,4 YKr'dur. 1 metrekup ayni zamanda 35748 KJ'luk bir isi verir (1 Joule= 1 Ws). 3600'e bolersek 9,93 kWh yapar. Bu fiyatini 5,6 YKr/kWh yapar.

    Elektrigin fiyati ise vergiler dahil 15,83 YKr/kWh'dir. Hani daha ucuz demistiniz diyeceksiniz....

    Elektrigi dogrudan yakip (rezistans ile kisadevre yaparak) isinirsaniz 3 kat daha pahali isinirsiniz, ancak klimanin bir farki var: Klimalar disardaki isiyi iceri pompalar. Yani bir tur isi pompasidir (buzdolabi da icerdeki isiyi disari atar). Bunu da cok verimli bir sekilde yaparlar: 1 birim elektrik harcarken 3 birim isiyi iceri alir. Bu 1 birim elektrik de isiya donusur, yani 1 birim verip 4 birim isi elde edersiniz. Bu durumda 15,86 YKr ile aslinda 4 kWh'lik isi karsiligi elde etmis olursunuz yani kWh'i 3,96 YKr yapar. Kisacasi dogalgaz klimaya gore azbuz degil, %41 daha pahali (5,6 / 3,96).,

    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    suiQast54
    suiQast54's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ağustos/2006
    Erkek
    Evet HolyOne haklısın Dogal Gaza Yapılan Zamlar Sonucu Oyle Oldu ...

    Tavsiyelere Uyanlar Tavsiyeyle Yaşarlar.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PyRoN
    PyRoN's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Erkek
    ne mi derimm :) tayyeapin mk yum

    Yürüüü Beaaa Ehli Deveee Endamını Göreyim,, Senle Geçen Günlerimin E*dadını S*keyim,, Mecnunmuyum Lan Bir a*m İçin Çöllere Düşeyim,, Senide Leylayida Mecnunuda S*keyim!!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Osiris
    Osiris's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek
    O zaman benim kaçak elektrik hattı kalsın ya )=)

    Bana bakip her zaman gulumseyin.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    muhoweb
    muhoweb's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Aralık/2003
    Erkek
    Aq çaktırmayın lem. Yarın elektriğe zam gelirse o zaman görürüm ben sizi.

    Dandana Çıkada Dandana Çıkada Dandana Çıkada Aleeeeeeeee........
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek
    ramazan zamlarımı acaba :D

    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    morportakal
    morportakal's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ocak/2006
    Erkek

    Kesinlikle katılıyorum;

    klima endüktif yük oldugundan evin dışarısına kuracagımız basit bir kompanzasyon sistemi ile baya bi tasarruf edebiliriz ^^

    ve bu sisteme harcanan parayıda 2 sene içinde amorti edeceginizden eminim ^^


    bassinyourface
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MbK
    MbK's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    doğalgazın a.q. bi fatura geliyo 250 kağıt bu sene kaç gelir bilmem artık gelince bakacaz :)))

    Çok özel kadınlar tanıdım. Bana hayatı onlar tanıttılar...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    caagroup
    caagroup's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek
    yaw tamamda hollyone şimdi sen bunu gel doğuda yap a.q donarsın hadi diyelim yaptın anca bir oda az biraz ısınır diğerleri buz gibi kalır sora sular donar patlar ooohooo ama sıcak bölgelerde yaşayanlar için iyi karlı fakat bizim buralarda faturayı ve aylık oda sıcaklığı ortalamasını karşılaştırırsan ebenin şeyini tersten görürsün...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kaanabak
    kaanabak's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2005
    Erkek
    Boluda kışın klimayla ısınanın mevcut organlarında sorun vardır :D

    Zaten bizde doğalgazda yok...

    "Less is More"
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    delifisek
    delifisek's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    fakat bide şu var, tek oda değil de büyük bi evi ısıtmaya çalışırsan, her odaya klima koyman lazım ki her oda düzgünce ısınsın, o zamanda bayaa fark açıyo
Toplam Hit: 3756 Toplam Mesaj: 17