folder Tahribat.com Forumları
linefolder Linux ve Diğer İşletim Sistemleri
linefolder Ubuntu 11.10 Görücüye Çıktı !! (Beta)



Ubuntu 11.10 Görücüye Çıktı !! (Beta)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    rappermcs

    hocam lnux driverları otomatik olarka tanır.Tanımazsa internette mutlaka birşekilde tanıttırmışlardır çözümü oluyor.İStersen kendi driver sitesinden linux için olanlar vars aindirebiliyorsun.

    ubuntuda istediğini yaparsın.Oyun bile çalıştırırsın fakat biraz performanssız olacaktır.Zaten windows - linux olarak 2 ye bölmeni tavsiye ederim böyle bir durumda.Onun dışında virüs derdi olmadan, performans sorunu olmadan istediğin şekilde internette dolanabilir, halledebilirsin.

    bazı arkadaşlar için linux ısınma problemi yarattı , bir kaç driver bulamadık sorun oldu dedi ama çözmüştük driver işini.Benim casperda ise tam tersine, windowsta ısınıyor linuxta soğuyor.

    konsol, uçbirim, console, terminal, yakeuke (kde böyledi galba) falan filan... kafanı karıştırmasın.Aynı iş aynı olaydır.Linuxa komutları biliyorsan hükmetmeni sağlar fakat ;

    neden bilmiyorum ama insanlar illaa terminale sokuyor milleti.GErek yok.Çok az kullanıyorum terminali.Genellikle izin ayarları, c derleme/yazma , root erişimli dosyalar falan filan gibi olaylarda.Program kurarken kaynak koddan varsa konsol ile derlersin.Normalde ubuntu için bi ton .deb paketi olacağından ; kolaylıkla derlersin.

    zaten sofware center var.Synaptic var.ORdan hepsini ayarlayabilirsin.FAzlasına gerek yok.

    alt+f2 yazıp sonra gnome-terminal yazdığında konsol gelir.Yada araçlardan bulabilirsin.

    ---

    benim şimdiki ubuntum ;

    elma resmi var, mac teması fakat normalde editlemek yerine böyle şeylerde yapabilirsin.Editlemeden kastını anlamadım.

    başlat yerine yine kendi simgesi var.Daha kolay ve daha elinin altında herşey.

    ----

    hazır resmini vereyim arkadaşlar ;

    kullanım olarak falan mac'e çok benzetmişler.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaTRiXe
    MaTRiXe's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    arkadaş kullanmak istiyorum linüxü ama pc yavaş masaüstü çok ağır kalıyor en son hangi sürümü kurdum bilmiyorum grub görüntülemeyi 0 sn yapınca onu da açamaz oldum default win açılıyoru bana şöyle hızlı ama tam takır bi sürüm önerebilirmisiniz tam takır derken, mp3 player video oynatıcı kodec falan yüklü gelsin istiyorum
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    whoobay
    whoobay's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ekim/2003
    Erkek

    MaTRiXe bunu yazdı:
    -----------------------------
    arkadaş kullanmak istiyorum linüxü ama pc yavaş masaüstü çok ağır kalıyor en son hangi sürümü kurdum bilmiyorum grub görüntülemeyi 0 sn yapınca onu da açamaz oldum default win açılıyoru bana şöyle hızlı ama tam takır bi sürüm önerebilirmisiniz tam takır derken, mp3 player video oynatıcı kodec falan yüklü gelsin istiyorum
    -----------------------------

    Ubuntu 11.04 ü indirebilirsin. Ya da az daha beklersen 11.10 gelecek. İşini görecektir.


    Herşey kolaydır ∆
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    MaTRiXe bunu yazdı:
    -----------------------------
    arkadaş kullanmak istiyorum linüxü ama pc yavaş masaüstü çok ağır kalıyor en son hangi sürümü kurdum bilmiyorum grub görüntülemeyi 0 sn yapınca onu da açamaz oldum default win açılıyoru bana şöyle hızlı ama tam takır bi sürüm önerebilirmisiniz tam takır derken, mp3 player video oynatıcı kodec falan yüklü gelsin istiyorum
    -----------------------------

    hocam puppy linux var mesela, slitz vardı baktım tatlıydı.FAkat bazı ayar yüzünden zorlanabilirsin.hafif dağıtımlar mevcut slax vs.. gibi.

    ubuntu 10.04 LTS öneririm sana.Kararlı ve sistem desteği mevcut.Ayrıca grup olayını eğer ubuntuya giriyorsan yada linuxa ayarlayabiliriz 10-20-30 senin elinde linux ile.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaTRiXe
    MaTRiXe's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    giremiyorum işte seçme ekranını hemen geçiyor bir seçimde bulunamıyorum. hafif ama donanımlı bir dağıtım arıyorum slax ı kuramamıştım hatta bişiyslax daha var onu da becerememiştim
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    MaTRiXe bunu yazdı:
    -----------------------------
    giremiyorum işte seçme ekranını hemen geçiyor bir seçimde bulunamıyorum. hafif ama donanımlı bir dağıtım arıyorum slax ı kuramamıştım hatta bişiyslax daha var onu da becerememiştim
    -----------------------------

    http://distrowatch.com/

    burdan bakabilirsin hocam.Seçim ekranı gelmeden geçiyorda nereye geçiyor abi ? birini seçip girmesi lazım.

    burdan hangi dağıtım sana uygun testte yapabilirsin

    http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php?lang=tk

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaTRiXe
    MaTRiXe's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    grubu direk win boot ekranını açacak şekilde ayarlayıp bekleme süresini 0 yaptım gruba girdiği saliseler içinde klavyeden seçme yaparsam windeki gibi bekler sandım şimdi hiç açamıyorum haliyle harddiskide göremiyorum dosya sistemi farklı olduğu için yoksa içindeki dosyaları falan kurcalayıp makul bir zaman dilimine ayarlamaya çalışıcaktım
    ekleme:yüzde yüz eşleşme ile opensuse'yi tavsiye etti biraz inceleyeyim bakim sistem gereksinimi falan ne
    düzenleme2: hangi dağıtım hangi programları beraberinde kuruyor, öğrenebileceğim bir site var mı ?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam ubuntu cdsini takıp, daha sonra grubu tekrar kurabilirsin.

    http://mubuntum.blogspot.com/2009/07/grubu-tekrar-yuklemek.html

    http://www.walleq.com/makale/43-Ubuntu-Grub-Boot-Loader-Kurulumu/

    http://forum.shiftdelete.net/isletim-sistemleri/109040-ubuntuda-silinen-grubu-yeniden-yukleme.html

    http://malice58.wordpress.com/2009/03/24/ubuntu-grub-tekrar-kurma/

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    jon6
    jon6's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2011
    Erkek
    of çok güzelmiş tasarımı
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaTRiXe
    MaTRiXe's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    gentoo yahut vectorlinux kurmak istiyorum ama içinde hangi yazılımlar var onu merak ediyorum sonradan çok uğraştıraclarmı verdiğin linklere bakıcam.
    linuxu ikinci harddiske kurdum tamamen silip win boot etsin istiyorum eski bi pc var ona kurucam bu işletim sistemlerinden birini ya da daha iyi bi önerin varsa onu
Toplam Hit: 3349 Toplam Mesaj: 35