2 İşletim Sistemi Pardus Kurdum Yardım
-
Wİndosws sp3 olan bılgısayarım a pardus kurdum fakat pc acılırken f8 ile windows seçeneklerıne gecıs yapamıyorum direkt pardus acılıyor.
windows bilgisayarımda e surucusune yuklü
pardus ta c ye yüklendı kendım tarafından.
Bİlgisayarı tek basıma kullanıyorum .Diğer kullananlarda pardus filan bilmezler.
Yardımcı olursanız bir an önce sevinirim müridler.
-
pardus cd si ile grub yükleme yazarsan google a cevap bulabilirsin, benim şimdi çıkmam lazım O.o
anlayan biri bakar elbet =))
-
eyw hocam bakıyorum hemen
-
pardus 2009 da harbi grub sorunu var ya. daha onceki pardus surumlerinde grubu yukle dediginde yukluyordu. ama ben ne yaptiysam grubu yukleyemedim gitti. Int de yazilan grub yuklemelerin hicbiri ise yaramadi ya da BEN yapamadim. bilmiyorum... Allah kolaylik versin...
-
normalde pardus grubu yükler ellemeseydin keşke ama Yeah'ın dediği gibi yaparsan bi yararı olur
-
myblackworldweb bunu yazdı:
-----------------------------pardus 2009 da harbi grub sorunu var ya. daha onceki pardus surumlerinde grubu yukle dediginde yukluyordu. ama ben ne yaptiysam grubu yukleyemedim gitti. Int de yazilan grub yuklemelerin hicbiri ise yaramadi ya da BEN yapamadim. bilmiyorum... Allah kolaylik versin...
-----------------------------hmm galba ya bende de seçtirmiyor :S
Zaten makinaya windows+linux yükleyeyim dedi yapmadı.
Dediğim gibi yeni sürüm çıkana kadar 2008.3 te olursanı daha rahat edersiniz.
Birazcık fazla bug var.En son 1.0 da görmüştüm böyle saçmalamasını.
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
normalde pardus grubu yükler ellemeseydin keşke ama Yeah'ın dediği gibi yaparsan bi yararı olur
-----------------------------ben cok denedim ama 2009 grubu yuklemiyor. yuklensinmi diye soruyor orada evet de desen baska cevap da versen yuklemiyor...
-
lilo kurmayı deneyin, inşallah gideceğim bende =))
-
lilo da neyın nesı şimdi?konuyla alakası var mı
-
matematik1 bunu yazdı:
-----------------------------
lilo da neyın nesı şimdi?konuyla alakası var mı
-----------------------------lilo grubdan önce çıkmış ona alternatif bir önyükliciydi grub kadar iyi degil bence. Şimdi senin sorunun dostum grub'ın hardiskin neresine yazıldıgıyla alakalı olabilir.Parduste root yetkileriyle bir terminal ac ve grub yaz seni grub ara yüzüne atıcak.sırayla şu komutları gir
root (hd0,0)
setup (hd0,0)
quit
bu grub'u hardiskin en başına kurucak sonra reboot et -
en kolayı grub bence... windows çalışan bir cd ile grub4dos kurucaksın.
pardus ve xp 'nin hangi dosyalarla boot edileceğini bulup bikaç kod yazacaksın
menu.lst'ye bu kadar.. ama pardus olayını bilmiyorum işte. xp de ntldrnin nerde oldugunu
buldurup orayı root + chainloader yapacaksın açacak.
örnek komut:
title NTLDR bul ve Windows NT/2K/XP'i aç
find --set-root /ntldr
chainloader /ntldreditCik: http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Pardus_%2B_Ubuntu_%2B_WinXp_birlikte_kullanımında_Grub_düzenleme
bu belki işine yarar...
