2 Yıllık Meselesi
-
ertan hocam bide
160 puan barajı 2 yıllık programlar ve özel yetenek sınavıyla girilen bölümler için
diye bişey var ? off :( -
şimdi hoca özel yetenek için de iki yıllık programlara gitmek için de bir baraj söz konusudur.Açıköğretim için gitmek istiyorsan 160 ı geçeceksin, normal iki yıllığa gitmek istiyorsan 185 i geçeceksin.Mesela turizm işletmecilik. Sınavsız geçiş ayrı.Özel yeteneğin ise barajı 185 puan. Not: Ek puanın gelmesi için 185 barajının geçilmesi gerek
-
peki teknik liseden 2 yıllığa geçerken 2 yıllık program olarak görülmüyo mu ? buna görede 160 barajı geçmem lazımdı ? yoksa Sınavsız geçiş 2 yıllık apayrı bi olay mı ? fark ne ?
-
meslek liseleri için kendi alanlarında gitmek istediği iki yıllık bölümlere sınavsız geçiş ile gidebilir,yani sınava girmeden bile gider.Diğer bölümlere gitmek içinse barajı geçmeli,açıköğretim değilde normal iki yıllık ise 185 barajını aşacak.Sen kendi alanında iki yıllığa gitmek istiyorsan sınavsız geçiş yapabilrisin,yani sınav ile alakası yok. Teknik lise nin avantajı da şu yöndedir. Mesela meslek liseli birinin diploma notu ile seninki aynı.Burda teknik lise öğrencisine öncelik verilir.Bu sınavsız geçiş dediğim olay diploma notu ile alakalı bir olaydır.En yüksekten en aşağı doğru sıralanır,eğer açık kalmışsa sınav ile tercih edenler bu ek kontenjanlara yerleştirilir.Ama öncelik meslek liselilerin
Yazıyı iki kez oku -
abü kızma :( .. okudum .. sen böyle dion oh çekiom başkası başka şey dio of çekiom napıcamı şaşırdım :S .. güveniyom sana hoca sağol bilgiler için.. teşekkürler
-
kızdığım falan yok, yazı biraz karışık oldu onun içi iki kez oku dedim...
Başkasını falan salla, herşey www.osym.gov.tr de var veya sana gelecek olan klavuzda var.Olmazda www.hayatimizsinav.net e de gir bak.Orda cihat şener hoca var,ona mail atabilirsin
Toplam Hit: 1887 Toplam Mesaj: 17
