25. Kare Gerçeği

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Demodor
    Demodor's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek

    25. Kare Gerçeği ! (Bana gelen bi e-mail’i sizinle paylaşmak istedim)

    Reklamlarla ilgilenen biri olarak, sunulan reklamların arkasında başka mesajlar olabileceğine inananlardanım!! Bir markanın hafızamıza kazınmasının tesadüflere yada ürünü çok beğenmemize bağlı olduğuna çoğunlukla inanmıyorum. Bu yüzden de bugün, reklamların arkasına gizlenen bu beyin yıkama metotları üzerine kafa yormak istiyorum… Yaptığım araştırmalar bir görüntünün 25 kareden oluştuğunu ve gözümüzün saniyede 24 kare algıladığını gösteriyor. Yani biz bir  görüntüye bakarken ilk saniyede  24 kare görüyoruz. 25. kare ise görünmüyor sadece beynimize yazılıyor.

     

    Bu sistemin adı  25. Kare…

    1

     

    Bu sistem, televizyon yayınların da kullanarak insanın bilinçaltına belirli bir sloganı yerleştirmek için  kullanılıyor.

    Özellikle Rus TV'leri tarafından yaygın olarak kullanılan ve hükümetin de mücadele başlattığı bu sistemle beyin yıkamak çok mümkün!

    Rusya ile ilgili kaynaklarına göre, TV'lerde yayımlanan her üç filmden birinde, 25'inci kare şeklinde, promosyon amaçlı bir slogan veya reklam yer alabiliyor.

    Bu slogan veya reklamlar, "başka kanal izleme" şeklindeki anonslardan, film karelerine eklenen gizli reklamlardan, hafıza uyarıcılara, zorunluluk duyguları gibi etkenlerden, siyasi amaçları hedefleyen sloganlara kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.

     

    Şöyle düşünün….

    Mesela siz  herhangi bir çizgi film  izliyorsunuz. Ve adamlar o çizgi filmin  25. Karesine "Coca Cola İç" yazısı koyuyorlar, bilinç altı mesajı kapıyor ve  canınız cola çekmeye başlıyor....

    Mantıksız görünse de…

    Yapılan araştırmalar sonunda, bu yöntem uygulandığında Cola satışlarının arttığı gözlenmiş…

     

     

    2

     

     

    Hatta Rus hükümeti  "25'inci kare"yi saptamak üzere özel bir detektör dahi geliştirmiş. Bu cihaz ile tüm TV kanallarının sürekli kontrolü sağlanıyormuş.
    Mesela bu fotoğrafa baktığınız zaman, bir plaj görüntüsü görürsünüz. Ama kareler üst üste bindiğinde farklı renk tonlamasına girildiğinde ortaya garip şeyler çıkabiliyor. Dikkatlice bakarsanız neredeyse bir porno film görüntüsü olduğunu anlarsınız. Bu fotoğraf cinsel içerikli bir mesaj aslında.

     

     

    3


    Tıpkı bu cola fotoğrafı gibi…james vicary, takistoskop ile filmdeki görüntülerin arasına “coca cola iç” “patlamış mısır ye” şeklinde mesajlar yerleştirmiş. Bu mesajlar saniyenin 1/3000 kadar bir sürede görünüyor, ve her 5 saniyede bir tekrarlanıyormuş.

     Bu filmin ardından New jersey’deki cola ve patlamış mısır  satışlarının % 18 ile % 57 arasında arttığı gözlemlenmiş.

     

    Bu sistem ilk olarak  1957 yılında market araştırmacısı james vicary tarafından kullanılmış.
    Aynı sistem, afişlerde de gizlenebiliyor.

    5 temmuz 1971 tarihinde yayınlanan time dergisinin arka kapağında yer alan gilbey’s london dry gin reklâmında bulunan bardaktaki buzların üzerinde “sex” yazmakta.

    Reklâm konusunda tüketicilere danışıldığında reklâmın üzerlerinde bıraktığı etkiler için şunları söylemişler; “doyuma ulaşma”, “seks düşkünlüğü”, “heyecanlanma”, “romantizm” ve “duyguları okşayıcı”.

    Gilbey’s in yapmış olduğu reklâm çalışması sonucunda 1,5 milyon dolarlık satış yaptığı tespit edilmiş.

     

    Kaddafi’yi kapak yapan time dergisi, gözün fovea hareketlerinin görebileceği bir şekilde kill(öldür) mesajını kapağa saklamış.

     Yıllar önce yapılan bir coca-cola afişinde yer alan görüntüde ise buzların arasına saklanmış bir erkek, cinsel organı ve ona yönelen bir erkek çocuk saklanmış. 

    Bir sigara markasının afişinde yapılan çalışmada, bir bayana sarılan erkek figürü kullanılmış  ancak ayrıntılar detaylarda saklanmış. Erkek kadının beline sarılmış bir şekilde resmedilmiş ama  resim dikkatli incelendiğinde erkelerin hâkimiyetini gösteren erkek cinsel organı kadının sırtına saklanmış. 

    Gözümüz bunu ayırt edemeyebilir ancak bilinçaltımız bu reklâmda erkek üstünlüğünü ve ürüne yönelimi ön plana çıkartır.

    Camel, Smooth character adındaki reklâm kampanyasıyla 1990’lı yıllarda sigara içmeye başlayan gençler arasında tercih edilme oranını bir buçuk yıl gibi kısa bir sürede %32’ye çıkarmayı başarmış. Camel’ın bilinçaltı reklâmı en iyi uygulayan firmalardan birisi olduğu söyleniyor. Reklâmda yer alan deve figürlerinin her biri cinsellik çağırışımı olan, pek çok farklı kılığa sokulmuş.

     

    Marlbora’nın 1975 yılında satışlarını düşmesi üzerine yeni bir reklâm kapmayası üzerinde fikir birliğinde bulunan reklâmcılar, hedef kitlelerini değiştirerek geleceğin içicilerine yönelik bir kampanya hazırlamışlar. Reklâm o yılların on iki, on üç ve on dörtlü yaşlarda bulunan gençlere hitaben yapılmış.

     

     

    4

     

     

    Çocukların o yıllardaki kişilik özellikleri kimseye minnet duymama, bağımsız yaşama ve hesap vermeme psikolojisine yönelik. akıllıca düşünen reklâmcılar reklâm filmini hazırlarken bu stratejiyi göz önünde bulundurmuşlar ve gençlere ulaşmada uygun ikonu aramaya koyulmuşlar. doğru ikonu bulduklarında ise ortaya şöyle bir reklâm filmi çıkmıştır. reklâm filmi güneşin batışına doğru giden yalnız bir kovboydur.

    Bu reklâm  o zamanın ünlü çizgi filmi red kid’i hatırlatıyor. Red kid’de minnet edileceği zaman ortadan kaybolan ve gün batımına doğru giden yalnız bir kovboy. Gençlerin bilinçaltına gönderilen bu mesaj ile Marlbora’nın satışları ciddi oranda artmış daha sonra da zaten kampanya da kullanılan kovboy, marlbora’nın simgesi haline gelmiştir.

     

     

    Yukarıda yazdığım her şeyi ben de yeni öğrendim. Aslında 25. kare ile ilgili az da olsa fikrim vardı ancak bu örnekleri bilmiyordum.
    Görsellere de bakınca insan gerçekten inanamıyor.Sonuç olarak sadece reklam kampanyaları değil, kötü düşünceler de empoze edilebiliyor yada tam tersi.

    Aslında bu hipnozun çaktırmadan uygulanması belki de.

    Özellikle çizgi filmlerde uygulanması yada hedef kitlesinin çocuklar ve gençler olması da ayrıca ürkütücü.

     

    Not: Alıntıdır.

     

     

     

     

     


    VUR VUR İNLESİN FİLİSTİN DİNLESİN.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Glaxoks
    Glaxoks's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2007
    Erkek

    bi ara şey duymuştum

    büyük hackerlar

    eğer programalrına ulaşılırsa

    böyle şeyler koyup okuyan kişinin bilinçaltına felan mesajlar yolluorlarmış

    felan filan

    inanması güç ama doğruluk payı var :D 


    "Murid" Değil "Murit"
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    By_Gizemli
    By_Gizemli's avatar
    Banlanmış Üye
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 11/Nisan/2007
    Erkek
    4

    la ne yapıyo bu kızz ole adamın şeyinimi şey ediyo anLamadım şimdi :|

    Hayat Boş , Vur Göte Çoşşşş.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    turkishiptar
    turkishiptar's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2008
    Erkek
    aynen hocam daha önce duymuştum ama ben 17. sn die duymuştum :S herneyse önemi yok ama sonuçta yapılan bişi war.. hatta bi tv programında geçen ruffels lardan fazlasıyla etkilenip gece wakti rufles aramaya çıkmıştım ve bulamadım o gece rüyama girdi...

    İNADINA TeXaS..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Demodor
    Demodor's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek
    oku anlarsın gizemli.

    VUR VUR İNLESİN FİLİSTİN DİNLESİN.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Opter
    Opter's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2008
    Erkek
    Reklamcılıkla ilgili şeyler okumuştum bunu sadece duymuştum ama hakkaten süper bişey.o fotoğraftaik muhabbet çok hoşuma gitti ilk bakışta hakkaten belki dikkat etmioruz ama bilinçaltımızda bişeyler uyandırıo.saolasın

    Adalet dolu dünya, merhamet dolu dünyadan daha büyüktür. | Kuşandık sarı laciyi, Saraçoğlu yokuşlarında...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    morportakal
    morportakal's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ocak/2006
    Erkek
    neskafe 3übirarada da var bu. 3 kişi kahve içiyor 2 kişi çok gülüşüyor gayet mutlu 3. kişi mutsuz içmezsen işte böyle mutsuz olursun mesacı

    bassinyourface
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kroo
    kroo's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Mayıs/2006
    Erkek

    By_Gizemli bunu yazdı:
    -----------------------------
    4

    la ne yapıyo bu kızz ole adamın şeyinimi şey ediyo anLamadım şimdi :|
    -----------------------------

     

    sakso yapyo herhalde de kızn dizine bişi mi akıyor ne olyor anlamdım orayı 


    bu dünyada da öbür dünyada da yanmanın yolu plajdan geçer
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Iruretta
    Iruretta's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2008
    Erkek
    Yaa aslında mantıklıda biraz hikaye başka bi değişle halk uydurması gibime geldi

    http://yanduvar.blogspot.com/
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tabela Fatihi
    kaygusuz
    kaygusuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    para yok kola alacak kadar evden bakkala çıkmaya bişeyler almaya eriniyorum gibi bahaneler uyduruyorum bende kendi içimden:) bana ters etki yapıyor olmasın. çocuğum olursa ileride televizyondan internetten telefondan vs şeylerden uzak tutacağım. eğitim haricinde olan herşeyden.

     Bilinç altına sokupta insanın içinde kaldığı durumlarda 25. kare pekte işe yaramıyor. genel olarak bişey diyemem.


    Türkiye’deki emekli yaşlı insanları sevmiyorum. Ailemde emekli olanlarda dahil. Geleceğimizin çalınmasına izin verdiler. Umarım ızdırap dolu bir çileli hayat çekip elveda deyip bu dünyadan gidersiniz. Siz gençleri zırnık düşünmediniz hayallerini mahvettiniz.14.500TL ile hiçbirşey almadan karnınızı doyurun gelecek nesili düşünmeden yaşadığınızı sanıp gidin bu dünyadan.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    seretide
    seretide's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2010
    Erkek

    benim anlamadığım bi nokta var neden ilk 24 ünü görüyozda 25. görmüyoz 25 görüp başkalarını da görmeyebiliriz.

    Ayrıca fight clubdada sanırım bu uygulanmıştı 6 kere çok kısa zamanlar farklı kareler gösteriyolardı.Bunu izleyenlerin çoğu göremiyodu.Özellikle sondaki resim izleyenlerin bilinç altına yazılıyo olabilir :)


    Saçma
Toplam Hit: 21352 Toplam Mesaj: 46