3 Komşu Ülke, 3 Asgari Ücret
-
fivestar bunu yazdı:
-----------------------------
UmutxTR bunu yazdı:
-----------------------------
Türkiye için prinç fiyatı amma abartılmış.. Daha bugün a101 den aldım 5 kg. pilavlık prinç 8.90. dı..
-----------------------------baldo mu =)
-----------------------------baldo değil, pilavlık prinç yazıyor üstünde ama taneleri küçük değil iri iri.. made in mısır :) nil nehrinin kenarında yetişenlerden.
-
UmutxTR bunu yazdı:
-----------------------------
fivestar bunu yazdı:
-----------------------------
UmutxTR bunu yazdı:
-----------------------------
Türkiye için prinç fiyatı amma abartılmış.. Daha bugün a101 den aldım 5 kg. pilavlık prinç 8.90. dı..
-----------------------------baldo mu =)
-----------------------------baldo değil, pilavlık prinç yazıyor üstünde ama taneleri küçük değil iri iri.. made in mısır :) nil nehrinin kenarında yetişenlerden.
------------------------Hocam sen onun 5 kilo olduguna eminmisin?2.5 kg olmasın o?
-
ama onların nüfusu cok abüğğğ diyen adam bir daha sakın bu konular hakkında yorum yapmasın, nüfus senin optimal kullanmanla lehine dönüşecek bir GÜÇ'tür. İktisadın babası adam smithe göre bile nüfus üretimi arttırır dolayısı ile refahı arttırır. senin nüfusun fazlaysa üretim gücün ve iş gücünde fazladır doğal olarak.Abd çin gibi ülkeler bugun 1.5 milyar nüfusla ekonominin basını cekiyor.
kısacası batan yunanistanın bile batmış hali bizden daha iyi, zaten gecen okuduğum bir makalede bile yabancı yatırımcı acısından batmıs yunanistan, bizim ekonomimize göre daha az risksiz gözüküyor.
-
nüfusuna bakın diyosunuz sonra da başbakan cıkıyor en az 3 cocuk diyor... demekki bu kadar cocukta keramet olsa ab üyeleri yaparmış... korunun arkadaş korunun!
gelelim şu ekonomimizi karşılaştırmayın diyen adamlara daha düne kadar bulgaristan acından ölüyodu şimdi derseniz maaşlar bizden düşük ama ürünlerde düşük... bi üretim var... ya bizde? anca çoğalalım yatalım başka bişi yapmayalım üretime vs. karışmayalım... elimizdekini de satalım...
bizim ekonomi tasarımızda trafik vs. cezalarından yıllık şu kadar gelir gelecek diye bölüm var! yani? otomatik olarak tüm halk sucludur... en azından devlet bize suclu potansiyeli olarak bakar... işte böyle bir ülkede yaşıyoruz uyanın artık... herkesin ekonomik gelirlerinde cezalar öngörülmemiş gelir olarak gelirken bizde direk en az şu kadar gelecek diye hesaplanıyor... sonra mı? sonrasında yıl sonuna doğru her yerde trafik polisi türüyo catır catır ceza kesiyo ha hiçbişi bulamadı mı park halindeki araca ceza kesiyo... evime bu şekilde 3 defa bulunmadığım yerden ceza geldi...
ama tayyibi seviyorum... bir tane adam bu ülkede 70 milyon adamı ayakta düdüklüyor ya alkışlıyorum...
-
milliyet kom tere neye göre cıkarmıs girip bakmadım hic ama şu var alınan fiyatlar en lüx yerlerden en pahalı olanı alınmıs sanırım.. zira şu sıralar 15-16 tl olan kıyma biraz abartılmıs sanki bu fiyatların bi ortalaması olmalı :)
-
Deniz aşırı Rusya ve Ukrayna'yı da sayarsak benim bildiğim Türkiye'nin 11 komşu ülkesi var. Kendi kendimizi kandırıyoruz kendimizin bile haberi yok.
...
Ek olarak nüfus önemli bir kavramdır kimse bunu hiçe sayamaz. Bugün İstanbul'un nüfusu Yunanistan'ın nüfusunu aşmıştır. Bu ülke kurtuluş savaşını verirken arkasında ingiltere italya fransa amerika yoktu. Aksine karşısındaydı bunlar.. Sağuk savaşta da öyle globalleşme sürecinde de öyle. Finansmanı anadolu insanıydı bu ülkenin; her ne kadar görüşlerine saygı duyulmasa da halen böyle.
-
''alım gücü'' kelimesini biliyormusunuz ?
önemli olan budur ki ben türkiye nin bir çok ülkeye göre alım gücünün yüksek olduğunu biliyorum
sürekli büyüyen bir ekonomiyiz, daha da büyüyeceğiz . adam gibi harcamak isteyen adam gibi çalışsın
-
doğalgaz ücretini elektrik ücretini yazsaydın biraz daha aydınlatıcı olurdu.bir de bildiğim kadarıyla en pahalı et de bizde
-
PanxeR bunu yazdı:
-----------------------------
''alım gücü'' kelimesini biliyormusunuz ?
önemli olan budur ki ben türkiye nin bir çok ülkeye göre alım gücünün yüksek olduğunu biliyorum
sürekli büyüyen bir ekonomiyiz, daha da büyüyeceğiz . adam gibi harcamak isteyen adam gibi çalışsın
-----------------------------"Dolaylı vergi" nedir biliyor musun(uz)?
Önemli olan budur ki Türkiye'de bir çok ülkeye göre dolaylı verginin ÇOK yüksek olduğunu biliyorum.
Koç ya da Sabancı ailesi bireyleri de benzin alırken, cep telefonuyla konuşurken, bilgisayar ürünleri satın alırken AYNI vergiyi (KDV, ÖTV) ödüyor; asgari ücret alan işçi, öğrenci, emekli de AYNI vergiyi ödüyor.
Sürekli, dolaylı vergilerine artış (ZAM) gelen bir ekonomiyiz; üstelik daha da artış (ZAM) gelecek (Çünkü bütçe açığımız HIZLA artıyor).
Ben kendi adıma ADAM gibi harcama yapamıyorum; kaldı ki iyi bir mesleğim var. Gel gör ki, herhalde bazı tuzu kurular gibi, aileden zengin değilim ki elaleme adam olma dersleri vereyim.
-
he bu arada asgari ücret 577 değil 527 TL dir. 50 TL zaten fiş parası vs parası niyetine bizim paramızdır...
