3D Dinozor Calismasi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek

    CHaRMaNDeR bunu yazdı:
    -----------------------------
    filmlerdeki gibi kaliteli ve kusursuza yakın bir model ve render yapmak istiyorsan HDR destekli bir makine kullan dostum. 3dsmax'a hdr arkaplan olarak koyar isen ışıkları ayarlamana bile gerek yok. malum HDR normal resimin üzerine orjinal ışık verilerini kaydeden bir format. o yüzden çokçok gerçekçi görünüyor. transformersı izlediysen bilirsin
    -----------------------------
    Yorumun icin tesekurler dostum ;) sahnede zaten HDRI kullandim fakat farkli bir mekanin HDRI materyaliydi, oyuzden isik farki olustu ;) Benim cektigim resmi HDRI olarak kullanmak isterdim ama normal cekilmis br foto, ve isik bilgisi barindirmiyor icinde ;) oyuzden baska bir HDRI jkullandim ve buna gizleme effekti verdim, sadce objeler bundan etkileniyor ana HDRI gorunmuyor ;)


    Shaban Interactive Pro.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    CHaRMaNDeR bunu yazdı:
    -----------------------------
    filmlerdeki gibi kaliteli ve kusursuza yakın bir model ve render yapmak istiyorsan HDR destekli bir makine kullan dostum. 3dsmax'a hdr arkaplan olarak koyar isen ışıkları ayarlamana bile gerek yok. cinema4d de bu nasıl oluyor bilmiyorum ama malum, HDR normal resimin üzerine orjinal ışık verilerini kaydeden bir format. o yüzden çokçok gerçekçi görünüyor. transformersı izlediysen bilirsin
    -----------------------------

    selam dai uzun zamandır girmiyorsun yada yazmıyorsun belki beni tanımıyorsun ama bir kaç konun dikkatimi çekmişti forumda oradan tanıyorum seni

    sanki bir ara oyun projen vardı ne oldu o :S 


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Tarikat Şeyhi
    HolyOne
    HolyOne's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2002
    Erkek

    Hayvanı 0 danmı çizdin? Bence şahane olmuş fakat sanki dinazoru çeken kameranın merceği ve arkaplanı çeken kameranın merceği ayrı boyutta gibi, dinazorun elleri arkaplana göre farkli kamerayla çekilmiş gibi duruyor.

    birde dinazoru biraz daha yakınlaştırarak çeksen daha güzel bir çalışma olur, detayları daha iyi görürüz.


    Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir, Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir!
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    HolyOne bunu yazdı:
    -----------------------------

    Hayvanı 0 danmı çizdin? Bence şahane olmuş fakat sanki dinazoru çeken kameranın merceği ve arkaplanı çeken kameranın merceği ayrı boyutta gibi, dinazorun elleri arkaplana göre farkli kamerayla çekilmiş gibi duruyor.

    birde dinazoru biraz daha yakınlaştırarak çeksen daha güzel bir çalışma olur, detayları daha iyi görürüz.


    -----------------------------
    Yorumun icin tesekur ederim Sehy Holy One, Resimden bakarak modellenmis bir calismam, Wert hocanin da dedigi gibi "Depth Of Field" ayari biraz fazla kacmis :) Biraz daha gelistirip tekrar post edicem...

    Shaban Interactive Pro.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    Modelleme gerçekten güzel olmuş ama ışıklandırma için aynı şeyi söylelyeiyceğim...

     

    Arkadşlar HDR dan falan bahsetmiş.. Fakat arak plan fotoğrafını biraz incelersen ışık hakkında önemli bilgileri fotğrafın kendisinden de alabilirsin... 

    Buna teknik okuma denir..

    Öncelikle gölgeler çok belirleyicidir.. Fotoğraftan anlaşıldığına göre ışık sağ taraf ufknun  biraz yükseğinden (sabah güneşi gibi ) ve difüz (yaygın, geniş bölgeden tek noktadan değil)   olarak geliyor.. Gölgelerin yumuşaklığı, bindaki aydınlık yüzeyler bunu söylüyor, hava da nem. sis bulut gibi unsurlar ışığı difüz olarak iletir ve yansıtırlar gökyüzünün 

    "patlamış" olması ve gölgelerin yumuşaklığı bunun kanıtıdır..  Senin dinonun gölgesi sert ve epeyce yüksekten  gele ışıkla altına düşmş

     

    Arka plana NAD ( net alan derinliği) uygulaman doğalıktan uzak olduğu için rahatsız edici olmuş.. Bunu yerine resmdeki doğal net alan derinliği bölgelerini inceleyip

    ( örneğin çimlere bakarak )  NAD efektini ufgun biçimde sadece dinoya uygulaysaydın daha doğru bir resim olurdu ..

     

     

     

     

     


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Sigortacı
    DJ_Alper
    DJ_Alper's avatar
    Bilgi/Destek Madalyası
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek
    arkadaki karavanı unutmuşsun :)

    Sorularınızı cilginsigortaci@gmail.com a yazabilirsiniz cevaplar instagram sayfasında >>>instagram/cilginsigortaci/ █║▌│█│║▌║││█║▌║▌║
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Shaban Interactive
    Dj_DooM3
    Dj_DooM3's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek
    ltcelik bunu yazdı:
    -----------------------------

    Modelleme gerçekten güzel olmuş ama ışıklandırma için aynı şeyi söylelyeiyceğim...

     

    Arkadşlar HDR dan falan bahsetmiş.. Fakat arak plan fotoğrafını biraz incelersen ışık hakkında önemli bilgileri fotğrafın kendisinden de alabilirsin... 

    Buna teknik okuma denir..

    Öncelikle gölgeler çok belirleyicidir.. Fotoğraftan anlaşıldığına göre ışık sağ taraf ufknun  biraz yükseğinden (sabah güneşi gibi ) ve difüz (yaygın, geniş bölgeden tek noktadan değil)   olarak geliyor.. Gölgelerin yumuşaklığı, bindaki aydınlık yüzeyler bunu söylüyor, hava da nem. sis bulut gibi unsurlar ışığı difüz olarak iletir ve yansıtırlar gökyüzünün 

    "patlamış" olması ve gölgelerin yumuşaklığı bunun kanıtıdır..  Senin dinonun gölgesi sert ve epeyce yüksekten  gele ışıkla altına düşmş

     

    Arka plana NAD ( net alan derinliği) uygulaman doğalıktan uzak olduğu için rahatsız edici olmuş.. Bunu yerine resmdeki doğal net alan derinliği bölgelerini inceleyip

    ( örneğin çimlere bakarak )  NAD efektini ufgun biçimde sadece dinoya uygulaysaydın daha doğru bir resim olurdu ..

     

     

     

     

     


    -----------------------------

    Sakin compositing icin tekbir plane ve isik kullandigimdan olmasin? dostum oylesine girgir gecmelik bir calisma zaten.

    uzerinde ugrassam arka plani oldugu gibi modelleyip "matte painting ve projectionman" yapardim... ozaman bukadar derine inip elestirini goz onunde bulundururdum...

    yine de saol aciklama icin... 


    Shaban Interactive Pro.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    Dediğm gibi işte.. fotoğraftaki ışık düzenini sahneye uygulasaydın daha güzel olurdu diyorum.. Fotoğrafı incelemek 6 dakika, ışıklarla maxte oynamak ne kadar sürer bilmiyorum o da sürse sürse 45 dk 1 saat olsun...

     

    sen de "Yine de saol"


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    CHaRMaNDeR
    CHaRMaNDeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2003
    Erkek

    oyun motoru kişisel projem oldu ve çalıştığım yer ile ilgili özel maksatlarda kullanıyorum. tamamen ölü proje o. HDR resmin aslında neresi olduğu farketmez ama o resim HDR değil gibi, hdri olsa bile bir ayar bozukluğundan dolayı olmamış sahneye oturmamış gibi dostum. hdr resimlerini ve hdr oluşturma tekniklerini yazılımsal olarak izah edebiliriz ama bunu 3dsmax ta yada cinema4d de nasıl olur bilmiyorum. ama dediğim gibi sahnede hdr resmi sadece resim olarak okutmuş, onun dışında bir etkisi yok. dof ve diğer ışıklandırmanın etkisi ile bir hdr gibi olmuş sadece

     

    edit: ayrıca söylenen diğer konuları desteleyen ek bir yorum: modelin üzerindeki ışık ile diğer ışıklar farklı gibi, hdri resmi sphere olarka yada cinema4d deki adı nedir bilemem, belki skybox diye geçer, öyle kaplamalısın. yani o sayede ışıkların 3d yansımasını hesaplatıp modelin üzerine koyabilirsin. modele derin bump veya displacement iyi gider. onuda koyarsan tadından yenmez. 3d başlıbaşına meslek zaten zevk alırsın yaptığın işten.


    Düşünüyorum, o halde varım.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WORLOCK
    WORLOCK's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2009
    Erkek

    arkadaşım mükemmel olmuş bnde bunlarla bi ara uğraşmayı düşünüom

     


    Gölge etme başka ihsan istemez.
Toplam Hit: 3979 Toplam Mesaj: 22