folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Ağ Bağlantısı Kafayı Yedirtecek :|



Ağ Bağlantısı Kafayı Yedirtecek :|

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    ana bilgisayar xp sp3

    yavru bilgisayar xp sp2 

    ethernetten doğrudan kablo çektim.

    bilgisayarlar aynı workgrouptalar ve birbirlerini görüp dosya alış verişi yapabiliyorlar.

    ama ben yavru bilgisayarında ana bilgisayar sayesinde nete bağlanmasını istiyorum.

    ağ bağlantılarından küçük ev bağlantısı filan kur diyerek ana pc doğrudan nete bağlanan, yavru pcde ağ üzerinden nete bağlanan şeklinde ayarlıyorum ağ köprüsü oluşturuyor ama ne dosya paylaşımı ne net çalışmıyor.

    iptal ediyorum. kendi net bağlantımı 2. yerel ağ bağlantısına paylaştırıyorum bu seferde 2 pc de de sınırlı bağlantı veya bağlantı yok diyor.

    elle ip vermeyi zaten beceremedim elle ip verinde ana pc de yerel ağ 2 bağlandı diyor ama kendi netim çalışmıyor yavru pc yi zaten etkilemiyor o da bağlanamıyor..

     4 saat oldu :| önceden yapmıştım şans eseri ama birden bozuldu bende formatladım yavruyu yine düzelmiyor :| 

    ana pc de 

    net bağlantısı, ağ bağdaştırıcı, yerel ağ bağlantısı 2 şeklinde bağlantılar var

    yavru pc de de sadece yerel ağ bağlantısı bulunmakta.

    ben bunu nasıl halledebilirim :| 


    :|
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    bu dediğin olay yıllar önceydi (: ana makinayla 56k modemle internete giriyordun. o yazdıklarınlada diğer makinalar nete giriyordu. artık devir değişti.

    yazmamışsın ama sende adsl modem olduğunu zannediyorum. bi tane switch alman lazım. adsl modemin ethernet çıkışından swicth'e kablo çekecen. swicth'tenden bu 2 pc'nin ethernet kartlarına kablo çekecen. her 2 pc'de internete girebilecek ve dosya alışverişinde olacak

    edit: eğer adsl modemin 4 portluysa swicth'e gerek yok. direk modemden pc'lere kablo çekebilirsin


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    evet adsl var ancak,

    benim adsl normal pc ye takılı nete giriyorum sorun yok.

    2. bir kablo yine pc nin arkasından çıkıp diğer odadaki pc ye giriyor adı cross kablo sanırım ve ben tek kabloyla hem net paylaştırıyorum hem de dosya alış verişi yapıyorum

    aynı alet edavat ve pclerle ben bu olayı yapmıştım. ama sonra işte karıştı ortalık başka bi ağ bağlantısı kurarken.

    tekrar aynı şekilde yapmak istiyorum beceremedim. 


    :|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    2. bir kablo yine pc nin arkasından çıkıp diğer odadaki pc ye giriyor adı cross kablo sanırım ve ben tek kabloyla hem net paylaştırıyorum hem de dosya alış verişi yapıyorum

    şimdi sen bana böyle dersen sana şunu sorarım: modemden gelen ethernet kablosunu mu ana pc'ye takıyorsun? ondan sonra yine aynı makinadan başka bi ethernet kartıyla mı diğer makinaya cross kablo çekiyorsun?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek
    pc nin arkasında 2 giriş var. bu 2 girişten birine modemden gelen kablo, diğerine de diğer pc ye çektiğim kablo giriyor işte :| anakartın ethernetini kullanıyorum ben

    :|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    31 yaşında emekli
    ajan1111
    ajan1111's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ağustos/2005
    Erkek

    bu işte bi terslik var bence. bu ana pc'ye ilk giren kablonun ucuyla diğer pc'ye çektiğin kablonun ucu aynı mı? biri büyük diğeri küçük değil dimi?


    Kayalardan kayarım yoktur benim ayarım (;
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    2 side aynı :/ ama ucundaki kablo renkleri farklı. adı cross kabloymuş :d bi terslik yok bence ağ bağlantılarını bozana kadar çalışıyodu üstelik ben becerebilmiştim :D off deli olcam işin diğer tarafı başka bağlantı bile kuramıyorum çalışmıyor pcden tele de modem bağlantısı kuramıyorum artık :| tüm bağlantıları kaldırıyorum yeniden kuruyorum aynı ayarlarla kuruluyor

    ana makinaya formatta atamam :| kalacak sanırım böyle başka cevaplayanda çıkmadı kimse yok mu anlayan şu işten :| beni sevmiyonuz yoksa :( 


    :|
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kumanaga
    Kumanaga's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2004
    Erkek
    Hocam Yavru pc dediğin Pc'nin Varsayılan ağ gecidi ve Dns Nosunu Ana Makina Dediğin Pc nin İp adresini yaz.

    ⎝Her boku biliyorsun, "Herkes" yazmasını bilmiyorsun.⎠
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    aynen dediğini yaptım olmuyo bağlanmıyor

    kendi pcmde yavru pc ile olan bağlantı ayarlarında;

     ip: 192.168.0.1

    ağ maskesi: 255.255.255.0 

    ağ geçidi: 192.168.1.1 

    dnsler boş kalıyor

     

    yavru pcde de aynen ayarlara 

     

    ip: 192.168.0.1

    ağ maskesi: 255.255.255.0 

    ağ geçidi: 192.168.1.1

    dnsler boş kalıyor 

    şeklinde ayarlama yaptığımda statik ip hatası veriyor ve ben 

     ip: 192.168.0.1 kısmını ip: 192.168.0.2 şeklinde dğeiştiriyorum.

    her 2 pc de bu sefer bağlandı diye gözüküyor ama nete yine girmiyor :| dosya alışverişinde sorun yok.

    dnsleri nasıl tanımlayacam ben :/ 2 tane dns istiyor benden  telekom dns adreslerini yazdığımda olmuyor. 192.168.1.1  192.168.1.2 yapınca yine olmuyor

    kısaca olmuyor yani. 


    :|
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    demirci
    demirci's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Nisan/2007
    Erkek

    kendi pc ne ve

    yavru pc nin ip'lerini

    192.168.1. li olarak ver

     


    Bir vatanin vardi da biz mi aldik elinden Bir bayragin vardi da biz mi indirdik. dedeleriniz zamaninda savasti da biz mi ellerinden aldik simdi sen neyin hakkini istiyorsun simdi sen nerenin bir karis topragini istiyorsun 30 yildir ruyalardasin birak bu siyonist gorusu birak bu ermeni dusunceyi birak....
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    192.168.1.33 direk nete çıkan ana pc nin ipsi.

    192.168.1.34  ana pcde yavru pcnin nete çıkması için gereken bağlantıya verdiğim ip

    192.168.1.35  yavru pcde nete çıksın diye verdiğim ip.

    yine olmadı çalışmıyor .. nete bağlanamıyor ama ağ kısıtlı vs gibi hata da vermiyor. 


    :|
Toplam Hit: 3122 Toplam Mesaj: 15