Ağ Bağlantısı Kafayı Yedirtecek :|
-
ana bilgisayar xp sp3
yavru bilgisayar xp sp2
ethernetten doğrudan kablo çektim.
bilgisayarlar aynı workgrouptalar ve birbirlerini görüp dosya alış verişi yapabiliyorlar.
ama ben yavru bilgisayarında ana bilgisayar sayesinde nete bağlanmasını istiyorum.
ağ bağlantılarından küçük ev bağlantısı filan kur diyerek ana pc doğrudan nete bağlanan, yavru pcde ağ üzerinden nete bağlanan şeklinde ayarlıyorum ağ köprüsü oluşturuyor ama ne dosya paylaşımı ne net çalışmıyor.
iptal ediyorum. kendi net bağlantımı 2. yerel ağ bağlantısına paylaştırıyorum bu seferde 2 pc de de sınırlı bağlantı veya bağlantı yok diyor.
elle ip vermeyi zaten beceremedim elle ip verinde ana pc de yerel ağ 2 bağlandı diyor ama kendi netim çalışmıyor yavru pc yi zaten etkilemiyor o da bağlanamıyor..
4 saat oldu :| önceden yapmıştım şans eseri ama birden bozuldu bende formatladım yavruyu yine düzelmiyor :|
ana pc de
net bağlantısı, ağ bağdaştırıcı, yerel ağ bağlantısı 2 şeklinde bağlantılar var
yavru pc de de sadece yerel ağ bağlantısı bulunmakta.
ben bunu nasıl halledebilirim :|
-
bu dediğin olay yıllar önceydi (: ana makinayla 56k modemle internete giriyordun. o yazdıklarınlada diğer makinalar nete giriyordu. artık devir değişti.
yazmamışsın ama sende adsl modem olduğunu zannediyorum. bi tane switch alman lazım. adsl modemin ethernet çıkışından swicth'e kablo çekecen. swicth'tenden bu 2 pc'nin ethernet kartlarına kablo çekecen. her 2 pc'de internete girebilecek ve dosya alışverişinde olacak
edit: eğer adsl modemin 4 portluysa swicth'e gerek yok. direk modemden pc'lere kablo çekebilirsin
-
evet adsl var ancak,
benim adsl normal pc ye takılı nete giriyorum sorun yok.
2. bir kablo yine pc nin arkasından çıkıp diğer odadaki pc ye giriyor adı cross kablo sanırım ve ben tek kabloyla hem net paylaştırıyorum hem de dosya alış verişi yapıyorum
aynı alet edavat ve pclerle ben bu olayı yapmıştım. ama sonra işte karıştı ortalık başka bi ağ bağlantısı kurarken.
tekrar aynı şekilde yapmak istiyorum beceremedim.
-
2. bir kablo yine pc nin arkasından çıkıp diğer odadaki pc ye giriyor adı cross kablo sanırım ve ben tek kabloyla hem net paylaştırıyorum hem de dosya alış verişi yapıyorum
şimdi sen bana böyle dersen sana şunu sorarım: modemden gelen ethernet kablosunu mu ana pc'ye takıyorsun? ondan sonra yine aynı makinadan başka bi ethernet kartıyla mı diğer makinaya cross kablo çekiyorsun?
-
pc nin arkasında 2 giriş var. bu 2 girişten birine modemden gelen kablo, diğerine de diğer pc ye çektiğim kablo giriyor işte :| anakartın ethernetini kullanıyorum ben
-
bu işte bi terslik var bence. bu ana pc'ye ilk giren kablonun ucuyla diğer pc'ye çektiğin kablonun ucu aynı mı? biri büyük diğeri küçük değil dimi?
-
2 side aynı :/ ama ucundaki kablo renkleri farklı. adı cross kabloymuş :d bi terslik yok bence ağ bağlantılarını bozana kadar çalışıyodu üstelik ben becerebilmiştim :D off deli olcam işin diğer tarafı başka bağlantı bile kuramıyorum çalışmıyor pcden tele de modem bağlantısı kuramıyorum artık :| tüm bağlantıları kaldırıyorum yeniden kuruyorum aynı ayarlarla kuruluyor
ana makinaya formatta atamam :| kalacak sanırım böyle başka cevaplayanda çıkmadı kimse yok mu anlayan şu işten :| beni sevmiyonuz yoksa :(
-
Hocam Yavru pc dediğin Pc'nin Varsayılan ağ gecidi ve Dns Nosunu Ana Makina Dediğin Pc nin İp adresini yaz.
-
aynen dediğini yaptım olmuyo bağlanmıyor
kendi pcmde yavru pc ile olan bağlantı ayarlarında;
ip: 192.168.0.1
ağ maskesi: 255.255.255.0
ağ geçidi: 192.168.1.1
dnsler boş kalıyor
yavru pcde de aynen ayarlara
ip: 192.168.0.1
ağ maskesi: 255.255.255.0
ağ geçidi: 192.168.1.1
dnsler boş kalıyor
şeklinde ayarlama yaptığımda statik ip hatası veriyor ve ben
ip: 192.168.0.1 kısmını ip: 192.168.0.2 şeklinde dğeiştiriyorum.
her 2 pc de bu sefer bağlandı diye gözüküyor ama nete yine girmiyor :| dosya alışverişinde sorun yok.
dnsleri nasıl tanımlayacam ben :/ 2 tane dns istiyor benden telekom dns adreslerini yazdığımda olmuyor. 192.168.1.1 192.168.1.2 yapınca yine olmuyor
kısaca olmuyor yani.
-
kendi pc ne ve
yavru pc nin ip'lerini
192.168.1. li olarak ver
-
192.168.1.33 direk nete çıkan ana pc nin ipsi.
192.168.1.34 ana pcde yavru pcnin nete çıkması için gereken bağlantıya verdiğim ip
192.168.1.35 yavru pcde nete çıksın diye verdiğim ip.
yine olmadı çalışmıyor .. nete bağlanamıyor ama ağ kısıtlı vs gibi hata da vermiyor.
