Andiz Pekmezi Temin Edebilirmiyiz?
-
Ben de istiyorum , kalite bulan yazsın bsraber alırsak iyi olur.
Amma Instagram'dan alırsam giÖtumu siksinler
-
andizi kendin alip evde yapsan?
-
LaNCeLoT bunu yazdı
Ben de istiyorum , kalite bulan yazsın bsraber alırsak iyi olur.
Amma Instagram'dan alırsam giÖtumu siksinler
Arkadaşa numara verdim kalite doğal. Eğer aldıysa test etsin. Ben o yonlendirdigim yer dışında çok andız pekmezi tattım beş para etmez. Her yerin andizin yapma tekniği ağaç kalitesi vs etkiliyordu kaliteyi. Orman içinde bı köydr yapıyorlar seri üretim değil az öz doğal eşe dosta veriyolardi.
-
Antikky bunu yazdı
andizi kendin alip evde yapsan?
Evde pekmez yapmak çok mümkün değil hocam.
-
-
end bunu yazdı
Bende sizin gibi düşünüyordum. Babaannemle zamanında konuşmuştum bu konuyla ilgili. Pekmez konusunda gerçek bir uzmandır. (Bende Aksekiliyim.) Geçen sene elma ağacımız çok fazla meyve vermişti bende koluya komşuya dağıttım vs. 3 çuval kalmıştı. Bundan pekmez yapmasını istemiştim, 5 litre pekmez çıkmıştı. Bende izleyip yardım etmiştim. Bana anlattıkları ve gördüklerimden hatırladığım kadarıyla;
- Açık bir alanda kazan içerisinde mümkünse meşe odunuyla yapacaksın.
- Ürünü hazırlarken şırasını fazlasıyla çıkarman gerekiyor. Mengeneyle filan eziyorsun. Süzüm aşamasınıda titizlikle yapmak gerekiyor.
- Kaynatırken üzerine meşe odunu külü döküyor. Kaynama esnasında oluşan köpükler mutlak suretle üründen ayrılıyor. Toprağın çökmesi lazım.
- Kaynama işlemi bittikten sonra tekrar külden arındırmak gerekiyor ve sonra bir daha kaynatıyorsun.
- Kıvamını aldıktan sonra kazanın ağzını kapatıyorsun. Kaynattığın yerde en az 1 gün en çok 2 gün dinlendiriyorsun.
- Tüm bu işlemler sabah erken bir vakitte başlıyor ve akşam ezanına doğru neticeleniyor.
Ekleme: Böyle anlattım ama kıvamını anlaması, pişirme süreleri, karıştırma süreleri falan filan çok ince detayları da var elbette. Tüm süreci kazanın başında geçiriyor kendisi ve izlediğim kadarıyla onun gibi lezzetli yapmak için tecrübeli olmak gerekiyor. Rahmetli annesinden öğrenmiş.
zgmanco tarafından 11/Şub/22 20:50 tarihinde düzenlenmiştir -
Bu pekmezi tuketen ve tuketmeyen insanin hayatinda ne degisiklik oluyor?
yani hayatimda hic andiz pekmezi tuketmedim neyim eksik? -
arkadaslar muhammet arkadasin verdigi numarayla irtibata gectim. amca geri donus yapacak ve gonderecek. tadina bakayim ona gore buradan bilgi paylasirim. almak isteyenlede o amcayi muhammet arkadasinda izniyle paylasirim.
cocuklugumdan beri ben pekmez severim icerim kahvaltida tahin ile karistitirip yerim. andiz pekmeziyle 2 sene once tanistim. onu aksamlari yatmadan once bir yudum iciyorum. kahvaltida yemeyi pek sevmedim. ictigimde oksurugum (sigaradan kaynakli) kesiliyor ve enerji veriyor. tavsiye ederim.
-
