Android İos Uygulamaya Yatırım Yapmak
-
eğer güzel bir projen varsa bunu hayata geçirebilirsin ancak seçeceğin yazılımcı ile sözleşme imzalamak gerekebilir, aksi halde fikir çalıp kendisi yapma ihtimali var.. bunun haricinde projesi için finansör arayanlar oluyor. Mesela adamın güzel bir projesi vardır ama parası olmadığı için gerçekleştiremiyordur.. Bunları bularak destekleyebilirsin.. Nasıl bulabilirsin bilmiyorum ama büyük firmalar(avea gibi) bu tarz projeler için yarışmalar düzenliyor.. Bir şekilde ismini duyurabilirsen böyle bir şey hazırlayabilirsin.
codecanyon daki mobil uygulamalar ile çok para kazanamazsın, zaten para kazandıracak uygulamalar olsa adamlar neden markete koysunlar :) onlardan yığınla var..
ama şöyle bir şey olabilir. mesela bir restoran otomasyon yazılımı vardır, bu yazılımı alırsın kendine göre editlersin ondan sonra çevren genişse ve o yazılım da uyuyorsa restoranlara satabilirsin. onun dışında gidip de bir sürü kişinin satın aldığı ya da wareze düşmüş (genelde düşüyor) mobil uygulamaları markete yükleyip de para kaldırmayı bekleme :) zaten yapan adam markete eklemiş oluyor.
Son olarak, android için bir uygulama yapacaksan ücretsiz olması bana göre önemli. Çünkü android de kırılmış uygulamalar daha kolay erişebiliyor. Yani adamın apk yi aratması yeterli olabiliyor. O yüzden android de para kazanmak için ücretli değil de reklam gösteren uygulama yayınlamak daha mantıklı olur.
ios da ise uygulama ücretli olabilir, genel itibariyle ios kullanıcılarının maddi durumları daha iyi görünüyor. o yüzden bu adamların jailbreak ile falan uğraşıp da uygulamayı illegal olarak yükleme ihtimalleri android kullanıcılarınkinden daha azdır. çünkü android de herhangi bir root işlemi olmadan dışardan apk yükleyebiliyorsun.
-
unbalanced bunu yazdı
eğer güzel bir projen varsa bunu hayata geçirebilirsin ancak seçeceğin yazılımcı ile sözleşme imzalamak gerekebilir, aksi halde fikir çalıp kendisi yapma ihtimali var.. bunun haricinde projesi için finansör arayanlar oluyor. Mesela adamın güzel bir projesi vardır ama parası olmadığı için gerçekleştiremiyordur.. Bunları bularak destekleyebilirsin.. Nasıl bulabilirsin bilmiyorum ama büyük firmalar(avea gibi) bu tarz projeler için yarışmalar düzenliyor.. Bir şekilde ismini duyurabilirsen böyle bir şey hazırlayabilirsin.
codecanyon daki mobil uygulamalar ile çok para kazanamazsın, zaten para kazandıracak uygulamalar olsa adamlar neden markete koysunlar :) onlardan yığınla var..
ama şöyle bir şey olabilir. mesela bir restoran otomasyon yazılımı vardır, bu yazılımı alırsın kendine göre editlersin ondan sonra çevren genişse ve o yazılım da uyuyorsa restoranlara satabilirsin. onun dışında gidip de bir sürü kişinin satın aldığı ya da wareze düşmüş (genelde düşüyor) mobil uygulamaları markete yükleyip de para kaldırmayı bekleme :) zaten yapan adam markete eklemiş oluyor.
Son olarak, android için bir uygulama yapacaksan ücretsiz olması bana göre önemli. Çünkü android de kırılmış uygulamalar daha kolay erişebiliyor. Yani adamın apk yi aratması yeterli olabiliyor. O yüzden android de para kazanmak için ücretli değil de reklam gösteren uygulama yayınlamak daha mantıklı olur.
ios da ise uygulama ücretli olabilir, genel itibariyle ios kullanıcılarının maddi durumları daha iyi görünüyor. o yüzden bu adamların jailbreak ile falan uğraşıp da uygulamayı illegal olarak yükleme ihtimalleri android kullanıcılarınkinden daha azdır. çünkü android de herhangi bir root işlemi olmadan dışardan apk yükleyebiliyorsun.
Hocam amacım trilyonlar kazanmak değil zaten orta bir gelir elde etmek
-
codecanyondaki uygulamayı markete koyanlar zaten parayla satmıyorlar reklam koyuyorlar.. reklam gelirinin de çok yüksek olması laızm. benim de android uygulamalarım var markette, ama artık takip etmeyi bıraktım.. şimdi baktım bi uygulama 100 bin 500 bin arası yüklenmiş gösteriyor ama reklam geliri sanırım eskisi gibi değil eskiden de fazla değildi gerçi.. önemli olan sürekilik hocam.. yani kullanıcıya sürekli şekilde reklam gösterebilirsen ve kullanıcıyı uygulamada uzun süre tutabilirsen kazanabilirsin reklamda.
o yüzden oyunlar bunun için ideal.. online kafa topu diye bir oyun var, baya seviyorum o oyunu :) herm aç bitiminde sağolsunlar reklam gösteriyorlar, ve oynayan kişi bir kaç saat aktif kalıyor, bir maç 1.5 dakika sürüyor, kişi 1 saat aktif olsa yaklaşık 40 kere falan reklam görecek.. 20 bin kişi oynuyor bu oyunu.. kimileri çok uzun sürelerde oynuyor .. yani bu adamlar para kazanır. ama senin uygulamanı sadece işe yarayacağı zaman açıp kapatılırsa çok fazla bir gelir gelmez.
-
unbalanced bunu yazdı
codecanyondaki uygulamayı markete koyanlar zaten parayla satmıyorlar reklam koyuyorlar.. reklam gelirinin de çok yüksek olması laızm. benim de android uygulamalarım var markette, ama artık takip etmeyi bıraktım.. şimdi baktım bi uygulama 100 bin 500 bin arası yüklenmiş gösteriyor ama reklam geliri sanırım eskisi gibi değil eskiden de fazla değildi gerçi.. önemli olan sürekilik hocam.. yani kullanıcıya sürekli şekilde reklam gösterebilirsen ve kullanıcıyı uygulamada uzun süre tutabilirsen kazanabilirsin reklamda.
o yüzden oyunlar bunun için ideal.. online kafa topu diye bir oyun var, baya seviyorum o oyunu :) herm aç bitiminde sağolsunlar reklam gösteriyorlar, ve oynayan kişi bir kaç saat aktif kalıyor, bir maç 1.5 dakika sürüyor, kişi 1 saat aktif olsa yaklaşık 40 kere falan reklam görecek.. 20 bin kişi oynuyor bu oyunu.. kimileri çok uzun sürelerde oynuyor .. yani bu adamlar para kazanır. ama senin uygulamanı sadece işe yarayacağı zaman açıp kapatılırsa çok fazla bir gelir gelmez.
hocam bilal seviyesinde bilgim olduğundan yani bi uygulama 50-100bin arası indirildi orta seviyede çok değil yani kullanıyorsa, ne kadar kazandırıyor,geliri nedir ortalama
ReyiZ tarafından 16/Haz/15 20:41 tarihinde düzenlenmiştir -
hocam önemli olan çok indirilip indirilmemesi değil, kullanıcıya uzun süre reklam gösterebilmek.. bu söylediğim 100 bin- 500 bin uygulama bir oyundu öyle dandik bir şey yapmıştım ilk market deneyeyim için.. ama oyun çabuk bittiği için kullanıcılar fazla reklam görmüyordu ama oyunu uzun tutup sürekli bi şekilde gösterebilirsen, mesela flappy bird de de o mantık vardı, her yenildiğinde reklam gösteriyor, her yenildiğinde reklam gösteriyor ve insanlar da sürekli oynamak istiyor.. bu şekil bir mantıkla yaparsan çok kazanırsın..
ortalama 600 tl mi 600 dolar mı hatırlayamadım o tarz bir şey geliyordu admob dan, üşenmekten gidip bakmıyorum bile admon a, artık sıkıcı oldu, ilk zamanlar her yoruma cevap veriyordum v.s. sonra bıraktım.. bazı uygulamaları da reklamsız koydum onlardan bir şey gelmiyor ama referans olması açısından iyi.. tutacak bir uygulama düşüncem var android için, ama ona da reklam koymak istemiyorum.. yarısını bitirmiştim ama bıraktım öyle 2 yıldır duruyor..
bu arada admob harici servisler var, bazıları daha yüksek veriyor ama bazen sakata gelebiliyor, yatırmıyorlar zamanında ya da bi şekilde iptal ediliyor. bu servisleri araştırıp onları deneyebilirsin. ikide bir mail geliyor zaten bizim reklamları ekleyin diye, spam mailden çok bu teklifler geliyor bana
-
unbalanced bunu yazdı
hocam önemli olan çok indirilip indirilmemesi değil, kullanıcıya uzun süre reklam gösterebilmek.. bu söylediğim 100 bin- 500 bin uygulama bir oyundu öyle dandik bir şey yapmıştım ilk market deneyeyim için.. ama oyun çabuk bittiği için kullanıcılar fazla reklam görmüyordu ama oyunu uzun tutup sürekli bi şekilde gösterebilirsen, mesela flappy bird de de o mantık vardı, her yenildiğinde reklam gösteriyor, her yenildiğinde reklam gösteriyor ve insanlar da sürekli oynamak istiyor.. bu şekil bir mantıkla yaparsan çok kazanırsın..
ortalama 600 tl mi 600 dolar mı hatırlayamadım o tarz bir şey geliyordu admob dan, üşenmekten gidip bakmıyorum bile admon a, artık sıkıcı oldu, ilk zamanlar her yoruma cevap veriyordum v.s. sonra bıraktım.. bazı uygulamaları da reklamsız koydum onlardan bir şey gelmiyor ama referans olması açısından iyi.. tutacak bir uygulama düşüncem var android için, ama ona da reklam koymak istemiyorum.. yarısını bitirmiştim ama bıraktım öyle 2 yıldır duruyor..
bu arada admob harici servisler var, bazıları daha yüksek veriyor ama bazen sakata gelebiliyor, yatırmıyorlar zamanında ya da bi şekilde iptal ediliyor. bu servisleri araştırıp onları deneyebilirsin. ikide bir mail geliyor zaten bizim reklamları ekleyin diye, spam mailden çok bu teklifler geliyor bana
hocam benimde merak ettim şey, oyunu yaptık bitirdik, diyelim on numara 5 yıldız oldu.bu oyunu nasıl popüler yapacaz ? yani reklam vermek gerekior ama bunun için ne kadar parayı gözden çıkarmak gerekio ?şu anda üstünde uğraştıgım bir oyunum var %40 ı bitti ama tamamı bitince de ne kadar iyi olsada popüler olmayacakmış gibi geliyor.
nasıl popüler edebilriz diye üşünüorum, arklar var tmm onlarda 3-5 kişiye gösterse, sonra bide forumlarda paylaşsak vs vs..çok bişi tutmuyor.nası olcak bilmiorum
Ekerci tarafından 16/Haz/15 22:56 tarihinde düzenlenmiştir -
tamam hocam oyunun bitince bana pm at sana nasıl o alanda oyunu birinci olarak aramada çıkaracağını söylerim :) benim tüm uygulamalarım birinci sıradaydı, şimdi hepsi belki 1. değildir ama yine ilk 5 de falandır. kalıcı oldu gibi :) biraz çakallık var sadece..
-
Hocam bunun gibi bi kaç site daha var , uygulama oyun vs satın alabiliyorsun kaynak kodlarıyla.
Ben de yaptığımız oyunu satmak amaçlı araştırmıştım
-
unbalanced bunu yazdı
tamam hocam oyunun bitince bana pm at sana nasıl o alanda oyunu birinci olarak aramada çıkaracağını söylerim :) benim tüm uygulamalarım birinci sıradaydı, şimdi hepsi belki 1. değildir ama yine ilk 5 de falandır. kalıcı oldu gibi :) biraz çakallık var sadece..
ya sen nası bi insansın :D senin oralara gelirsem bulmadan bırakmayacam valla
bu arada öle gelir olsun gibi bi niyetim yok.belkide reklam bile koymam ama oynansın istior insan, emek sonuçta :) -
unbalanced bunu yazdı
hocam önemli olan çok indirilip indirilmemesi değil, kullanıcıya uzun süre reklam gösterebilmek.. bu söylediğim 100 bin- 500 bin uygulama bir oyundu öyle dandik bir şey yapmıştım ilk market deneyeyim için.. ama oyun çabuk bittiği için kullanıcılar fazla reklam görmüyordu ama oyunu uzun tutup sürekli bi şekilde gösterebilirsen, mesela flappy bird de de o mantık vardı, her yenildiğinde reklam gösteriyor, her yenildiğinde reklam gösteriyor ve insanlar da sürekli oynamak istiyor.. bu şekil bir mantıkla yaparsan çok kazanırsın..
ortalama 600 tl mi 600 dolar mı hatırlayamadım o tarz bir şey geliyordu admob dan, üşenmekten gidip bakmıyorum bile admon a, artık sıkıcı oldu, ilk zamanlar her yoruma cevap veriyordum v.s. sonra bıraktım.. bazı uygulamaları da reklamsız koydum onlardan bir şey gelmiyor ama referans olması açısından iyi.. tutacak bir uygulama düşüncem var android için, ama ona da reklam koymak istemiyorum.. yarısını bitirmiştim ama bıraktım öyle 2 yıldır duruyor..
bu arada admob harici servisler var, bazıları daha yüksek veriyor ama bazen sakata gelebiliyor, yatırmıyorlar zamanında ya da bi şekilde iptal ediliyor. bu servisleri araştırıp onları deneyebilirsin. ikide bir mail geliyor zaten bizim reklamları ekleyin diye, spam mailden çok bu teklifler geliyor bana
bende mobile yatırım yapmak için sırf sabah 5 te kalkıp az kitap okuyup ingilizce çalışıyorum ingilizce anlatan mobil programlama kitapları için. tabi ingilizceyi sırf bu yüzden ilerletmiyorum ama ana sebep buydu. günümü böldüm ne yapacağımı planlayarak. ama yazdıklarından sonra biraz hevesim kaçtı. şimdi bu işte para kazanmak için iphone mı yönelmek lazım. androide oyun yaparak para kazanmak kolay değil mi ? benim baktığıma göre oyun öyle caf caflı olmasına gerek yok basit sade oyunlar daha fazla kazandırıyor
motivasyonum tavan ama ne yapacağımı bilmiyorum hani önüme kitabı koyup şunları şunları öğreniceksin deseler tamam ama şimdi herşey karışık gibi geliyor
