Araba Bakımları
-
DrKill bunu yazdısRcN bunu yazdı
16valf kaç araba 50binde rektefiyeye girmiş sormak lazım adama :)
eğer 2005' ten beri fren balata, hortum, hidrolik değişmediyse değiştir, diskleri kontrol ettir eğer dalgalanma varsa taşlattır.
Bujilerin her on binde değişmesi yakıt tasaruufu ve motor ömrü içi iyidir. Filtrelerinde her bakımda değişimi çok iyidir. Opar ne amk opet falan olabilir git castrol al 10/40 hatta değişimden önce eski yağın içine enjektör temizleyici atsın 50 lirada benzin al 30 dakika arabayı çalışır bıraksınlar enjektör v.b. yakıt ve ateşleme sistemindeki kurumu falan bi atsın araba. Debriaj baskı ve balata genelde 7 yıl ömür verirler ama kimse 7 yılda değiştirmez eğer 1.vitese aldıktan sonra debriajdan ayağı kaldırırken araba birden kafa atıosa (direk küt diye harekete geçiosa) baskı balata değişim zamanı gelmiştir arabadan arabaya değişir 750 ile 1000 tl arasında fiyatı 3-4 saat işçiliği olur. Baskı balata değişirken şanzuman yağınıda değiştirir çiçek gibi binersin...
Hocam çok saolsın bilgilerin için. Yalnız baskı balata konusuna kafam takıldı. 1. viteste kalkış yaparken, debriyaj kavrama noktasına geldiğinde araba küt diye kendini ileri atmıyor. Ama sabit gaz vermeme rağmen ileri geri ileri geri yapabiliyor. Yani gaz fren gaz fren gibi düşün. Yalnız sadece 1. vitesin kavrama noktasında yapıyor diğerlerinde sıkıntı yok. Bir anda atma felanda yok kendini. Arada sırada bunu yapıyor.
4 ncu viteste dene. El frenini cek kalkis yapar gibi yap . Cok zorlama deneyecegim diye gercekten alinde kalir.
-
THT2005 bunu yazdıDrKill bunu yazdısRcN bunu yazdı
16valf kaç araba 50binde rektefiyeye girmiş sormak lazım adama :)
eğer 2005' ten beri fren balata, hortum, hidrolik değişmediyse değiştir, diskleri kontrol ettir eğer dalgalanma varsa taşlattır.
Bujilerin her on binde değişmesi yakıt tasaruufu ve motor ömrü içi iyidir. Filtrelerinde her bakımda değişimi çok iyidir. Opar ne amk opet falan olabilir git castrol al 10/40 hatta değişimden önce eski yağın içine enjektör temizleyici atsın 50 lirada benzin al 30 dakika arabayı çalışır bıraksınlar enjektör v.b. yakıt ve ateşleme sistemindeki kurumu falan bi atsın araba. Debriaj baskı ve balata genelde 7 yıl ömür verirler ama kimse 7 yılda değiştirmez eğer 1.vitese aldıktan sonra debriajdan ayağı kaldırırken araba birden kafa atıosa (direk küt diye harekete geçiosa) baskı balata değişim zamanı gelmiştir arabadan arabaya değişir 750 ile 1000 tl arasında fiyatı 3-4 saat işçiliği olur. Baskı balata değişirken şanzuman yağınıda değiştirir çiçek gibi binersin...
Hocam çok saolsın bilgilerin için. Yalnız baskı balata konusuna kafam takıldı. 1. viteste kalkış yaparken, debriyaj kavrama noktasına geldiğinde araba küt diye kendini ileri atmıyor. Ama sabit gaz vermeme rağmen ileri geri ileri geri yapabiliyor. Yani gaz fren gaz fren gibi düşün. Yalnız sadece 1. vitesin kavrama noktasında yapıyor diğerlerinde sıkıntı yok. Bir anda atma felanda yok kendini. Arada sırada bunu yapıyor.
4 ncu viteste dene. El frenini cek kalkis yapar gibi yap . Cok zorlama deneyecegim diye gercekten alinde kalir.
adam arabadan pek anlamıyorum diyor senin verdiğin akla bak sonra ortalığı leş gibi beriaj balatası kokutacak hele birde hafif duman olursa araba yanıyor diye yangın söndürme tüpünü boşaltır üzerine :D
Anlamıyorsan götür güvendiğin bir ustaya yada arabadan anlayan arkadaşın falan varsa baksın sana söyler zaten değişip değişmemesi gerektiğini. Ben eş dost akraba arabalarına 10 dakika biner ne kusuru varsa hepsini listelerim onarda yaptırır.
Bu arada ön takımlarını kontrol ettir uzun zaman önce üretilmiş bi araba sonuçta 50bin kmde olsa bile rot başları, arka rot kauçuklarını, takozlarını falan kontrol ettir takozlar, pabuçlar eliastiki kauçuk malzemeden üretildiği için soğuk sıcak mevsim değişimi falan özelliklerini yitirmesine burçların vurmasına hatta fark edilmezse beşiklerin zarar görmesine kadar gidebilir. Yürüyen herşeyden önemlidir. Motorda sıkıntı olsa en kötü ihtimal yolda kalır ama yürüyene yürürken birşey olursa hem sana hem karşıdakine sıkıntı çıkar...
-
bu arada o gaz kesme olayı içinde gaz kelebeğini bi kontrol ettir muhtemelen yağ katran olmuş işlevini tam göremiyordur söküp bi balata spreyi ile temizleyip tekrar taksınlar sıkıntı gider yüksek ihtimalle.
-
elc nerden bulacağız.3 lıtresı 120 tl dıyor servıs :D eneos kotu marka degıl ondan arta kalır yanı yok galıba bunun ıcın suyla karıstırmayın zaten karısım bu dıyolar.
Ayrıca toyota da hava alma olayı oluyor mu fordu bılemem ama toyota da servıs kapagı kapatıyor yolluyor japon yaptı mı herhalde kolayını yapıyor :D -
THT2005 bunu yazdırapidhacker550 bunu yazdı
DrKill bunu yazdı
Herkes triger kayışını erken değiştirmişiz diyor ancak 7 yıllık kavuçuk gibi bir malzemeden yapılan triger kayışı çürümez mi? Biz bu yüzden değiştirmiştik. KM yüzünden değil.
Bu arada bilgilendiren herkese çok teşekkür ederim. Çok önemli bilgiler edindim. En azından daha blinçli olarak sanayiye gidebilirim.
Çok haklısınız,bizim araç 8 yıllık 25 binde v kayışı değişmeli.Çatlaklar oluşmaya başlamış.Allahtan trigerde kayış yok zincir var dış şartlardan böyle zarar görmüyor
Zincir olmasi daha kotu :) zincir boyunun uzadigini anlayamazsin. Ya km si gelince degiseceksin. Basina is almamak icin kaliteli motor yagi kullanacaksin. Cunku zincir yagin icinde calisiyor..
Kilometresıne kadar guzel yağla sıkıntı yaratacagına sanmıyorum e12 corolla da. -
rapidhacker550 bunu yazdıelc nerden bulacağız.3 lıtresı 120 tl dıyor servıs :D eneos kotu marka degıl ondan arta kalır yanı yok galıba bunun ıcın suyla karıstırmayın zaten karısım bu dıyolar.
Ayrıca toyota da hava alma olayı oluyor mu fordu bılemem ama toyota da servıs kapagı kapatıyor yolluyor japon yaptı mı herhalde kolayını yapıyor :Dher araba hava yapmaz yada her araba hava yapar diye bi olay yok bazı durumlarda hava yapma ihtimali olabilir, kalan küçük bir hava termostat açmasını engeller araba hararet olmasa bile yaptığını sanabilir. Su değişimi yada eklemesi yapıldıktan 1-2 gün içinde dengesiz hararet artmaları olursa hava kontrol edilmeli hararet yapar şekilde binilmemelidir. Aksi halde üst kapak contası yanar suya yağ, yapa su karıştırır conta takımının değişmesi, silindir üst kapağının taşlanması gerekir ki daha bu bir başlangıçtır. Silindir üst kapağı açıldığında tam maliyet ortaya çıkar...
-
radyator kapagını acıp rolantıde bekletırız fan acana kadar beklerız,eksıltme olursa ekleme yaparıız dıye bılıyorum de mı ?
Bır de Elc antıfırızı nası elde edebılırız ? Toyota radyatore ne onerırsınız ? Ben eneosu uygun buldum,1 lıtresı 10 tl 6 lıtre alacam.cunku buna su gerekmıyormus hazır karısımmıs dırekt 6 lıtre dok gec yani.zaten bızım burası sıcak bı yer don olayı olmuyor.aslında 3 lıtre su 3 lıtre antıfırızde olabılır ama eneos da sadece antıfırız dıyolar -
rapidhacker550 bunu yazdıradyator kapagını acıp rolantıde bekletırız fan acana kadar beklerız,eksıltme olursa ekleme yaparıız dıye bılıyorum de mı ?
Bır de Elc antıfırızı nası elde edebılırız ? Toyota radyatore ne onerırsınız ? Ben eneosu uygun buldum,1 lıtresı 10 tl 6 lıtre alacam.cunku buna su gerekmıyormus hazır karısımmıs dırekt 6 lıtre dok gec yani.zaten bızım burası sıcak bı yer don olayı olmuyor.aslında 3 lıtre su 3 lıtre antıfırızde olabılır ama eneos da sadece antıfırız dıyolargenelde arabam hangi markaysa o markanın servisinden orjinal ve kullanımı için önerilen neyse onu alıyorum o yüzden bir öneride yada şurdan bulursun al demek zor. Onun yerine bulunduğun ilde toyota servisi yoksa bir toyota servisini arayıp fiyat alıp eft yaparak kargo ile gönderimini isteyebilirsin...
-
300 tl tutuyor sagol hocam :D
-
Bu konuya cepten öylece göz gezdirmiştim... Detaylı okuma fırstı buldum... Çok yararlı şeyler var... :) Mesajım bulunsun