Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
Arabalara Yazılım Atarak HP Yükseltme (Ücretli)
Arabalara Yazılım Atarak HP Yükseltme (Ücretli)
-
arkadaşlar bu işten anlayan varsa bir pm alayım
-
Şehir?
Araç? -
Instagram'da vs reklamını görüyordum ama yalan dolan diye pek araştırmadım. Doğru mudur ? Aracına yaptıran var mı ? Motorun ömrünü yemeyelim ?
-
motorun anasını ağlatırsın.hiç bulaşma.üreticiler bilerek o seviyede tutuyor
-
mkyb bunu yazdı
Instagram'da vs reklamını görüyordum ama yalan dolan diye pek araştırmadım. Doğru mudur ? Aracına yaptıran var mı ? Motorun ömrünü yemeyelim ?
ohoo hocam yaptırmayan var mı diye soracaksın :D
120lik golf 158 yaptırdık , düz hesap 160 diyebiliriz. bir sürü ayarı var tabi isteğe göre değişiyor öküz gibi kullanırsan eğer yersin motoru.
mesela turboyu 3 bin devir de açıyor 5 bin de kapatıyor ise yazılım ile 7 de kapatıyor , sen de uzatabiliyorsun köpek gibi :D
-
7714714 bunu yazdı
motorun anasını ağlatırsın.hiç bulaşma.üreticiler bilerek o seviyede tutuyor
+
-
hocam peugeotta çalışan arkadaşım şunu dedi 90 hp ile 115hp arabanın motoru aynı herşeyi sadece yazılım farkı var başka hiç bir şey yok
-
RimPalace bunu yazdı
hocam peugeotta çalışan arkadaşım şunu dedi 90 hp ile 115hp arabanın motoru aynı herşeyi sadece yazılım farkı var başka hiç bir şey yok
arkadaşın pejoda nerede çalışıyor?
Yazılım ile değişen şey;
Turbonun yüksek devirlere çıkmasını engelleyen westgate mekanizmasını daha geç aktif etmekten geçiyor
Bilinenin aksine turbo her devirde çalışır ancak efektif çalışması için belirli bir devire çıkılması ve bunun beraberinde artan egzoz gazı ile turbo pervaneleri daha hızlı döner ve çalışma devrine gelerek motor içine yüksek basınçlı hava göndererek performası arttırır. Yazılım ile westagate daha geç açılıp yüksek basınç yani daha fazla hava gönderir motora. Ama sadece fazla hava gönderilerek olmaz bu iş. Yüksek hava ile yakılması için içeri daha fazla yakıt gönderilir. Bunun içinde enjeksiyon haritası elden geçirilir yeni bir harita yazılır.
Arkadaşının örneğinden yola çıkalım.
Benim önceki aracım 75 bg bir dizeldi.
95 bg modelide vardı. Ama arkadaşının dediği gibi herşey aynı değildi. Motor aynı ama enjektörler ve turbo farklı idi 95 likte. 75 likte düz turbo 95 likte değişken geometrili bir turbo vardı.
75 lik aracı ben 95 lik yaparsam enjektörün sağlıklı çalışmasını engellerim ve düzgün bir harita yazılmazsa arkadan kara duman atar ve bu duman bütün sistemi tıkar.
Asıl olay turbonun westgate dediğimiz sigrotası yani yüksek basınç çıkış valfini geç açılmaya zorlarsak. Turbo haddiden fazla döner. Turboda herhangi bir rulman vs yoktur bir mille dış kabuğa bağlıdır. Ve yağlama ile korunur. Turbo ısısı fazlaca artabilir. Ve bozulabilir (bakınız). Bir turbo ise 3 bin liradan ucuz değildir.
Ha ben araştırdım gerçekten herşey aynı sadece ürün konumlandırma için benim aracım kısılmış derseniz olabilir, iyice araştırmak lazım
Tercih sizin..
-
İşten anlayan birine yaptırılırsa sıkıntı olmaz. Gidip 75 beygir aracı 110 beygir yapacağım dersen aracın ağzına sıçarsın. İşine güvendiğim bizim arkadaşların aracı yapan bir arkadaş var aracının marka modelini söylersen arkadaştan fiyat alırım uyarsa görüşürsünüz. Ben 75 beygir aracı 90 beygir yapmayı düşünüyorum arkadaşın tavsiye ettiği değer de 90. Olması gereken değerlerde yapılınca yazılımdan sonra siyah duman atma falan olmaz.
-
Yaptıran bir arkadaşım var memnun şuana kadar bir problem yaşamadı.
yaptırdığı yer..
-