Aramızda Cnc‘Ci Var Mı?
-
soru açık bir şey sorucam kendisine.
parça imalatı kaça patlıyor sanki bir konuda kazıklanıyoruz gibime geliyorda =)
hatta direk sorayım ya şöyle bir parçanın fiyatının 45 dolar olması normalmidir acaba
boyutunu sigara kutusunda kucuk dusunun
işçilik o kadar fazla değil neden bu kadar fiyat yuksek

-
Cnc pahalı iş usta, istersen mailimi vereyim işle ilgili detayları yolla 2 farklı akrabam bu işi yapıyor ikisinden de fiyat soralım :))
-
aslında yapılan malzeme v.b. pahalı değil cns de kesim yapabilmek için bir tasarıma ihtiyac var orantılı bir tasarım elindekinin aynısı. Bu yüzden tasarım aşaması uzun sürer e bu parça seri üretim olmayacağından dolayıda tasarım ücretinide senden alırlar. Normalde bunu CNC 3-5 dk gibi bir sürede kesim çıkarabilir malzemede platin falan değilse hurda ederi 1 tl ham değeri 1,5 tl dir.
-
moruk ne yazıkki bunlar dısında başka bir yere yaptırmak sağlıklı olmuyor ben sadece bu kadar tutarmı onu merak ediyorum
@srcn
7075 alu yuksek ihtimal
bir örnek daha el kadar urunun fiyata bak :D
http://www.tgmgarage.com/tr/tepe-lambalari/4-pistenking-tepe-lambasi.html#
bu urunler rc model urunleri
bu iş hobi işi gonul işi oldugu için fiyata abanıyor gibi üreticiler. bana öyle geliyor
eski model aracımı sattım yeni bir tane dusunuyorum biraz mod yapacaktım fiyatlar beni hayattan soğuttu :D
DestinatioN tarafından 21/Eyl/13 18:47 tarihinde düzenlenmiştir -
bizzat yapıyoruz hocam o fiyatın çıkması 1 tane için normaldir sonuçta verdiğin tek bi tane parça için çizim ve program yapılcak üstüne üstlük seri üretimin arasına sokulcak tek bi parça o nedenle cnc maliyeti 5-10 lira olsa bile sana o kadara patlar
-
hayır ama adamlar bunu seri olarak uretiyorlar zaten
mesela bunlar daha ucuz :/
http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=17831&p_catid=126#.Uj3UB4a96qE
DestinatioN tarafından 21/Eyl/13 20:15 tarihinde düzenlenmiştir -
hocam ucuz dediğin 5 dolar ucuz :D
-
sımdı gordum anlatayım kanka sana sımdı kullanılan malzeme makınanın malıyetı calısma saat oparatörün calısma saatı elektırık kullnadıgı sogutma sıvısı vs onlar hesaplanır kar payı koyulur oyle ıslenır sımdı en basitinden sana soyle soyleyım normalde bır parca yaptırıyorsan aldıgın fiyatları soyleme bıde o parca o maliyet normal cunku kodun yetmedıgı yerde cad -cam yapılacak kullanılan takım kalıtesı var ve senın ıstediğin bır kalıte var
hesaplama kalite +adet+ mailyet : senden ıstenın mıktar eger yaptıgın ısın adet bazı coksa bıraz daha ınmelı fıyatı kalıte hassasıyetı o kadar onemlı degilse ındırmelı ama tam tersı ıse kalıtelı adet mıktarı yoksa normal fıyatı bir cnc olarak soyleyım sana
-
Parca hangi hassasiyetlerde calisiyor mevcut deliklerde sadece matkapmi calisiyor yoksa mikrobarmi veya rayba mi malzemenin cinsi nedir islemsi ne kadar suruyor dökümü ve islemesi ayni fabrikadami yapiliyor fiyati etkileyen daha bi cok sey yazabilirim
-
sRcN bunu yazdı
aslında yapılan malzeme v.b. pahalı değil cns de kesim yapabilmek için bir tasarıma ihtiyac var orantılı bir tasarım elindekinin aynısı. Bu yüzden tasarım aşaması uzun sürer e bu parça seri üretim olmayacağından dolayıda tasarım ücretinide senden alırlar. Normalde bunu CNC 3-5 dk gibi bir sürede kesim çıkarabilir malzemede platin falan değilse hurda ederi 1 tl ham değeri 1,5 tl dir.
Hocam peki bu imalatlarda solidworksde kendi çizdiğim parçayı götürsem yine okadar tutuyormu yoksa düşüyormu fiyatı baya?
-
Banada birkaç yer tavsiye edebilir misiniz istanbulda?
Kendi çizdiğim en büyüğü 1metreye kadar 3d çizimleri yaptırmak istiyorum.
