Arcade Name Rom Hakkında
-
Merhaba arkadaşlar,
http://tahribat.com/Forum-Arcade-Makinam-Geldi-Eski-Atari-Makinasi-Ss-Li-196988/
Buradaki konudan ilham alıp birtanede ben almak istedim.
Adamları aradım üşenmedim cihazı makinayı görmek için kağıthane ye gittim.
Adamla konuştuk 650 TL den kargo bana ait 550 TL ye fiyat düştüler.
Gel gelelim, test etme ve inceleme kısmına..
Joistikler tam istediğim gibi, ne büyük nede küçük.
Bir kaç oyun denedim, Abi atari salonlarındaki gibi zevk veriyor.
Abi birde kutuyu bi açarmısın bakayım dedim..
Birde ne göreyim,
Ufacık bir anakart üstünde işlemci, üstünde 320 GB hdd, yan tarafında PSU, VGA çıkışı falan fisman..
Sonradan benim jeton düştü, Bunlar bildiğimiz Rom u indirip HDD ye cakmışlar, millete atari oyunu diye iteliyorlar.
Sonra ben depolarından çıktım, sonra görüşürüz falan fişman..
-------------------
Gelelim konuya,
Ben şimdi gidip 550 TL buna verip kendimi enayi yerine koyamam..
Nedeni ; Hepimizin evinde bilgisayar var, elimizde internet var ve o adamın yaptığı sistemi aynı şekilde bilgisayarımıza uyarlayamazmıyız?
Bu işlemi yapmak için neler gerekiyor.
Emulator rom vs vs ... ( bilgisi olan karalarsa sevinirim )
Sıra geldi joistik kısmına
Aramızda bir çok elektronik işinden anlayan arkadaşlar var.
Böyle bir sistemi yapmak yada yaptırmak ne kadar maliyeti olur?
Yada gidip 185 TL bayılmak dahamı iyi olur..
-------------------
Evet arkadaşlar,
Hepimizin evinde bilgisayar var, Böyle bir sistemi kurup tadını çıkarmak için neler yapmamız gerekiyor.
Bu konuda döküman paylaşırsanız sevinirim.
Edit1 ;
http://www.trfighters.com/konu.php?t=7728 burada 6000 küsür oyun DVD sini 20 TL`ye satıyor.. ( ortaklaşa alıp, clonlanabilir. )
Edit 2 ;
Joistik yapımı dökümanı , http://www.emulasyonturkiye.org/viewtopic.php?f=86&t=316
Tehlikeli not : PS3 - Xbox - cart curt önerisi yapacak arkadaşlar, lütfen konuyu kirletmesin.
-
Zaten Robinson konuya içerinin gözüktüğü fotoğraf eklemişti.
-
Mustafa bunu yazdı
Zaten Robinson konuya içerinin gözüktüğü fotoğraf eklemişti.
Hocam bildiğimiz 2nci el toplama düşük seviye bilgisayar sistemi kullanmışlar.
Normalde Atari salonlarındaki kartlar anakart boyunda ve socketlidir.
Madem bu adamlar bilgisayar üzerinde bu işi yürütüp satıyorsa, biz neden bu zevki evimize taşımıyoruz.
-
bence en güzeli bilgisayarına rom kurup istediğin oyunu oynaman olur bu tarz şeylere para vermeden önce.
baktın gerçekten zevk alıyorsun o zaman koldur moldur falan gibi işlere girişebilirsin. yoksa bi heves alırsın parana yazık edersin.
emulator falan tam olarak uğraşmış sayılmam ama eskiden oynadığım tüm oyunları oynayabildim. genelde hazır olarak bulunuyor onlardan indirmek daha akıllıca olur.
veya garantiye alıp şunu alabilrisin.
http://www.konsoloyunlari.net/konu.php?t=7728
20TL
--
http://www.konsoloyunlari.net/forum-f6/
şuradaki forumda yeterince konu var bununla ilgili. biraz kasarsan en azından özlediğin, oynamak istediğin oyunları bir kuruş vermeden oynayabilirsin.
-
Mustafa bunu yazdı
Zaten Robinson konuya içerinin gözüktüğü fotoğraf eklemişti.
aynen ben de bunu diyecektim. o arcade kollarını amazon-ebay-alibaba tarzı yerlerden getirebileceğini düşünüyorum. zaten 2 tane alacaksın uğraşmaya değmez.
http://www.maximumpc.com/article/features/how_build_kickass_mame_arcade_rig_old_pc_pics burda anlatmış ayrıntılı ayrıntılı. aslında yapılabilir hatta marangoza kabineti yaptırıp seri üretime geçebiliriz.
-
burda anlatmış http://www.tmsoft.com/article-arcade.htm
ve 25dolarmış http://www.maximus-arcade.com/ arayüz aynı robinsonun konusuyla türkçeleştirmişler sanırım demo versiyonunu indirip bakabilrisin
BlackApple tarafından 21/Tem/14 14:31 tarihinde düzenlenmiştir -
Bir adet raspberry pi veya intel işlemcili galeleo alınır :) Üzerine linux yüklenir ve onun üzerine mame kurulur. HDMI veya VGA çıkışından görüntü ve ses aktarılır. Kollar kısmına gelince sparkfundan sipariş edilir.
-
Şöyle Çin malı bir şey var fakat biraz tuzlu.Güzel yanı USB ile istediğiniz bilgisayara bağlayabilirsiniz.
http://www.dx.com/p/qanba-q1-usb-arcade-joystick-controller-for-ps3-pc-black-169538
Burada bir sürü çeşit var fakat çoğu stokta yok : http://www.dx.com/s/arcade
-
Mustafa bunu yazdı
Şöyle Çin malı bir şey var fakat biraz tuzlu.Güzel yanı USB ile istediğiniz bilgisayara bağlayabilirsiniz.
http://www.dx.com/p/qanba-q1-usb-arcade-joystick-controller-for-ps3-pc-black-169538
Burada bir sürü çeşit var fakat çoğu stokta yok : http://www.dx.com/s/arcade
Burada ucuzu var, ama joistik dandik. ( atari salonlarından deneyimliyim )
-
oyun.tamindir.com/street-fighter/
-
tustanbakanadam bunu yazdı
oyun.tamindir.com/street-fighter/
Hocam zilyontane var, ama hiç birisi arcade zevkini vermez.
