folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Aspde Ubotun Komutu Phpde Nedir



Aspde Ubotun Komutu Phpde Nedir

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek
    öncelikle asp kodunu vermek istiyorum
    anahtar=cek("anahtar")
    anahtarlar=anahtarlar&"-"&cek("id")
    burada anahtarlar = id numaları olarak yani -5-7-8-9 olarak listeleniyor.Daha sonra ;

    phpde ubound komutu tarzı birşey istiyorum daha doğrusu sizden isteğim şu ;

    mysql_connect ("localhost","root","11") ;
    mysql_select_db ("test");
    $sorgu=@mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo ");
    while ($oku=@mysql_fetch_array($sorgu))
    {
    $anahtarlar=$anahtarlar."-".$oku['id'];
    echo $oku['cevap']."<br>";
    }
    $ayir = split("[-]",$anahtarlar) ;
    burada idler -5 -7 olarak görünüyor.Ben bunları ekrana döngü gibi birşeyle
    5
    7
    olarak yazmak istiyorum.Nasıl yapacağımı bilemdim print_r kullandım fakat bu seferde array olarak atadı karıştı.Sadece 5 - 7 yazsın.Bu değişken olacığından sürekli farklı idler verebilir.ASpde ubound(ayir) diyebiliyoruz bu sayede ayir değerinin kaç olduğunu buluyoruz.Phpde nasıl bu ?

    Yani yapmak istediğim şey şu ;

    eğer $ayir > 0
    döngü ile $ayir içindeki rakamları split yardımıyla - den kurtarıp
    1
    3
    9
    25

    gibi yazdırmak.Nasıl yapabilirm bunu ? Biraz karışık oldu umarım anlatabildim
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hermes
    hermesthecat
    hermesthecat's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Mayıs/2007
    Erkek
    anladıysam arap olayım zumsük :|

    az insan çok huzur. | https://dnscheck.tr
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek

    zumsuk hiç bişe anlamadım. şoyle bi derin nefes al, sakin bir şekilde anlat derdini


    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    hocam şimdi elimde dbden değişkene göre geln idler var.Fakat idler -8-9-7 olarak alıyorum.

    Şimdi istediğim şu

    1- aldığım idlerin hepsini ($anahtarlar oluyo)  içinde kaç id olduğunu öğrenmek.Ubound komutu var aspde örneğin;

    -4-9-23 var.Burada split ile - lerini atıyorum ve geir kalan 4,9,23 ü değerlendiriyorum.Ubound() yaptığımda 3 diye çıkacaktır.

    2- bu -4-9-23 ü - lerden arındırıp (spilti ile) döngüye sokup

    4
    9
    23

    yazdırmak istiyorum :-/

    edit: yine anlatamaya bilirim kodları inceleyin;

    mysql_connect ("localhost","root","11") ;
    mysql_select_db ("test");
    $sorgu=@mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo ");
    while ($oku=@mysql_fetch_array($sorgu))
    {
    $anahtarlar=$anahtarlar."-".$oku['id'];
    echo $oku['cevap']."<br>";
    }

    asdf  $anahtarlar kısmında idler -8-6-4 şeklinde tutuluyor.Burdan sonra yapmak istediğm $anahtarların içinde -4 gibi kaç id olduğunu bulmak ve onları - işaretinden kurtararak

    4
    9
    vs..

    die sıralamak

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    risperdal
    risperdal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2006
    Erkek

    Hocam anahtarları arraya atıp sonradan count($array) şeklinde saydırsan. Eğer bunu sıralı bir şekilde 1-5-10-11 gibi yazdırmak veya bir değişkene atmak istersen de implode kullanabilirsin.


    while ($oku=@mysql_fetch_array($sorgu))
    {
    $anahtarlar[]=oku['id']; 
    echo $oku['cevap']."
    ";
    }
    $ayir = implode("-",$anahtarlar) ; //1-5-10-11

    $kactane=count($anahtarlar);

    foreach($anahtarlar as $tekanahtar){
    echo $tekanahtar."<br>";
    }

    /*
    1


    5

    10

    11

    */


    Özgür iradeydi şeytanım.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    celoron
    celoron's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Ekim/2008
    Erkek

    db de kaç tane id olduğunu bulmak için mysql_num_rows yapabilirsin. yazdırmak içinde foreach kullanabilirsin

    $sql = mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo");
    $sayi = mysql_num_rows($sql);

    $sql_array = mysql_fetch_array($sql);

    foreach ($sql_array as &$i) {

    echo $i."
    ";

    }

    edit:

    bide anahtarları küçükten büyüğe seçmek istiyorsan mysql_query nin sonuna

    order by anahtar asc

    diyebilirsin. büyükten küçüğe almak için asc yerine desc


    Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. Linus Torvalds
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    saolun birazdan deniyicem.Büyük küçük değilde istediğim onunla iligli idleri alıp içlerinden birini seçip

    $bunucek e atamak.Deneyeceğm

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Hunter
    j4x
    j4x's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    ubound diyorsan

    count($dizi)-1


    The king is bleeding.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DarkF4Te
    DarkF4Te's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Mart/2008
    Erkek
    zumsuk sanırım cozdun olayı ama phpde array ile ugrasıyorsak cozumu ilk olarak foreachle aramak daha karlı oluyor vallahi.
    en azından benim suana kadar yaptıgım islerin içinde foreach yerine hep coutn ıle eleman sayıp while yada forlu donguler var yer yer arıza cıkarıyorlar ama foreachte bir terslik ihtimali yok bence.

    ayrıca php dizilerde çok fantastik :P
    http://www.php.net/manual/tr/book.array.php 
    http://www.php.net/manual/tr/array.sorting.php
    dün gecede kurcaladımda kendimce yapmaya calıstıgım şeylerin fonksiyonlarının olduğunu fark ettim ^^
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    gVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    ubound diyorsan

    count($dizi)-1


    -----------------------------

    daha bakmadımda -1 ne oluyor hocam ?

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    risperdal
    risperdal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2006
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------
    gVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

    daha bakmadımda -1 ne oluyor hocam ?


    -----------------------------

    -1'e gerek yok eğer kaç elemanı olduğunu bulmak istiyorsak.
    for, while gibi döngülerde kullanırken -1 yapılır genellikle oda dizinin ilk elemanı 0 dan başladığı için

    for($i=0;$i<=count($dizi)-1;$i++) gibi

    Özgür iradeydi şeytanım.
Toplam Hit: 2031 Toplam Mesaj: 16