folder Tahribat.com Forumları
linefolder Asp - Php - Cgi - Perl
linefolder Aspde Ubotun Komutu Phpde Nedir



Aspde Ubotun Komutu Phpde Nedir

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    h4ckinger bunu yazdı:
    -----------------------------
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------
    gVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    -----------------------------

    daha bakmadımda -1 ne oluyor hocam ?


    -----------------------------

    -1'e gerek yok eğer kaç elemanı olduğunu bulmak istiyorsak.
    for, while gibi döngülerde kullanırken -1 yapılır genellikle oda dizinin ilk elemanı 0 dan başladığı için

    for($i=0;$i<=count($dizi)-1;$i++) gibi

    -----------------------------

    hocam print_r($ayir)

    dediğimde

     Array ( [0] => [1] => 1 [2] => 2 )

    diyor :S bu ne anlamadım.Fakat benim mysqldan çektiğim

    1 ve 2 olması lazım idleri

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    risperdal
    risperdal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2006
    Erkek
    Array ( [0] => [1] => 1 [2] => 2 

    köşeli parantez içindekiler indis numaraları

    sen $ayir[0] dediğinde 1 verir
    $ayir[1]  dediğinde 2 verir.

    Önceki mesajımda dediğim gibi foreachla hepsini yazdırabilirsin.

    Özgür iradeydi şeytanım.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    şu anda tek problemim

    Array ( [0] => [1] => 1 [2] => 2 ) 

    buradaki [0]  ın boş olması.Şimdi normalde 2 id var ama burda 3 diye giriyor :-/ neden böyle oldu anlamadım

    edit:-------------------

    Şimdi arkadaşlar koddları vereyim bu mantıken doğru.Daha doğrusu aspden phpye geçirmeye çalıştım.Ona göre doğru

    $sorgu=@mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo ");
    while ($oku=@mysql_fetch_row($sorgu)){
    $anahtarlar=$anahtarlar."-".$oku['id'];}
    $ayir = split("[-]",$anahtarlar) ;
    if (count($ayir)>0){
    $aydi = rand(0,count($ayir));
    $sorgu=@mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo where id=".$ayir[$aydi]);
    $oku=@mysql_fetch_row($sorgu);
    $oku['cevap'];
    }

    burada amacım idleri anahtarlar değişkeninde toplamak daha sonra oradakileri spliti ile ayırıp bir tanesini random ettirip where id= kısmında kullanıp onun cevabını çekmek

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    risperdal
    risperdal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2006
    Erkek

    edit:


    karıştı iyice

     


    Özgür iradeydi şeytanım.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    ohhhhhhhhhhhhhhh

    problem çözüldü :)

    $sorgu=mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo ");
    while ($oku=mysql_fetch_array($sorgu)){
    $anahtarlar=$anahtarlar."-".$oku['id'];}
    $ayir = spliti("-",$anahtarlar) ;
    if (count($ayir)>0){
    $aydi = rand(1,count($ayir)-1);
    echo $aydi."<br>";
    print_r($ayir);
    $sorguk=mysql_query("SELECT id,anahtar,cevap FROM tablo where id=".$ayir[$aydi]."");
    $okuk=mysql_fetch_array($sorguk);
    echo $okuk['cevap'];
    }

    şeklinde..

Toplam Hit: 2032 Toplam Mesaj: 16