Bal Arılarında Mutasyon

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    e2
    e2's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek

    Bal arılarının değişen çevre şartları, çevre kirliliği, radyasyon, bazı kimyasal ilaç ve kimyasal maddeler ve genleri değiştirilmiş mısır şerbeti ile beslenmeleri sonucu genetik değişime (mutasyon) uğradıkları bildirildi.
    Erciyes Üniversitesi Safiye Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sibel Silici, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bazı kovanlarda mutasyona uğramış arıların bulunduğunun gözlemlendiğini, bu tür gözlemlerin aslında bir uyarı olarak değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.  Bal arılarının sosyal bir böcek olduğunu, koloni yaşamında bir ana arı, binlerce işçi arı ve yüzlerce erkek arının bulunduğunu anlatan Doç. Dr. Silici, erkek arıların değişime uğramalarının, “doğa ve çevre açısından bir alarm” olarak değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerek şunları söyledi:
    “Mutasyon, canlının genetik yapısında meydana gelen değişmelerdir.  Bireyin kalıtsal özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlayan genetik şifre herhangi bir nedenden dolayı (X ışını, radyasyon, ultraviyole, bazı ilaç ve kimyasal maddeler, ani sıcaklık değişimleri) bozulabilir. Bu durumda DNA’nın sentezlediği protein veya enzim bozulur. Böylece canlının, proteinden dolayı yapısı, enzimlerinden dolayı metabolizması değişebilir. Mutasyonlar kendiliğinden ya da uyarılmış olarak oluşabilir. Mutasyonun en önemli sonuçlarından biri, bir sonraki kuşağa farklı genetik özellikler aktarılmasına neden olmasıdır. Bu ise farklı fiziksel özelliklere sahip arı bireylerin üremesidir.”

     

    SARI RENKLİ BİLEŞİK GÖZLÜ ARI

    Kayseri’nin Bünyan ilçesinde arıcılık yapan İsmail Ulusoy’un kendisine mutasyona uğramış, sarı gözlü erkek arılar getirdiğini anlatan Doç Dr. Sibel Silici, bal arılarında erkeklerin göz renginin siyah, mutasyona uğrayan arıların göz renginin ise sarı, pembe ve krem renkli olabildiğini belirterek şu bilgileri verdi:
    “Mutasyona uğrayan arılar, gözleri görmediği ve bazı organları iyi gelişmediği için bir süre sonra beslenemeyip ölürler. Kanat yapıları ve vücut yapıları farklıdır. Kördürler, uçamazlar ve iyi beslenemedikleri için ölürler.  Arılarda mutasyon sık gözlemlenirse önemli bir sorun var demektir. Arıların yok olmasıyla da ilişikli olarak, bu tür problemleri, radyasyon, küresel ısınma, zararlı tarım ilaçları ve genetiği değiştirilmiş gıda ve mısır şurubu gibi besinler ile ilişiklendirebiliriz. Özellikle genetiği değiştirilmiş mısırdan yapılan şerbetlerin arıların değişime uğramasında etkili olabileceğini düşünüyorum. “ Doç. Dr. Silici “Çevremizde olup bitenleri anlayabilmemiz için bal arıları çok iyi bir biyomarkördür (biyolojik işaret). Arılarla ilişkili olan insanların, olayları takip etmesi, önlemlerin alınması açısından önemli olacaktır. Einstein (Bal arıları yok olduktan 4 yıl sonra insanlık biter) diyerek yılLar önce bu tehlikeye dikkat çekmiştir” diye konuştu.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Swool
    Swool's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Swool
    Swool's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek
    Gezegenin bekası ve canlılığı insan ırkı için zaten.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fatal_Trag3dy
    Fatal_Trag3dy's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Mayıs/2009
    Dişi

    Bunlar beslenme ile modifike oluyor diye biliyorum da mutasyonları harbi garipmiş...

    Bu arılar bir de 130 bitki türünün üremesini sağlıyor,yani onlar olmazsa bitkiler ortadan kalkar,sonra hayvanlar...e sonrası da malum...einstein amca büyük ihtimalle yine doğru taşa ayak basmıştır...

    Neyse sonumuz olsa da bir kaç yıl arısız yaşayacağımız tezi süper :P =)

     

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    snnyk
    snnyk's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Mayıs/2007
    Erkek
    "bal arılarını" ,  "bel ağrıları" diye okudum :S tatile ihtiyacım var

    snnyk.com - code is poetry all that i know...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Aquila
    Aquila's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Haziran/2009
    Erkek
    " Doğayı korumak isteyen kafasına bir kurşun sıksın " demin kafamdan attığım bir söz ..
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Swool
    Swool's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Kasım/2007
    Erkek

    Benim mantığımın sapıklığını ya da sınırını sen belirleyemessin, ölçüt aldığın kısım mantıksızlıksa, mantıki değerleri baz alarak yorumlarda bulun...

    Kimseyi yok edelim demedim, en azından sahip olduğun '' insan ırkını'' yok etme iç güdüsüne ya da bencilliğine sahip değilim. Eğer neden var olduğunu bilmiyorsan bu senin sorunun. Birilerinin yaşaması için birilerinin (İnsan ırkının) öldürülmesi fikrine aşina olan sensin, insanların yaşaması için hayvanların öldürülmesi gerektiği şeklinde bir fikir sunmadım. Düşüncelerini sapıkça bulmuyorum, yazmasını ve okumasını unutmadığın sürece, var olmayan bir düşünceyi bile tartışabilirsin, sapıkça olsa bile.

    Tek cümlemden' 'insan tarafından imha edilmeyi beklesinler diye mi var oldular ? ''  düşüncesini nasıl çıkarttın bilmiyorum fakat bu kadar heyecan yapmanı gerektirecek bir durum yok, yazılanlara muhalif olma iç güdüsüyle değil, anlama çabasıyla yaklaşırsan ortada bir sorun kalmayacak. 

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BuZuL
    BuZuL's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Eylül/2005
    Erkek

    değişim olmadan gelişim olmaz :)

     


    DAĞDA ÜÇ BEŞ KOYUN SÜRÜSÜ, TUTTURMUŞ BİR KÜRDİSTAN TÜRKÜSÜ, ELİNE ALMIŞ BAYRAK DİYE BİR MASA ÖRTÜSÜ, SATSAN BEŞ PARA ETMEZ NE DİRİSİ NE DE ÖLÜSÜ, SOYU SOYSUZ OLAN SENSİN TOPRAK SENİN NEYİNE, İTE İTLİK YAPIP KAFA TUTMA BEYİNE, ANLASA DEDİĞİMİ SOKAKTAKİ KÖPEK AĞLAR HALİNE, DUY ULAN SOYSUZ NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.......
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    içinde böyle bir yazı olunca küfredesim geliyor. okumuom kardeşim :D

    "Erciyes Üniversitesi Safiye Çıkrıkçıoğlu Meslek Yüksek Okulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sibel Silici" 

    yuha
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ShockMan
    ShockMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Eylül/2004
    Erkek

    İnsanın Son Derece vahşi Bir Irk olduğu hususunda XZ ye katılmakla beraber İnsan Irkının Yokedilmesine Dayalı fikrine Kesinlikle Katılmamaktayım....    Bence Topluluklar Hizmet etmek ve Tüm Çılgınlıklarını Toplulukları Kullanarak Yapmak Uygulamak isteyen, Kişi yada Soylular Tabirindeki Kendini Bilmez, Dombili aile Sistemlerine Boyun Eğmemekle İşe başlayabilirlerdi Geçmiş Zamanlarda.....

    Günümüde ise Durum Daha Garip bir Hal almıştır, Cumhuriyet adı Altında Yine Toplulukların Kişisel Arzularına Hizmet ettiği Kişiler Oluşmuştur, Krallık Gibi Sistemlerden farklı Olsada Seçilmiş bir kişinin Şekillendirdiği Yada Daha Doğrusu Şekillendiremediği Yıkmak ve Tüm Dünyevi Zevkleri Uğruna Topluluk ve Canlıları tehlikeye atan Bireyleri Hala İçimizde Besliyor olmamız, İnsani Bir Yanılgıdır... İnsani Bir Eğitimsizliğin Sistematik Üniterlikle Egemenliği Baş Göstermiştir.

    Tarihin Hangi Bölümüne Bakarsanız Bakın Tüm Gelen Kral Namındaki Yönetici Şahsiyetlerin Yıkmaktan başka bişey yapmadıklarını, Geride Kesilenler Zindandakiler ve Acı Çeken Aileler ve Şahıslar Bırakarak Gittiklerine Tanık olursunuz, Ve Bu durum Tarihten Tüm İnsanlığa Kalmış Kan Davası Mirası Olarak Süregelmiştir. Hiç Bir Medeniyet Oluştuğu Bölgede Varolmaya Yetinemiş doğayı Ve İnsanı Tehlikeye Ataacak Kararları Alacak Çılgın Şahsiyetlerin Cahilce Barbarlığına Boyun Eğmiştir.

    Neticeye Gelir isek İnsan Türü Kendine Bir Çeki düzen Vermezse Zaten Dünya ile Birlikte Kendini Yokedeceği Geliştirdiği Teknolojik İmkanlarada bakılırsa Net olarak Anlaşılmaktadır... Geçmişin Kan davası Yakasını Bırakmayacak Bu Türün...   Çünkü Doğaya verdiği zararlar Kendine kar Kalmakla beraber Kendi türünede Aynı düzeyde Bencilce zarar verişi Zaten Onun sonunu Hazırlayan Temel Etkendir...

     


    Net ortamı, tek tük de olsa iyi dostluklar sağlamışsa bile, vefasızlığı ile ünlüdür..!
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baron_27
    baron_27's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    xz bunu yazdı:
    -----------------------------
    insan kendiyle birlikte tüm gezegeni yok etmeden, gezegenin bekası ve canlılığın varlığı için "insan ırkı yokedilmelidir"
    -----------------------------
    mesela kendinden başlayabilirsin önce :D

    ///______________
Toplam Hit: 2669 Toplam Mesaj: 16