Balık Avı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1-618-GR
    1-618-GR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2011
    Erkek

    Madem çok ısrar ettiniz açıklıyorum |¨¨

    Şans tamam o biraz etken ama, en uç nokta köstek misina iğneden bitiyor.. sizle aynı yerde aynı yemi attığını sandığınız adamların çoğunun tipine bakın, takımları kendileri hazırlıyor..

    Hiç bir zaman hazır takımla, fazla birşey beklemek iyi değil..

    Ben kendi takımımı kendim bağlıyorum  gövdeden köstek iğnesine kadar, tabiki birşeye kısıtlı kalmıyorsun birazda işi bildiğinden...

    Birde Mevsim gün çok önemli balıklar soğukta kıyıya gelir, sıcakta açığa giderler çünkü soğukta olsa hava sıcakta olsa her zaman en çok denizin ortası etkilenir bundan, o yüzden sıcak havada köprülerde balık tutanlar avuçlarını yalıyor çünkü balık ortaya akıyor.. deniz için yazıyorum ben bunları...

    Zoka, çoğu zaman şanstır çapari o kadar değil. Zoka'nın mantığı yakalayacağın balığını ağız çapı çelik eklem, ve yemin seçimi + Tazeliği çok önemli...

    Genelde kullanılan yemler, Karides, midye, Kayakurdu, Unkurdu gibi canlılar. + zokalarda istavrit hamsi lüfer palamut için, mezgit için genelde tavuk göğsü kullanılır ki ben tavuk göğsü birde eşek istavriti ile kilolarca mezgit yakaldığımı biliyorum, yeni kapı kum kapı hattında..


    Yemlerin yeğanesi tabi kayakurdurdur her zaman kıyıcılar için, çünkü en fazla istavrit izmarit avlarlar geneli bu, ben bir metrenin üstünde  belkide hemen hemen bir metre zargana tutmuştum galatada, oda biraz şans diyebilirim hayvanlar suyun üstünü o kadar doldurmuştu ki herşeye saldırıyorlardı tam zamanıydı karidese geldi, normalde martı tüyü yada özel ipi vardır o balığın ağız yapısı için..

    Karidesi balık hiç bir zaman yutmaz, her zaman ağız kenarındaki sertlikle açılan esnek çenesinin arasına takılır kanca bazen sırtına bile takılır.. Ama kaya kurdunda öyle birşey yok hop diye mideye kadar yutar, çıkarmasıda o yüzden biraz zor ama kesin çözüm..

    Yani yemin tazeliği ve seçimide çok önemli... O yüzden dedim hangi balığı yakalayacaksın diye sordum ona göre dicektim ..

    Palamuta çapari canlı yem, lüfere  zaten canlı yem ama izmir taraflarında karagöz, levrek çupra genelde oluyor, ben olta balıkçılığından hemen hemen herşeyimi aldığım için zıpkın aldım kendime 90 CM daha kullanmak nasip olmadı yaz bitiminde aldım çünkü ama elbisem var dalgıç 5MM kalınlığında kışında dalsam pek sorun olmaz o yüzden bakalım bu kış dalarsam :D Capsleri koyarım...

    Neticesinde ben özetleyeyim dersem..

    Malzeme Taktik Tazelik Hava Durumu Zaman Ve Güncellik çok önemli mesela, lüfer girmiştir yunus girmiştir, senin bunları bilmen lazım bunlar girince istavrit dağılır sende boşu boşuna saatlerce beklersin, ki şi sıralar tam zamanları doğudan akıyor balık şuan bu tarafa doğru 2 haftaya dahada çok canlanır diye tahmin ediyorum havaya bağlı tabi... O yüzden birde iz diye birşey vardır...


    İz konusunu bin oltacı varsa 30 tanesi anca bilir... Oltalarda tırnak makarada bulunan bir eklenti var, balığın yerini deneme yanılmayla dipten sara sara bulduğun zaman balık orda vurduğunda oraya iz koyarsın 2. kez attığında aynı nokta hizasında düşer bu sefer hep ordan balığı çekersin, ben köprüde yanımdaki adamlara söylerdim, aşağı at 10 sardır. izle, hep ordan at diye paylaşımcıydım uyanık balıkçılar pek söylemez :))

    Yani bu kadar kafadan konuşuyorum sanma balıkçıyım aynı zamanda.. 3 oltam evde durur şuan banax'ımda var :P havam olsun :|

    Daha aklında soru olursa sor sen :D yerine zamanına göre yönlendirebilirsem izmiride pek bilmediğim için genel yazdım ben, ama zıpkın tavsiye ederim 3 saat beklersin bir baba rambo indirirsin akya falan yoluna bakarsın... :)))


    Bir domino taşıyım yıktığına sevinme....
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uz-i
    uz-i's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2005
    Erkek

    ya millet dalyanb dedi ben evden 4 torba aldım anca tasırız diye  bos geldik

     


    cnc prog. ugs nx solid autocad [IMG]http://img66.imageshack.us/img66/3489/adslnahalirsin5ry6in5ci4md.gif[/IMG]
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sanane
    sanane's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2002
    Erkek

    1-618-GR hocam sen bu işte baya bi ustasın sanırım. hele kıyıdan istavrit nasıl tutarık anlat hele :) basit bi dille anlat ama hiç bişe bilmiyoruz :))


    Naber la?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1-618-GR
    1-618-GR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2011
    Erkek

    sanane bunu yazdı:
    -----------------------------

    1-618-GR hocam sen bu işte baya bi ustasın sanırım. hele kıyıdan istavrit nasıl tutarık anlat hele :) basit bi dille anlat ama hiç bişe bilmiyoruz :))


    -----------------------------

    Hacı, kaya kurdu ve orda istavrit olduğundan emin olman lazım yanında bir adam yakalıyorsa sende üste yazdığım gibi iz olayı ile rahatça çekersin balığı...

    Çapari atar çoğu ama sana şunu söylim el yapımı çapariyle 1000 balık, hazır çapariyle 100 balık anca tutarsın.. arada dağ kadar fark var..

    Gittiğin olta malzemecisine sor, en uygunu söyler o sana şimdi burdan tahmini söylemim ben sana oranın balıklarının büyüklüğüne göre KRAÇA var onu yakalamasan daha iyi :D o yüzden, ama dediğim gibi, kaya kurdu ve el yapımı çapari ile işin %50 daha rahat olur..

    + @uz-i hocam birde Kefal demişin, bize kefalin kasası 5 liraya gelirdi her biride kol kadardı satılmazdı çöpe atardık o kadar değersiz tadsız balık, ha diceksin zevk ama vakit harcama derim kefale nasıl yakalarım dersen..

    Normal şamandıra, ekmekli şamandıra, dikkat et buna martılar çok takılır he sonra martı yakalama çok üzülürsün, çekemezsinde kıyıya öyle kolay ekmek olduğu için hayvan görmüyor tepeden dalıyor yani.. birde kefali kandırmak için çatal takım var onu görmemiş olabilirsin ben izah edim..


    Bir gövde üzerinde yılan dili gibi ayrılan 2 uç olur, uçların birleştiği yere, ekmek yapıştırırsın biraz, 2 ucda kanca olur, onlarada ekmek yapıştırırsın içini tabi, kefal denizlerin fırlaması olduğu için çok kurnaz uyanık balık...

    şimdi gövdeden düşen parça sanacak  2 uçta duran ekmekleri bu taktikle yakalarsın çok.. onu bakim görsel bulabilirsem :))


    Bir domino taşıyım yıktığına sevinme....
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    adama
    adama's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Aralık/2009
    Erkek

    uz-i bunu yazdı:
    -----------------------------

    ya millet dalyanb dedi ben evden 4 torba aldım anca tasırız diye  bos geldik

     


    --------------------------
    Allahtan cuvalla gitmemişsiniz,  sen hiç Discover chanel izlemedin mi adamlar köpek balıgı cıkarıyor denizden şakasız şaklabansız insafsız vicdansız hasiyetsiz insanlar bide:l



    Beleş wireless kahramanı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sanane
    sanane's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ağustos/2002
    Erkek

    dün akşam yanımızdaki adam 1 kova istavrit tuttu. bizde tık yoktu :)

    balık malzemesi satan elemana sorarız artık istavrit neye geliyosa o takımlardan alırız. takımları kendimizin yapma imkanı yok o kadar bilgili değiliz maalesef.


    Naber la?
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1-618-GR
    1-618-GR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2011
    Erkek

    sanane bunu yazdı:
    -----------------------------

    dün akşam yanımızdaki adam 1 kova istavrit tuttu. bizde tık yoktu :)

    balık malzemesi satan elemana sorarız artık istavrit neye geliyosa o takımlardan alırız. takımları kendimizin yapma imkanı yok o kadar bilgili değiliz maalesef.


    -----------------------------

    Tamam o zaman, istavrit zaten standart çapari yada yemli yani cansız yem falan olayı yok o balıkta merak etme : ))

    Kayakurdu 4 lü ince takım, yada sağlam çapari :))


    Bir domino taşıyım yıktığına sevinme....
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sezoo
    sezoo's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Aralık/2008
    Erkek

    girecen zıpkınla alacan çıkacan baboşları ugraşılırmı yau oltayla.

     


    Dövme Yapılır Mekan ANTALYA-ALANYA
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1-618-GR
    1-618-GR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2011
    Erkek

    sezoo bunu yazdı:
    -----------------------------

    girecen zıpkınla alacan çıkacan baboşları ugraşılırmı yau oltayla.

     


    -----------------------------

    Güzel av olmuş :)) Akyayı boğmuşunuz orjin hemde of :)) Reklamınıda yapmışın hacı Cressi :|


    Bir domino taşıyım yıktığına sevinme....
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    arnavutr
    arnavutr's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Eylül/2011
    Erkek

    http://www.akilli.tv/video/200785/Afgan-Usulu-Balik-Avi--Rpg-Ile.aspx

     

    Adamlar işi çözmüş.

Toplam Hit: 4180 Toplam Mesaj: 35