folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder Barajdan Elde Edilen Enerji İle Su Baraja Nakledilse ?



Barajdan Elde Edilen Enerji İle Su Baraja Nakledilse ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Zork.
    torpedo_XL
    torpedo_XL's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Ağustos/2005
    Erkek

    Abi ne okuyorsun bilmiyorum ama temel fizik bilgilerini gözden geçir. %100 efektif bir ortamda (sürtünme,metal,manyetik,vantilasyon gibi kayıplar olmayan) bir ortamda bile ne kadar enerji verirsen o kadarını alabilirsin.

    Gerçi yeni zamlardan sonra normal, kafan dağılsın diye google da free energy diye aratabilirsin.


    Bilge insanlar konuşurlar çünkü söyleyecek bir şeyleri vardır. Aptal insanlar konuşurlar çünkü bir şey söylemek zorundadırlar. Demokrasi, bir eğitim işidir. Eğitimsiz kitlelerle demokrasiye geçilirse oligarşi olur. Devam edilirse demagoglar türer. Demagoglardan da diktatörler çıkar. --Platon, Devlet                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zeybekustasi
    zeybekustasi's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Mayıs/2012
    Erkek
    torpedo_XL bunu yazdı

    Abi ne okuyorsun bilmiyorum ama temel fizik bilgilerini gözden geçir. %100 efektif bir ortamda (sürtünme,metal,manyetik,vantilasyon gibi kayıplar olmayan) bir ortamda bile ne kadar enerji verirsen o kadarını alabilirsin.

    Gerçi yeni zamlardan sonra normal, kafan dağılsın diye google da free energy diye aratabilirsin.

    Neredeyse full fizik yaparak kazandım o.O

    Dediğin şeyi biliyom reis diyorumki sürtünmeden kaynaklanan kaybı güneşten alamaz muyuh ?


    https://www.youtube.com/watch?v=WC3-71NKwPw
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    zeybekustasi bunu yazdı

    Enerji yoktan var edilmez hep dönüşüm halinde olur bunu biliyoruz.

    Aklıma şöyle bir şey geldi...

    Kaba bir hesapla diyelim ki barajdan 10 birim su ile 10 birim elektrik enerjisi üretiliyor.

    Bu enerji bir pompaya veriliyor. 

    Pompa 9 birim enerjiyle 10 birim suyu baraya tekrar koysa, (Böyle olmadığına eminim de)

    Sonuçta 1 birimlik enerji bedavaya gelmiş olur. Tabi diceksiniz 10 birimlik su parayla mı değil ama su tükenmemiş olur.

    Tabi şöyle bir şey var aradaki sürtünme ve diğer etmenlerden dolayı 10 birimlik su 15 birimlik enerjiyle yukarı taşınıyorsa,

    6 birimlik enerjiyi güneşten alsak, yine 1 birim enerji karda olmaz mıyız ?

    Demek istediğim aynı miktar su kullanarak enerji artırmak mümkün olur mu olmaz mı ?

     

    demezler birader o güneşten aldığın enerji ile su taşıcağına eletrik şebekisine versen daha iyi olmazmı

     

     


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeYeT
    HeYeT's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    bu işin içinden en basitinden şimdiye yapılabilirdi diye çıkabilirsin hocam emin ol bir çok mühendis bunun için düşünüyor alternatif enerji kaynaklarıda bana göre şuanki teknolojiyle hala pahalı verim oranıda düşük.

     

    Dalgadan elektrik üreten makinede verim nedir ?  Bunları düşünmek lazım yatırım yapılabilir seviyede bir durum olsa denize km lerce kıyısı olan bir sürü ülke var adam döşerdi şimdiye kadar neden yapmıyorlar ? diye düşünmek lazım. Neden nükleerde ısrar etsinlerki 

    Bir sürü elektrikli otomobil üretiliyor üniversiteler her yıl yarışıyor yeni yeni modeller çıkıyor en son iü nin yaptığı 75tl elektrikle 5000km gitti.  Yahu 5000km verime bak niye seri üretime geçilmiyor. Bırakın bizim ülkeyi diğer ülkelerde neden geçilmiyor.

    Bunların hepsinin siyasi ve ekonomik stratejik cevapları var Dünyada şu an doğalgaz petrol gibi fosil yakıtlar bitmediği sürece yenilenebilir enerji gereken önemi almayacaktır.

    bence.

     


    matematik24.com
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    ersn bunu yazdı

    Daha kolayı var , aşşağıdaki videoları izle . Etrafımız denizlerle kaplı paso elektriğe zam geliyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=XcdsQHs-I8Q

    http://www.youtube.com/watch?v=3KHbp4jOGmw




    bu sistem türkiyede çalışmayabilir

    bence türkiye dalga enerjisinden fayladanmak biraz sıkıntı 

    etrafımınızın deniz kaplı olmasıyla ilgisi yok

     

    türkiye büyük ölçekli enerji üretilecek dalgaların oluştuğunu düşünmüyorum

     


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    bordomavi
    bordomavi's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Aralık/2009
    Erkek

    10 birim enerjiden harcarsanız en iyi ihtimal gene 10 birim olarak geri döner buda dünyada imkansızdır suya pompaya hiç gerek kalmıyor bu durumda direk güneşten al enerjiyi ..

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek
    bordomavi bunu yazdı

    10 birim enerjiden harcarsanız en iyi ihtimal gene 10 birim olarak geri döner buda dünyada imkansızdır suya pompaya hiç gerek kalmıyor bu durumda direk güneşten al enerjiyi ..

    Bunu yazacaktım. Boşa amelelik etmiş olursunuz?

    Niye baraj yaparak boşa emek harcıyorsunuz doğrudan güneş paneli veya her ne sistem ise yapın gitsin. Potansiyel enerji kinetik enerjiye ordan elektriğe sonra tam tersi. Boşa emek. Kalan sadece su harici kaynak oluyor.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tranceport
    tranceport's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2006
    Erkek

    hıc bır enerjı vardan yok yoktanda var edılemez.barajlardakı mantık da zaten potansıyel enerjıyı ==> elektırık enerjısıne cevırmek.senın anlattıgın yontemle Potansıye E ==>Elektrık enerjısıne cevır sonra tekrar  ==> Potansıyel E. cok malıyetlı olur bıde yamurlar yağıyo su doluyo süreklı.tekrardan baraja su basmaya gerek yok :)
    güneş enerjısınden yararlanmak mantıklı aslında ama bızımkıler nukleere meraklı :)


    Atatürkçülük ölmez bir hedef, yükselen bir şereftir.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    slmarlq
    slmarlq's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek

    benim aklımada şöyle benzeri geliyo.  jeneratörü çalıştırdıktan sonra ürettiği elektrikle benzini devredışı bırakıp kendi elektriğiyle çalışmasını sağlasan olmazmı? yada normaldede öylemi çalışıyo hiç bi fikrim yok ama hep aklıma takılır bu


    Bu zamanda en çok azraile güveneceksin.En azından niyeti belli...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ArduouS
    ArduouS's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Nisan/2007
    Erkek
    wert bunu yazdı
    ersn bunu yazdı




    bu sistem türkiyede çalışmayabilir

    bence türkiye dalga enerjisinden fayladanmak biraz sıkıntı 

    etrafımınızın deniz kaplı olmasıyla ilgisi yok

     

    türkiye büyük ölçekli enerji üretilecek dalgaların oluştuğunu düşünmüyorum

     

    aslına bakarsan karadeniz kıyısı azgın dalgalarıyla meşhurdur hocam...

Toplam Hit: 3400 Toplam Mesaj: 28