Benzinsiz Binek Aracı
-
kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------Alternatör, krank mili kasnağından vantilatör kayışı ile aldığı mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir. Bazı araçlarda alternatör değil, şarj dinamosu bulunur.
Konjektör (regülatör), alternatörün ürettiği elektriğin volt ve akımını ayarlar. Aracın devri arttıkça alternatörden çıkan akım ve voltajı ayarlar, tesisata ve aküye gönderir.
konu buydu :) ben resmini yarın isteyim yada bi dahaki motor dersinde hocadan alayım eklerim o vakit :9
-----------------------------gene anlamadım hacı şu sistemi :| baştan anlatsana
pedalları bizmi çevirecez
sonra alternatör ile aküyü şarj edecez
benim anladığım bu
aküye motor bağlayacaksın
sonra onunla hareket ettireceksin
arabada da altarnatör olacak oda aküyümü şarj edecek
-
-
kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------2. yazdığın gibi olacak :)
http://www.ehliyetokulu.com/m5.htm
http://www.ehliyetokulu.com/dersnotlariy/motor/sarj1.jpg
-----------------------------2. yazdığım gibiyse onun bir anlamı yok :|
boşuna masraf olur
akünü şarj ettin 5 birim enerji oldu
sen istediğin sistemi kur (dışarıdan müdahale etmedikçe)
5 birim enerji harcarsın
yani hiç öyle şarj dinamosu altarnatör felan gerek yok :|
-
motor döndükçe aküyü sürekli motor dolduracağı için 5 birim filan dediğin gibi değil.
-
kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------motor döndükçe aküyü sürekli motor dolduracağı için 5 birim filan dediğin gibi değil.
-----------------------------o motoruda akümü döndürecek :|
istediğin kadar uğraş hacı bişeye yaramaz :|
-
Gardaş 2 km yere yürüyerek gidip geliver, taş devri çizgi filmdeki arabaları günümüze uyarlamaya ne gerek var, onun yerine nasıl daha çok para kazanırım gelirimi arttırırıım diye düşün,
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------motor döndükçe aküyü sürekli motor dolduracağı için 5 birim filan dediğin gibi değil.
-----------------------------o motoruda akümü döndürecek :|
istediğin kadar uğraş hacı bişeye yaramaz :|
-----------------------------hiç bayır çıkmadan bayır aşağı inerse yarayabilir, onu solar enerjiyle desteklersen belki bişeyler olabilir, otobüslerde falan oda yani...
-
Hacim ampulleri yaktin yarin bakayim bi :)
-
IRET bunu yazdı:
-----------------------------wert bunu yazdı:
-----------------------------kaygusuz bunu yazdı:
-----------------------------motor döndükçe aküyü sürekli motor dolduracağı için 5 birim filan dediğin gibi değil.
-----------------------------o motoruda akümü döndürecek :|
istediğin kadar uğraş hacı bişeye yaramaz :|
-----------------------------hiç bayır çıkmadan bayır aşağı inerse yarayabilir, onu solar enerjiyle desteklersen belki bişeyler olabilir, otobüslerde falan oda yani...
-----------------------------
gene yaramaz hacı bunun çayıtla bayırla alakası yok ama panellerle işe yarayabilir bişey çıkabilir ama gene alternatöre ihtiyaç yok :| -
bişey sorucam tüm konuyu okumadım ama şöyle bişey yapılabilir mi ? Mesela herhangi bir motor bir yeteri kadar güçlü bir aküyle çalıştırılabilip, daha sonrada motorun ürettiği güç ile akü doldurulabilir mi ? Saçama geldi bana ama sorayım dedim :D


