Bilgisayar Donup Kalıyor

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tatarramazan
    tatarramazan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2003
    Erkek

    arkadaşlar oturumu açıyorum bazen açıldıktan hemen sonra bazen açılırken bazen açıldıktan uzun zaman sonra pc donup kalıyor hdd ışığı yanıp sönmüyor restart yapmak zorunda kalıyorum, restarttan sonra ya düzeliyor ya düzelmiyor

    ne yapmam gerekiyor ?


    Bu niymiş la?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lordvader89
    lordvader89's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 02/Mayıs/2007
    Erkek
    bendede olduğunda fan'ı temizlerim geçer ama başka bişilerde olabilir bilen vardır
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nothing
    nothing's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek

    bunu okuyunca eski günlerim geldi aklıma. 

    aynı şey benim eski pc'de de vardı.bilgisayarcıya ram takılması için gitmişti,bir daha da adam olmadı.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    The-PentagraM
    The-PentagraM's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2007
    Erkek

    Kardeş CPU fanını kontrol et derim.  Fan bozulup ve ya aşırı tozdan rahat çalışmayıp işlemcinin fazla ısınmasına neden olabilir bu yüzden pc donuyor ve ya reset atıyor olabilir.

    Selametle

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hojucuk
    hojucuk's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mayıs/2003
    Erkek
    hocam donma genellikle islemci faninin duzgun calismamasindan yada calismamasindan kaynaklanir, yeni bir hardware takmadiysan makinene herhangi bir cakismaninda soz konusu olamayacagi icin oncelikle islemci fanini kontrol et derim.

    C* ya hepsin ya hic..ya TÜRK"sün ya pic!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    spybreak
    spybreak's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Haziran/2006
    Erkek
    hoca bazen işlemci fanı çalışsa bile soğutmuyor.. işlemci ile fan arasına termik macun sür.. ama imkanın varsa başka bi bilgisayardaki fanı tak dene.. ;) eğer düzelirse fanı değiştir...

    REMEMBER! RESPECT IS EVERYTHING
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tatarramazan
    tatarramazan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2003
    Erkek

    donduğu zaman restartı ben yapıyorum kendisi yapmıyor

    tekrar açılırken kendiliğinden bi iki restart yaptığı oluyor

    fanlarda bi sorun görünmüyor 

     

    nette biraz baktım hdd de bad sector falan diyenler var olabilir mi acaba

    not: eski değil 1 haftalık gecmişi olan bi sorun bu :S  yeni donanım eklemedim bu süre içinde


    Bu niymiş la?
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hojucuk
    hojucuk's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Mayıs/2003
    Erkek

    Spybreak: islemci ile fan arasinda zaten isi yalitimi icin madde mevcut,

    tatarramazan: islemci fani olmadigindan eminsen evet bad sector olma olasiligida var (kucuk bir olasilik), ram kaynaklida olabilir acilista ram sayarken uyari mesaji yaziyor mu? , guckaynagi kablolarini kontrol et, islemci slotunu kontrol et , ekran karti kaynakli olabilir...

    donma probleminin pek cok nedeni olabilir, donanim kaynaklimi yoksa yazilim kaynaklimi oldugunu anlamak icin once format atabilirsin, yeni kurdugun sistemde bir sure kullan tekrar donma sorunu olursa donanim kaynaklidir, bu dogrultuda hareket edersin.


    C* ya hepsin ya hic..ya TÜRK"sün ya pic!
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tatarramazan
    tatarramazan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2003
    Erkek

    hayır açılışta uyarı çıkmıo ram sayarken

    biraz daha beklemem gerekicek kasayı soydum bakalım

    format enn son düşündüğüm şey abi  


    Bu niymiş la?
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tatarramazan
    tatarramazan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2003
    Erkek

    9 farklı mavi ekran gördüm şimdiye kadar

    page fault in nonpaged area

    machine check exception

    driver irql not less or equal

    bunlar böle yazılı olanlar

    0x00024

    0x0008e

    0x0007e

    0x0009c

    0x00050

    0x000d1

    böle olanlar da var

    kasanın 3 tarafı açık şuan sadece işlemci üzerindeki fan çalışıyor

     

    düzenleme : 2 gündür aldığım yeni  mavi ekran hatası  nv4_disp.dll

     

     

    nvidianın  fx 5200  ekran kartı var bende bu hatayı önlemek için rx55 register olayını kapatan bi  yama varmış ama bulamadım :S  

     


    Bu niymiş la?
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tatarramazan
    tatarramazan's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ekim/2003
    Erkek

    nv4_disp.dll

     

    diğer mavi ekranlar pek gelmez oldu şimdi video açınca msn açınca bu geliyor 

    yok mu bilen ya :s 


    Bu niymiş la?
Toplam Hit: 4902 Toplam Mesaj: 16