Bilgisayar Donup Kalıyor
-
arkadaşlar oturumu açıyorum bazen açıldıktan hemen sonra bazen açılırken bazen açıldıktan uzun zaman sonra pc donup kalıyor hdd ışığı yanıp sönmüyor restart yapmak zorunda kalıyorum, restarttan sonra ya düzeliyor ya düzelmiyor
ne yapmam gerekiyor ?
-
bendede olduğunda fan'ı temizlerim geçer ama başka bişilerde olabilir bilen vardır
-
bunu okuyunca eski günlerim geldi aklıma.
aynı şey benim eski pc'de de vardı.bilgisayarcıya ram takılması için gitmişti,bir daha da adam olmadı.
-
Kardeş CPU fanını kontrol et derim. Fan bozulup ve ya aşırı tozdan rahat çalışmayıp işlemcinin fazla ısınmasına neden olabilir bu yüzden pc donuyor ve ya reset atıyor olabilir.
Selametle
-
hocam donma genellikle islemci faninin duzgun calismamasindan yada calismamasindan kaynaklanir, yeni bir hardware takmadiysan makinene herhangi bir cakismaninda soz konusu olamayacagi icin oncelikle islemci fanini kontrol et derim.
-
hoca bazen işlemci fanı çalışsa bile soğutmuyor.. işlemci ile fan arasına termik macun sür.. ama imkanın varsa başka bi bilgisayardaki fanı tak dene.. ;) eğer düzelirse fanı değiştir...
-
donduğu zaman restartı ben yapıyorum kendisi yapmıyor
tekrar açılırken kendiliğinden bi iki restart yaptığı oluyor
fanlarda bi sorun görünmüyor
nette biraz baktım hdd de bad sector falan diyenler var olabilir mi acaba
not: eski değil 1 haftalık gecmişi olan bi sorun bu :S yeni donanım eklemedim bu süre içinde
-
Spybreak: islemci ile fan arasinda zaten isi yalitimi icin madde mevcut,
tatarramazan: islemci fani olmadigindan eminsen evet bad sector olma olasiligida var (kucuk bir olasilik), ram kaynaklida olabilir acilista ram sayarken uyari mesaji yaziyor mu? , guckaynagi kablolarini kontrol et, islemci slotunu kontrol et , ekran karti kaynakli olabilir...
donma probleminin pek cok nedeni olabilir, donanim kaynaklimi yoksa yazilim kaynaklimi oldugunu anlamak icin once format atabilirsin, yeni kurdugun sistemde bir sure kullan tekrar donma sorunu olursa donanim kaynaklidir, bu dogrultuda hareket edersin.
-
hayır açılışta uyarı çıkmıo ram sayarken
biraz daha beklemem gerekicek kasayı soydum bakalım
format enn son düşündüğüm şey abi
-
9 farklı mavi ekran gördüm şimdiye kadar
page fault in nonpaged area
machine check exception
driver irql not less or equal
bunlar böle yazılı olanlar
0x00024
0x0008e
0x0007e
0x0009c
0x00050
0x000d1
böle olanlar da var
kasanın 3 tarafı açık şuan sadece işlemci üzerindeki fan çalışıyor
düzenleme : 2 gündür aldığım yeni mavi ekran hatası nv4_disp.dll
nvidianın fx 5200 ekran kartı var bende bu hatayı önlemek için rx55 register olayını kapatan bi yama varmış ama bulamadım :S
-
nv4_disp.dll
diğer mavi ekranlar pek gelmez oldu şimdi video açınca msn açınca bu geliyor
yok mu bilen ya :s
