Bilişim Vs Mekatronik
-
Mekatronik derim..
Bilişim şirketlerinde bile mekatronik var, ( Akıllı bina otomasyonu ) :p
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------Mekatroniğe saçma mı diyorsun :p
Şakacı seni
-
niye çok mu güzel bir bölüm şakacı seni :S
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
niye çok mu güzel bir bölüm şakacı seni :S
-----------------------------hacı bölüm önemli değil
bölümü okurken senin neler öğrendiğin önemli
ben mekatronik okuyom, 4. sınıfım, ne öğretiyolar diye sorarsan, bişii öğretemiyorlar, ama insan kendi çabasıyla elinden geleni öğrenmek için bişiiler yaparsa, sadece mekatroniğin labaratuvarlarını felan kullanarak bile yapabileceği şeyler hayal gücü ile sınırlıdır, bilgiyi öğrenirisn, makina mühendisliğinde de öğrenirsin fakat uygulama imkanı yoksa o bilgi uçar gider, yada soyut kalır, bizim okuldan mezun olan çok insan var hiçbişii bilmeyen yada öğrendiği şeylerin piyasada bi değeri olmayan.
bölümde pic ve l298 ile motor sürdürerek robot yaptırırlar, ama sen onu kendi çıkarın için kullanırsan, şuan bizim yaptığımız gibi kendi CNC'nde istiklal marşı bile çalarsın.
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
niye çok mu güzel bir bölüm şakacı seni :S
-----------------------------Bilgisi olana güzel, bilgisi olmayana dandik bölüm hocam. Kişiden kişiye değişir.
Aldığın bilgiye, imkanlara ve öğrenme çabana bağlı bir bölüm. İstek varsa öğrenirsen en basit şeyden çok büyük şeyler kazanabilirsin.
Ama bilgi olmadı mı parada yok tabi.
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------bence böle saçma bölümleri bırakıp :S
adam akıllı
bilgisayar müh
makine müh
elektirik müh
elektronik müh
inşaat müh
gibi bölümlerde okumak daha iyi olur
-----------------------------Makina mühendisliği okuorum , 2 yıldır mekatronik eğitimi alıyorum sırf iş bulmam kolaylaşsın die.Saçma bölüm dediğin elektronik müh + makina müh. birleşimi hocam aman insanları yanlış yönlendirmiyelim :D
-
korhan a katılıyorum. mekatronik elektronik ve makinenin karışımı bir daldır ve çok geniş uygulama alanı vardır, hatta makine ve elektronik mühendislerinden daha fazla şansın var iş bulma şansın var. Kendini iyi geliştirmiş ve ingilizceye hakimsen bir çok mühendislik dallarından kat be kat fazladır şansı. Son yıllarda mekatronik bölümlerin açılımında artış gördüm böyle devam etsin..
Bilişm derken tam olarak nedir? Yazılım,donanım.. uzar gider. İmkan varsa bilgisayar + elektronik karışımı bir bölüm okuman mekatronik gibi yükseltir seni. elektronik müh. den çap yapıp bilgi. müh. okursan bu tarz birşey olur. Ve bu iki bölümün karışşımı da çok güzeldir Gerektiği zaman devreni tasarlar bilgisayarda ona uygun programları,driverları yazar kullanırsın. Uzaktan kmandalı bir çok cihaz yapabilirsin, Bilgisayar kontrollü uydu ile haberleşen pilotsuz uçak gibi :)
hayal gücü + bilgi seviyene kalmş herşey..
elektronik + bilgisayar yada elektronik + makine (mekatronik)
-
korhan bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------Makina mühendisliği okuorum , 2 yıldır mekatronik eğitimi alıyorum sırf iş bulmam kolaylaşsın die.Saçma bölüm dediğin elektronik müh + makina müh. birleşimi hocam aman insanları yanlış yönlendirmiyelim :D
-----------------------------meselede o işte ikisinin karışımı olması saçmalık orada başlıyor
ozaman fizikçiler neden aç kalıyor bakalım onu söyleyin bana madem herşeyin karışımı güzel (herkes kendi işini yapsın diye bir laf vardır)
ben fizik okuyorum
matematik konuları
mekanik
elektrik
elektroniğe giriş
bilgisayar programlama (c/c++)
optik
eletronik
sayısal elektronik
optoelektronik
sensörler
akışkanlar mekaniği
manyetizma
vsvsvssvs
gibi derslerim var şimdi sizin mantığınza göre
(hani birşeyileri karıştırınca süper oluyorya bakımdan)
"Bilgisi olana güzel, bilgisi olmayana dandik bölüm hocam. Kişiden kişiye değişir."
benim öğrendiklerimin yanında sizinkilerlerin sözü bile geçmez (ki yukarıda sizlerle gördüğüm aynı dersler ayrıyetten çekirdek fiziği güneş enerjisi kuantum mekaniği radyasyon fiziği vsvsvsvs gibi dersleride boş verdim)
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
korhan bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------Makina mühendisliği okuorum , 2 yıldır mekatronik eğitimi alıyorum sırf iş bulmam kolaylaşsın die.Saçma bölüm dediğin elektronik müh + makina müh. birleşimi hocam aman insanları yanlış yönlendirmiyelim :D
-----------------------------meselede o işte ikisinin karışımı olması saçmalık orada başlıyor
ozaman fizikçiler neden aç kalıyor bakalım onu söyleyin bana madem herşeyin karışımı güzel (herkes kendi işini yapsın diye bir laf vardır)
ben fizik okuyorum
matematik konuları
mekanik
elektrik
elektroniğe giriş
bilgisayar programlama (c/c++)
optik
eletronik
sayısal elektronik
optoelektronik
sensörler
akışkanlar mekaniği
manyetizma
vsvsvssvs
gibi derslerim var şimdi sizin mantığınza göre
(hani birşeyileri karıştırınca süper oluyorya bakımdan)
"Bilgisi olana güzel, bilgisi olmayana dandik bölüm hocam. Kişiden kişiye değişir."
benim öğrendiklerimin yanında sizinkilerlerin sözü bile geçmez (ki yukarıda sizlerle gördüğüm aynı dersler ayrıyetten çekirdek fiziği güneş enerjisi kuantum mekaniği radyasyon fiziği vsvsvsvs gibi dersleride boş verdim)
-----------------------------övünmeyi kes :D
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
korhan bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------Makina mühendisliği okuorum , 2 yıldır mekatronik eğitimi alıyorum sırf iş bulmam kolaylaşsın die.Saçma bölüm dediğin elektronik müh + makina müh. birleşimi hocam aman insanları yanlış yönlendirmiyelim :D
-----------------------------meselede o işte ikisinin karışımı olması saçmalık orada başlıyor
ozaman fizikçiler neden aç kalıyor bakalım onu söyleyin bana madem herşeyin karışımı güzel (herkes kendi işini yapsın diye bir laf vardır)
ben fizik okuyorum
matematik konuları
mekanik
elektrik
elektroniğe giriş
bilgisayar programlama (c/c++)
optik
eletronik
sayısal elektronik
optoelektronik
sensörler
akışkanlar mekaniği
manyetizma
vsvsvssvs
gibi derslerim var şimdi sizin mantığınza göre
(hani birşeyileri karıştırınca süper oluyorya bakımdan)
"Bilgisi olana güzel, bilgisi olmayana dandik bölüm hocam. Kişiden kişiye değişir."
benim öğrendiklerimin yanında sizinkilerlerin sözü bile geçmez (ki yukarıda sizlerle gördüğüm aynı dersler ayrıyetten çekirdek fiziği güneş enerjisi kuantum mekaniği radyasyon fiziği vsvsvsvs gibi dersleride boş verdim)
-----------------------------önce mahkemelerde şahitliğin kabul edilsin, sonra gel hacım :P
şaka bir yana aldığın derslerle kendini geliştiriceksin okuduğun şeyin ehli olucaksın. mekatronige kötü diyorsun ama bence biraz daha araştırmalısın. fizik bölümü neden fiyasko çünkü sadece ögreniyorsun uçuk kaçık deneylerin ne kadarını yapabilirsin? ama mekatronikte imkanın varsa hayatları kolaylaştırabilirsin ve uygulamada ilerlemiş oluyorsun çünkü bu bölümü açan üniversiteler bilinçlendi altyapı olmadan açmıyorlar
