Bilişim Vs Mekatronik
-
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
korhan bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------Makina mühendisliği okuorum , 2 yıldır mekatronik eğitimi alıyorum sırf iş bulmam kolaylaşsın die.Saçma bölüm dediğin elektronik müh + makina müh. birleşimi hocam aman insanları yanlış yönlendirmiyelim :D
-----------------------------meselede o işte ikisinin karışımı olması saçmalık orada başlıyor
ozaman fizikçiler neden aç kalıyor bakalım onu söyleyin bana madem herşeyin karışımı güzel (herkes kendi işini yapsın diye bir laf vardır)
ben fizik okuyorum
matematik konuları
mekanik
elektrik
elektroniğe giriş
bilgisayar programlama (c/c++)
optik
eletronik
sayısal elektronik
optoelektronik
sensörler
akışkanlar mekaniği
manyetizma
vsvsvssvs
gibi derslerim var şimdi sizin mantığınza göre
(hani birşeyileri karıştırınca süper oluyorya bakımdan)
"Bilgisi olana güzel, bilgisi olmayana dandik bölüm hocam. Kişiden kişiye değişir."
benim öğrendiklerimin yanında sizinkilerlerin sözü bile geçmez (ki yukarıda sizlerle gördüğüm aynı dersler ayrıyetten çekirdek fiziği güneş enerjisi kuantum mekaniği radyasyon fiziği vsvsvsvs gibi dersleride boş verdim)
-----------------------------Şimdi aldıgımız dersleri buraya yazarsak herkes kendi bölümünü över.
Ben lisede mekatronik değil ama aynı sayılan OTOMATİK KUMANDA bölümünde eğitimimi aldım.
Bursa Hürriyet Anadolu Teknik Lisesi Otomatik Kumanda bölümü mezunuyum.
Bölüm hocalarımız kendini kanıtlamış meslek adına kitaplar yazmış kişilerdir. Ayriyetten mühendislere meslek kursları vermekteler.
Ayrıyetten tüm imkanlarımız mevcut.
Şimdi bunları neden acıklıyorum biliyor musun ?
Düz lisede okuyanlar daha kontrol kalemi tutmayı bilmezken biz bu işin temelini sanayide, atölyelerde görüyoruz ve ara eleman oluyoruz.
Okadar ders yazmışsın. Yazdıgın derslerin 9 tanesini bende gördüm LİSEDE! Ayrıyetten lisede gördüğüm dersleride burda yazmak istemiyorum.
Şimdi demişsinki benim öğrendiklerimin yanında bizimkilerin sözü bile geçmez ?
Biraz saçmalıyorsun gibime geldi..
Edit; Mühendislik yolumuz acıldıgında işi bilen kişiler daha çok piyasada olucagına eminim.
-----------------------------sen matematik ve fizik bilmeden mühendis olacağına inanıyorsun
bir mühendisi işinin %40 matematik %35 fizik geri kalan kızmıda isminin geçti şeydir(mekine mi (ulan bunun tamamı fizik) elektronikmi inşşatmı)
@legion_of_doom
dai hedefim zaten yurtdışı hatta amerika hatta mit çalışmak istediğim yerde fermilab
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------
Emin olki saydıklarıma hakim olan biri matematik ve fiziğe de hakimdir ki zaten üniversiteye gittiğinde fizik, matematik vs. üzerine olduğunu biliyorum. ;) İyi geceler sana -
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
TekBuluT bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------bilkent'te sadece nanoteknoloji araştırma laboratuvarı var bölümü yok diye biliyorum.
-----------------------------sanırım oradada eğim alabilirsin ama ama yükseklins yada doktara derecesinde olur gene araştırmanı öneririm o konuda pek birşey söyleyemeceğim
@korhan
"Şimdi hocam mekatroniğin tam ne demek olduğunu hangi alanları kapsadığını biliyor musun?Neden sordum die soruosan iki mühendisliğinin karışımı olduğunun bunu saçmalık olduğunu söylemişsinde ondan.
Fizik bölümünüde çok yakından biliorum hocam saydığın konuları ne kadar derinlemisine işlendğinide biliorum.Fizikçilerin aç kaldığını benim değil senin bilmen lağzım.Mühendislikteki karışımla fizik bölümünde görülen derslerin karışımını karşılaştırmıssın ama ikisinin alakası yok emin ol :D
"sen fizikle mühendisliğin alakası yok diyorsan seninle tartışılcak bişey yok demektir
he yok mühendislikle fizik bölümündeki derslerin karışımandan bahsediyorsan nasıl alakası yok alanmadım mühendislikte F=dP/dt değilmi daha farklı bişeymi
bende biliyorum fizikçilerin aç kaldığını ve biz herşeyi gördüğümüz halde bul haldeyiz birşeylerin karışımı durumu iyileştirmiyor onu demek istedim sen benim ortaya attığım düşünçeler konusunda fikir sahibi olamazsın yorum yapamazsın ama ben senin konunda çok rahat yorumlarım fikir sahibide olurum
-----------------------------Hocam,
tamam f=dp/dt ancak mekatronik sadece bundan ibaret değil.
PLC'de ileri seviye data blocklarla kontrolü ögretiyorlar mı ?
Motor sürücüsüyle neler yapabileceğinizi öğretiyorlar mı ?
Protoolpro veya WinCC ile sadece bilgisayardan sanayiyi kontrol etmeyi gösteriyorlar mı ?
vs.
vs.
vs.
Eğerki bunları öğretiyorlarsa ben konuşmucam birdaha konu hakkında fazla
-----------------------------sen burada verdiğim örneğe takılıp kalmışsın :S
ben orada diyorum ki fen edebiyatta a ile b yi görüyor mühendisleikte ama nedense mühendislikte a+b=c olurken fen edebiyatta a+b=0 oluyor bir kişi öle yazmış burada o arkadaşa onu anlatmaya çalış ve hepiniz örneklerde takılı kalmışınız nedense onuda anlamadım
ben oraya örnek olarak aldığım dersleri yazdım sivrinin biride ben silede gördüm demiş
hea lisede gösteriyorlardı değilmi bunları sadece adı geçiyordu okadar
-
Adı mı geçiyor haha, iyi bakalım öyle olsun.
Ben aldığım eğitime güveniyorum ve şuan zaten sanayide bilgilerimi kullanıyorum. (adı geçen eğitimle)
Neyse senin bugün uykun gelmiş sanırım ne dediğini bilmiyorsun yada gerçekten saçmalıyorsun. Tekrar iyi geceler sana
-
ayrıyetten siz ,konuyu size açıklamak için verdiğim örneklerde takılıp kalıyorsunuz daha onları anlayamadan konuyu anlayamaya çalışıyorsunuz
lisede görmüş ulan lisede 5+3 anca öğretiyorlar sen bana ne diyorsun (şimdi yok olm 5*3 de öğretiyorlar demezsin sanırım)
ki sizin bahsettiğiniz şeyler fizik ve matematiğin alt dalıdır
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
-----------------------------Tamam abi neyse sen matematik fizik görmeye devam et.
Sizin sayenizde zaten şuan ara eleman olarak biz para kazanıyoruz.
-
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------Adı mı geçiyor haha, iyi bakalım öyle olsun.
Ben aldığım eğitime güveniyorum ve şuan zaten sanayide bilgilerimi kullanıyorum. (adı geçen eğitimle)
Neyse senin bugün uykun gelmiş sanırım ne dediğini bilmiyorsun yada gerçekten saçmalıyorsun. Tekrar iyi geceler sana
-----------------------------benimle konuşurken hadini bil
ben ne dediğimin farkındayım ama bunu siz idrak edemiyorsunuz ve konuyu çarpıyorsunuz
bende aldığım eğitime güveniyorum ve senin aldığın eiğimle milletin bozulmuş aletlerini tamir edeceğinide biliyorum okadar
-
wert bunu yazdı:
-----------------------------
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------Adı mı geçiyor haha, iyi bakalım öyle olsun.
Ben aldığım eğitime güveniyorum ve şuan zaten sanayide bilgilerimi kullanıyorum. (adı geçen eğitimle)
Neyse senin bugün uykun gelmiş sanırım ne dediğini bilmiyorsun yada gerçekten saçmalıyorsun. Tekrar iyi geceler sana
-----------------------------benimle konuşurken hadini bil
ben ne dediğimin farkındayım ama bunu siz idrak edemiyorsunuz ve konuyu çarpıyorsunuz
bende aldığım eğitime güveniyorum ve senin aldığın eiğimle milletin bozulmuş aletlerini tamir edeceğinide biliyorum okadar
-----------------------------Haddini bil ?
Sen haddini bil ki emir kipiyle konuşma lütfen!
Merak etme ben yazılarımda hiçbir şekilde haddimi aşmadım ve seviyemi korudum.
Haha komiksin yahu, aldığım eğitimle bozulmuş aletleri tamir ediyormuşum.
Arkadaş mekatronik alanını bir araştır, mekatronikte neler yapıldığını bir öğren ve sonra gelipte alet mi tamir ediyoruz yoksa başka birşey mi yapıyoruz öyle cevap verirsin. İyi geceler.
-
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------
wert bunu yazdı:
-----------------------------
Branxian bunu yazdı:
-----------------------------Adı mı geçiyor haha, iyi bakalım öyle olsun.
Ben aldığım eğitime güveniyorum ve şuan zaten sanayide bilgilerimi kullanıyorum. (adı geçen eğitimle)
Neyse senin bugün uykun gelmiş sanırım ne dediğini bilmiyorsun yada gerçekten saçmalıyorsun. Tekrar iyi geceler sana
-----------------------------benimle konuşurken hadini bil
ben ne dediğimin farkındayım ama bunu siz idrak edemiyorsunuz ve konuyu çarpıyorsunuz
bende aldığım eğitime güveniyorum ve senin aldığın eiğimle milletin bozulmuş aletlerini tamir edeceğinide biliyorum okadar
-----------------------------Haddini bil ?
Sen haddini bil ki emir kipiyle konuşma lütfen!
Merak etme ben yazılarımda hiçbir şekilde haddimi aşmadım ve seviyemi korudum.
Haha komiksin yahu, aldığım eğitimle bozulmuş aletleri tamir ediyormuşum.
Arkadaş mekatronik alanını bir araştır, mekatronikte neler yapıldığını bir öğren ve sonra gelipte alet mi tamir ediyoruz yoksa başka birşey mi yapıyoruz öyle cevap verirsin. İyi geceler.
-----------------------------haddini aşmadınmı iyi düşün bakalım tereyağı gidi üste çıkma
"Neyse senin bugün uykun gelmiş sanırım ne dediğini bilmiyorsun yada gerçekten saçmalıyorsun. Tekrar iyi geceler sana "
bana böyle cümle kurarsan haddini bileceksin O KADAR.
-
Onda haddimi aşılmış birşey görmüyorum.
Sadece yazdıklarından ortaya fikrimi sunuyorum..
Ha varsa bir hata şikayet edebilirsin..
Eğerki emir kipleri ortaya giricekse ben daha fazla tartışmaya girmicem seninle, sen bizim tamirci olduğumuzu sanmaya devam et.
Zaten mekatroniği mesleğin içinde olanlar bilir. Dışardan bakınca yok bunlar böyle yüzeysel görüyor, şey ettiriyor, zırtlattırıyor, pırtlattırıyor der.
Sana iyi geceler fizik, matematik çalışmaya devam ;)
