Derin Konular
Bir Ateist Samimi Dindarlığı Hayatından Yadsıyabilir Mi? Sanırım Yapamıyor...
Bir Ateist Samimi Dindarlığı Hayatından Yadsıyabilir Mi? Sanırım Yapamıyor...
-
yazı çok güzel eyv...
-
Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
sirpence bunu yazdı:
-----------------------------Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada
-----------------------------Tamı tamına hemen hemen hiç bir fark olmadan bizim felsefecinin lafları :S
yani mantık aynı olablir o ayrı da cümle yapısı falan da mı aynı olur :S :)
-----------------------------cok sevdigin bir hocan oldugu belli :)
-----------------------------
Ezber cümlelerde ondan aynılar hoca,klasik inanç sorgusuna verilen kaçamak cevap.İnsanların inanmamaktan kastı,tanrının varlığına inanmamaktır,yoksa materyalist adamda inanıyor gibi bir cümle, türkçenin cümle dizilim yapısından kaynaklı bir laf ebeliğidir..Birde umursamayan,sorgulamayan bunları aşmış adamlar vardır hoca.Sanmayın ki birileri her zaman tutunacakbir dal falan arıyor,bu sizin ihtiyacınız olan o tutunma duygusunun ağır basmasından kaynaklı "toplumda herkese yayma" sevdasıdır.
Acı ama gerçek,kimisi düşünmez bile,bırakın sorgulamayı. -
ateistlerin düştükleri en büyük yanılgılardan biri de ateizmi materyalizmle sınırlamalarıdır hocam, sen ateist isen yalnızca yoktan var eden tanrıya inanmazsın, onun yerine neye inanacağın yada neyi bileceğin senin şahsi takdirin. ben de dinlerin anlattığı tanrının olamayacağına inanmayı geçtim bunu mantıksal ve sezgisel olarak biliyorum kesinlikle, fakat hiçbirşey yok anlamına gelmiyor bu, aramaya devam et sadece. insanlar saçma diye hayatlarından bazı şeyleri çıkarıyor ama onların yerine daha tutarlı şeyler koyamadıklarından en ufak bir bunalım ve güce ihtiyaç duyma halinde tekrar koşa koşa eski yerlerine dönüyorlar, ya da onun yerine daha saçma birşey koyuyorlar. sen birinci saçmalığı geçerek yerinde bir hareket yaptın, ama bu şekilde güçsüz düşünmeye devam edersen ya eski yerine geri dönersin ya da daha saçmasını koyarsın oraya, new age falan zırvaları gibi. tavsiye edeceğim tek şey korkusuz olman ve devam etmen, zira seni kollayan bir babanın olması güven verir, konfor alanından çık.
hayatın salt bilgiyle anlaşılamayacağı gerçeği bergson'ın çok güzel işlediği bir konuydu, sezgilerin ve aklın ötesinin gereğini reddedemeyiz. bergson vücudu ve doğal olarak beyni, ruhun bu dünyadaki işlerini halletmesi için gereken bir araç olarak görür. yani akıl yalnızca seni bu dünyanın sınırlarının bittiği yere kadar götürür, kapının önünde bırakır. oradan ötesini istiyorsan benliğin ikinci boyutu olan ruhtan faydalanmalısın (ruh dediğim spirit, tin, öz her ne diyorsan işte). ama din denen olay insanın bu dünya ötesi özlemini sömüren bi yanıltıcı, kendini aşmanın yolu bu değil.
-
n2 bunu yazdı:
-----------------------------hayatın salt bilgiyle anlaşılamayacağı gerçeği bergson'ın çok güzel işlediği bir konuydu, sezgilerin ve aklın ötesinin gereğini reddedemeyiz. bergson vücudu ve doğal olarak beyni, ruhun bu dünyadaki işlerini halletmesi için gereken bir araç olarak görür. yani akıl yalnızca seni bu dünyanın sınırlarının bittiği yere kadar götürür, kapının önünde bırakır. oradan ötesini istiyorsan benliğin ikinci boyutu olan ruhtan faydalanmalısın (ruh dediğim spirit, tin, öz her ne diyorsan işte).
-----------------------------
Reddebiliriz. Bergson'a göre bilgisel bir zorunluluk olan şeyle varlıksal bir özne, nesne ayrımı (ruh, beden ayrımı) birlikte ilerlemek zorunda mıdır acaba? Kaldı ki sezgi, içgüdü, hayal vb. ile bilgi arasında bir ayrı nasıl yapılabilir (Benim görüşüme göre sezgi, içgüdü, rüya, sanrı vb. de bilginin bir parçasıdır; ancak doğru bilgi söz konusu oldukta bir ayrım mümkündür. Örneğin Etik bilgi, etik içeriğin ahlaki kabullerden ayrılmasını sağlar).Başka türlü ele alırsak da başka düşünürler bu konuda mutlaka farklı şeyler söylerler. Ancak özellikle Wittgenstein ve Ryle'ın 20. yy.'ın ikinci yarısında ruh, beden ikiliğinin varlıksal (ontolojik) bir ayrım olmadığı yollu görüşleri önemlidir. Öte yandan daha yakın zamanlarda Dennett ve Damasio'nun böyle bir ikiliğin olmadığına dair görüşleri (Dennett konuyu evrim teorisi bakımından, Damasio ise nöroloji bakımından ele alır) de vardır.
Bu dünyanın bir sınırı olduğunu söyleyebilmek sınırın her iki tarafından bakabilmeyi gerektirir. Yani, aklın varabildiği sınırda buranın bir sınır olduğunu bilmesi gereklidir; bu da apaçık bir çelişkidir.
-
kopyala yapıştır... kopyala yapıştır..
Z-CHAN ın bundan başka yaptığı bir şey yok..
Daha önce onun postlarına çok cevap verdim ben
Çok da soru sordum...
Maalesef onun yerine başkaları manasız manasız cevaplar yazdılar..
Bu postundaki yazı da çook uzuuun bir yazı..
Tamam Z-CHAN, ateist isen ateistsin...
Müslümansan müslüman..
Ama kendi kimlik bunalımını buralara yazıp bizleri de bunalıma sokma..
-
Antikky bunu yazdı:
-----------------------------
Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
sirpence bunu yazdı:
-----------------------------Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada
-----------------------------Tamı tamına hemen hemen hiç bir fark olmadan bizim felsefecinin lafları :S
yani mantık aynı olablir o ayrı da cümle yapısı falan da mı aynı olur :S :)
-----------------------------cok sevdigin bir hocan oldugu belli :)
-----------------------------
Ezber cümlelerde ondan aynılar hoca,klasik inanç sorgusuna verilen kaçamak cevap.İnsanların inanmamaktan kastı,tanrının varlığına inanmamaktır,yoksa materyalist adamda inanıyor gibi bir cümle, türkçenin cümle dizilim yapısından kaynaklı bir laf ebeliğidir..Birde umursamayan,sorgulamayan bunları aşmış adamlar vardır hoca.Sanmayın ki birileri her zaman tutunacakbir dal falan arıyor,bu sizin ihtiyacınız olan o tutunma duygusunun ağır basmasından kaynaklı "toplumda herkese yayma" sevdasıdır.
Acı ama gerçek,kimisi düşünmez bile,bırakın sorgulamayı.
-----------------------------''turkcenin cumle dizilim yapisindan kaynakli bir laf ebeligi'' :) neyse o artik alakasiz..tam tarifi budur ki herkez kendine gore farkli yorumlayabilir gayet net aslinda tanrinin varligina inanmayanda inkara,olmadigina inaniyor iste materyalizm yada baska birsey,konu nedeni nicini degil sorgulamakda anlamsiz ona katiliyorum zaten.
-
HAXION bunu yazdı:
-----------------------------kopyala yapıştır... kopyala yapıştır..
Z-CHAN ın bundan başka yaptığı bir şey yok..
Daha önce onun postlarına çok cevap verdim ben
Çok da soru sordum...
Maalesef onun yerine başkaları manasız manasız cevaplar yazdılar..
Bu postundaki yazı da çook uzuuun bir yazı..
Tamam Z-CHAN, ateist isen ateistsin...
Müslümansan müslüman..
Ama kendi kimlik bunalımını buralara yazıp bizleri de bunalıma sokma..
-----------------------------:)))
-
Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada
-----------------------------
İnanmamak nasıl bir inanç oluyor ya :DBu görüşünüz inançsız bir yaşamı kavrayamamanızdan bence. Yoksa gayet de güzel yaşanıyor inançsızca..
-
Konuya mesaj atanların çoğu yazıyı okumamış... Bari okumadınz ilk bölümdeki yorumları okusaydınız... :|
-
Antikky bunu yazdı:
-----------------------------
Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
sirpence bunu yazdı:
-----------------------------Potansiyel_Virus bunu yazdı:
-----------------------------
bugunun buhranindan farkli dusunuyorsun belkide olabilir ama insanlar inancsiz yasayamaz.inanmamak bile bir inanctir.kimi bir yaraticinin varligina inanir,kimi inanmaz materyalist yaklasir ama sonucda oda birseylere inanmistir,notr olabilecegini dsunmuyorum kimsenin..ara sira gel gitler olsada
-----------------------------Tamı tamına hemen hemen hiç bir fark olmadan bizim felsefecinin lafları :S
yani mantık aynı olablir o ayrı da cümle yapısı falan da mı aynı olur :S :)
-----------------------------cok sevdigin bir hocan oldugu belli :)
-----------------------------
Ezber cümlelerde ondan aynılar hoca,klasik inanç sorgusuna verilen kaçamak cevap.İnsanların inanmamaktan kastı,tanrının varlığına inanmamaktır,yoksa materyalist adamda inanıyor gibi bir cümle, türkçenin cümle dizilim yapısından kaynaklı bir laf ebeliğidir..Birde umursamayan,sorgulamayan bunları aşmış adamlar vardır hoca.Sanmayın ki birileri her zaman tutunacakbir dal falan arıyor,bu sizin ihtiyacınız olan o tutunma duygusunun ağır basmasından kaynaklı "toplumda herkese yayma" sevdasıdır.
Acı ama gerçek,kimisi düşünmez bile,bırakın sorgulamayı.
-----------------------------
Bir de okullarda bu felsefe hocaları kendilerini bir bok sanıyorlar ya. Okulun sensei'si havalarında oluyorlar. Ortaokulda da din kültürü öğretmenleri öyle oluyor. Yeni yeni bir şeyleri düşünmeye, sorgulamaya başlayan çocukların her sorusunu cevaplayınca götleri 7 metre havalanıyor vasıfsız malların :DAma bir de bu din kültürü veya felsefe hocalarına hayran olan öğrenciler var ki onlar kadar boşkafalısı bulunmaz bu dünyada :D