Derin Konular
Bir Ateist Samimi Dindarlığı Hayatından Yadsıyabilir Mi? Sanırım Yapamıyor...
Bir Ateist Samimi Dindarlığı Hayatından Yadsıyabilir Mi? Sanırım Yapamıyor...
-
HolySeclorum bunu yazdı:
-----------------------------
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------uçurumdan düşenin ateistliği kalmazmış
napcan Allah insanları bi yaratıcıya inanaması için yaratmış, buna karşı gelenler zor gunlerde bunu hatırlarlar
-----------------------------
Saçmalamanın daniskası..
-----------------------------
kafana silahı dayasam böle demessin -
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------
HolySeclorum bunu yazdı:
-----------------------------
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------uçurumdan düşenin ateistliği kalmazmış
napcan Allah insanları bi yaratıcıya inanaması için yaratmış, buna karşı gelenler zor gunlerde bunu hatırlarlar
-----------------------------
Saçmalamanın daniskası..
-----------------------------
kafana silahı dayasam böle demessin
-----------------------------hemen kelime-i şahadet :)
-
KaptanMagaraAdami bunu yazdı:
-----------------------------
n2 bunu yazdı:
-----------------------------hayatın salt bilgiyle anlaşılamayacağı gerçeği bergson'ın çok güzel işlediği bir konuydu, sezgilerin ve aklın ötesinin gereğini reddedemeyiz. bergson vücudu ve doğal olarak beyni, ruhun bu dünyadaki işlerini halletmesi için gereken bir araç olarak görür. yani akıl yalnızca seni bu dünyanın sınırlarının bittiği yere kadar götürür, kapının önünde bırakır. oradan ötesini istiyorsan benliğin ikinci boyutu olan ruhtan faydalanmalısın (ruh dediğim spirit, tin, öz her ne diyorsan işte).
-----------------------------
Reddebiliriz. Bergson'a göre bilgisel bir zorunluluk olan şeyle varlıksal bir özne, nesne ayrımı (ruh, beden ayrımı) birlikte ilerlemek zorunda mıdır acaba? Kaldı ki sezgi, içgüdü, hayal vb. ile bilgi arasında bir ayrı nasıl yapılabilir (Benim görüşüme göre sezgi, içgüdü, rüya, sanrı vb. de bilginin bir parçasıdır; ancak doğru bilgi söz konusu oldukta bir ayrım mümkündür. Örneğin Etik bilgi, etik içeriğin ahlaki kabullerden ayrılmasını sağlar).Başka türlü ele alırsak da başka düşünürler bu konuda mutlaka farklı şeyler söylerler. Ancak özellikle Wittgenstein ve Ryle'ın 20. yy.'ın ikinci yarısında ruh, beden ikiliğinin varlıksal (ontolojik) bir ayrım olmadığı yollu görüşleri önemlidir. Öte yandan daha yakın zamanlarda Dennett ve Damasio'nun böyle bir ikiliğin olmadığına dair görüşleri (Dennett konuyu evrim teorisi bakımından, Damasio ise nöroloji bakımından ele alır) de vardır.
Bu dünyanın bir sınırı olduğunu söyleyebilmek sınırın her iki tarafından bakabilmeyi gerektirir. Yani, aklın varabildiği sınırda buranın bir sınır olduğunu bilmesi gereklidir; bu da apaçık bir çelişkidir.
-----------------------------ayrım ya da aynılık diyerek basite indirgeyemeyiz bence bunu, aynı şuurun farklı boyutları olarak görüyorum ve bunu anlatmaya çalıştım, bu dünyanın bir sınırı olduğunu söyleyebilmek için sınırın her iki tarafından bakmak gerekli düşüncesi çok mantıklı ama zaten ben de her iki taraftan baktığıma inanarak tarif ettim bu sınırı. akıl; mantık ve dil gibi sınırlardan öteye gidemiyor, düşüncelerimizi dil filtresi ile sınırlı birşekilde dile getiriyoruz, aklımızla edindiğimiz bilgiyi mantıkla kıyaslıyor öyle karar veriyoruz doğruluğuna, oysa mantığın ve dilin ötesinde de birşeyler var. aldous huxley'in algı kapılarında söz ettiği bazı eşikler var, bu eşiklerin ötesine girebilmek için aklı büyük ölçüde devre dışı bırakmak zorunda kalabiliyorsun çünkü akıl sadece senin bu dünyadaki yaşamını sürdürmen için gereken şeylerle ilgilenir ötesiyle değil. beynin uyuşturucu bir maddenin etkisi altındayken, zihnin açıkkenkinden çok daha öte şeyler hissedip bunu aktarabilmen (sanat yoluyla falan) aklın sınırlarının ötesi olduğunu gösteriyor çünkü bu halde beynin önemli bir kısmı biyolojik olarak etkisiz halde. tabi ben burada akıl derken günlük hayatta kullandığımız beyni kastediyorum, eğer senin akıl tanımın benim ruh ya da tin dediğim olayı kapsıyorsa aynı şeylerden farklı anlayışlarla söz ediyoruz demektir, ben genel olarak ruh deniyor diye ruh diyorum yani, bunu biyolojik bedenin fiziksel bir enerji alanı olarak da tanımlayabilirsin bakış açına bağlı. bu mantığın ötesindeki gerçeğin dincilerin çok sevdiği metafiziksel safsatalarla ilgisi yok, gerçeğin üstü var derken varmaya çalıştığım nokta tanrının gerekliliği falan değil yani, şu an için tanımlayamadığımız bir durum diyelim, fiziksel dünyanın keşfedilmemiş başka bir boyutu olabilitesi de var, bilmiyoruz.
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------
HolySeclorum bunu yazdı:
-----------------------------
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------uçurumdan düşenin ateistliği kalmazmış
napcan Allah insanları bi yaratıcıya inanaması için yaratmış, buna karşı gelenler zor gunlerde bunu hatırlarlar
-----------------------------
Saçmalamanın daniskası..
-----------------------------
kafana silahı dayasam böle demessin
-----------------------------hemen kelime-i şahadet :)
-----------------------------sanki kendine güven duygusu birtek sende var alper...
-
infernaL bunu yazdı:
-----------------------------tabiki bir parayı attıgında yazı gelme olasılıgı kadar saçma
-----------------------------Din ile istatistiki karşılaştırarak saçma bir sonuç çıkarmaya ve böylelikle laf kalabalığı yapmaya çalışmışsınız.
Dolayısıyla sizin postunuz da saçma olmuş..
-
HAXION bunu yazdı:
-----------------------------infernaL bunu yazdı:
-----------------------------tabiki bir parayı attıgında yazı gelme olasılıgı kadar saçma
-----------------------------Din ile istatistiki karşılaştırarak saçma bir sonuç çıkarmaya ve böylelikle laf kalabalığı yapmaya çalışmışsınız.
Dolayısıyla sizin postunuz da saçma olmuş..
-----------------------------toplum içinde ateistlere ayar verme çaban yazdığım o cümlenin gerçekliği ile doğru orantılı
bir yaratıcının var olma olasılığı o yartıcının olmama olasılığı ile aynıdır
soyutları somutlaştırmaya ilk siz inanlar başlattınız putları yaratarak
bunlar son sözlerim bu konuya yada sana karşılık vermeyeceğim eğer cevap istersen beyninden benim vereceğim türden cevaplar türet sonra bunları ufak hayal gücünle çürüt
-
ALtInGoLgE bunu yazdı:
-----------------------------
ateizm bence çok saçma.
-----------------------------
Bence de senin gibilerin yaşamasına, oksijen tüketmesine, yemek yemesine izin verilmesi saçma ama oluyor işte ne yaparsın :D -
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------uçurumdan düşenin ateistliği kalmazmış
napcan Allah insanları bi yaratıcıya inanaması için yaratmış, buna karşı gelenler zor gunlerde bunu hatırlarlar
-----------------------------
Bu söz bence daha çok sizin dinlere korkularınızdan ve acizliklerinizden dolayı inandığınızı gösteriyor :D -
Z-CHAN kardesım
ıyıde vermek ıstedıgın mesaj nedır yanı anlamıyorum? ateist yada turevi bişeysin sanırım bırde diger arkadasların yorumlarından cıkardım bunu ama nedir yanı? senın ateist olman veyahutta.. bıseyler yazman ölüm gerceğini sıfırlamıyorki sende oleceksın mezara gıreceksn.. sana tkrar can verecekler uyanıp kafayı tahtaya carpacaksın.. ve sonra eyvah ben ölmüşüm.. ölüm bir yokluktu!! dıyeceksın işte ordan sana bır ses gelecek. naaaaah! yokluktu!! sen ne yaptın dıycekler ondan sonra sı vahım.. bence sen artık bu ateıstlik semınerlerı verecegıne bence bıraz iman seminerleri almaya başlasan ıyi edersin
-
DJ_Alper bunu yazdı:
-----------------------------
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------
HolySeclorum bunu yazdı:
-----------------------------
Proxykaspersky bunu yazdı:
-----------------------------uçurumdan düşenin ateistliği kalmazmış
napcan Allah insanları bi yaratıcıya inanaması için yaratmış, buna karşı gelenler zor gunlerde bunu hatırlarlar
-----------------------------
Saçmalamanın daniskası..
-----------------------------
kafana silahı dayasam böle demessin
-----------------------------hemen kelime-i şahadet :)
-----------------------------
Tabi tabi hemen.Her geçen gün bir öncekinden daha da fazla saçmalıyosunuz...