Bir Pc"De 2 Tane Ağ Adaptörü Kullanma.. Yardım?
-
Mrb arkadaslar.. şirkette bir grup pc de 2 tane ağ kullanmak istiyorum.. bu pc ler 3 adet 2 sinde wireless ağ var ve internete balganıyolar biride biride asgıda bir makine ile networku olan pc.. ben bunların 3ünü birbrine bagladım fakat ikinci agı kullanamadım.. digerleri int girio 3. pcde asagıdaki makine ile işini yapıyo benm amacm bu 3ü arasında dosya paylasımı saglamak ama göremiyorum pc leri.. ne yapmam gerek?
-
Hocam Çok Karısık yazmışsın Biraz daha duzenli yazarsan yardım edebilirim.
Birde neden 2 Ağ adaptoru kullanmak istiyorsun.
-
hocam 3 pc var 2 sinde wireless ag ile net var 1 de asagıda bi makine var onla baglı.. ben bunların yerel ag cıkıslarını kullanarak 2. bi ag yaptm kendi aralarında.dosya paylasımı yapmak istiyorm 3 arasında. ama goremiyorum bu pcleri.. cunku net olan iki pc wireless modem ile baglılar.. bahsettgm 3. pc ise o makine ile direk baglı..
kurdgum 2. agda sorun var yani göremiyorum pcleri
-
2. ağ kurmana gerek yokki
anladıgım kadarı ile 4 makine var
2 tanesi wi-fi ile bağlanıyor
diğer 2 taneside kablo ile bağlanıyor.
Hepsini Aynı Workgroup adı altında toplarsan makinelerin hepsinden birbirlerine dosya paylaşımını gerçekleştirmiş olursun.
-
yani kkısaca senin yapmak istediğin şey bu 3 alet arasında yerel osya paylaşım ağı oluşturmak?
ama bu bilgissayarlardan 2 anesi modeme kablosuz olarak bağlanıyo ve sen kabloyu bağlayınca etki etmediğini söylüyorsun?
ve istediğinde bunlar nete kablosuzla girsin dosya ğppaylaşımını bu kablodan yapalım? bu kablo internet için kullanılmayacak.
bunları birbirine bağlayıncada ağı kurammıyorsun. sorun tam olarak bumu?
-
DoctorX bunu yazdı:
-----------------------------yani kkısaca senin yapmak istediğin şey bu 3 alet arasında yerel osya paylaşım ağı oluşturmak?
ama bu bilgissayarlardan 2 anesi modeme kablosuz olarak bağlanıyo ve sen kabloyu bağlayınca etki etmediğini söylüyorsun?
ve istediğinde bunlar nete kablosuzla girsin dosya ğppaylaşımını bu kablodan yapalım? bu kablo internet için kullanılmayacak.
bunları birbirine bağlayıncada ağı kurammıyorsun. sorun tam olarak bumu?
-----------------------------aynen oyle hocam
-
evet yine tecrübe gerekiyor
eğer modem wireless ise ve wireless arayüzle baglantı kurulmussa dedim çunku bazı wireless
modemlerin ethernet girişleride vardır
wireless arayuzu ile baglandıysan ethernet girişlerin otomatıkman devredısı kalır
bu kablosuz modemlerın default ayarıdır
kablolo ve kablosuz bu yuzden aynı anda kullanılmaz
internet tarayıcını aç modem arayuzune gir baglantıları koprüle yada buna benzer bır ayar mutlaka varıdr.
diger pc aga bu yuzden katılamıyor
kolay gelsin
-
alexfarrow bunu yazdı:
-----------------------------evet yine tecrübe gerekiyor
eğer modem wireless ise ve wireless arayüzle baglantı kurulmussa dedim çunku bazı wireless
modemlerin ethernet girişleride vardır
wireless arayuzu ile baglandıysan ethernet girişlerin otomatıkman devredısı kalır
bu kablosuz modemlerın default ayarıdır
kablolo ve kablosuz bu yuzden aynı anda kullanılmaz
internet tarayıcını aç modem arayuzune gir baglantıları koprüle yada buna benzer bır ayar mutlaka varıdr.
diger pc aga bu yuzden katılamıyor
kolay gelsin
-----------------------------Ne alakası var
Ofisimde 10 kişi var neredeyse herkeste hem notebook hemde pc var butun makinalarda birbirlerini görüyor dosya paylaşımınıda yapıyor internetede çıkıyor.
-
hepsi wireless mi kullanıyor yada karma olarak hem wireless hem hem ethernet mi
bu sorunu çok yasadım
çevremdede gördüm
arıza niteliğinde
gittiğimiz yerler oldu
modem markalarıda genelde hep aynı ıdı
anlarsın belki genelde hep ucuz seyler flynet v.b...
sorun hep buydu
-
hepsi wireless kullanmıyor bir ornek sema çizdm..
www.gozdeisi.com/sema.jpg
-
anlatamadım galiba aktif olan net baglantısı wireless ise
denetim masasından kullandıgın ag kurulum sihirbazı aktif baglantıyı dikkate alır
zaten ya kablosuz ag kurulum sihirbazı kullanılacak yada durma göre default olan ag kurulum sihirbazı
bunun dısında 3.partı bir ag kurulum programı bu konuda yardıncı olurmu bilmem
bu konuda yazılımlar var lakin onlarda uzun konu ve uzmanlık ister vede
anlıcak kışiye gitmelisin
ama sorunun baska bir çözümü var vede cok kolay. üçüncü makinenin wireless adaptoru yok galiba
semada oyle gorunuyor.20 tl gibi fiyatı var wireless adaptor alırsın
kurars çalıstırırsın.kablosuz ag kur sihirbazı ile agı kurarsın
dez avantaj kablosuz agların hızı dusuktur.ethernete gore.canını sıkabilir
guvenlik olarakda 30--40enaaz olmak uzere wpa2 bir sifreleme kullanırsın
her hafta sifreyi degistirirsin.wpa2 xpsp3 asagısı surumlerde çalışmaz
kafanda rahat olur
