Bireysel Emeklilik
-
55 yaş konusu doğru hocam, 10 yılı tamamlasanız bile paranın hepsini çekmek için ya 55 yaşını bekleyeceksiniz ya bekleyeceksiniz. başka bir alternatifiniz yok malesef.
arkadaşın dediği gibi kısa vadeli bir yatırım değildir bu, 2 sene sonra çekerim diye düşünürseniz hiç girmeyin.
diğer bir arkadaşın dediği gibi çeyrek alın yada internet şubesi üzerinden her ay gram altın alın.holyone'ın dediği gibi hiç bir yatırım kesin yüzde 25 kazandırmaz. birde devlet garantisinde. devlet katkısının düşürüleceği söylendi maliye bakanı tarafından ama mevcut sistemdekileri etkilemez sanırım, etkilerse bizde AYM'ye başvururuz.
BES için yatıracak olduğunuz paraya hiç bir zaman ihtiyacınız olmayacak gözüyle bakın, hatta kredi kartınızdan otomatik talimat verirseniz sanki market alışverişi yapmış gibi geliyor insana hiç farketmiyor. ilk zamanlar belki oraya ödediğiniz rakam etkileyebilir ama elinizde kalanla geçinmeye başladığınızda farketmiyorsunuz.
Bizim Türk milletinde şöyle bir durum var, zorunlu bir para aktarımı olmadıktan sonra elde ne varsa genel olarak o ay harcanıyor. diğer aya bir şey kalmıyor.
küçük birikimler ileride büyük yatırımlara dönüşüyor. ayda 50 tl kenara koyduğunuzu düşünürseniz yılda 600 tl 10 yılda da 6 bin tl yapar. basit bir hesap belki ama 6 bin tl gibi bir rakam bir çok kişinin ha diyince çıkartamayacağı bir rakamdır.
işin özü fedakarlık yapmadıktan sonra iyi bir netice elde edilemiyor. hazır devlet desteğide varken 100 tl bile yatırsanız ayda kar kardır.
Edit: yaş 56 imiş netleştirdim. genelde gençler olduğumuz için 10 yılı doldurunca paranın devlet katkısıyla almak istiyorsanız anne babanızın üzerine yapın. 56 yaş ortadan kalkmış olsun ;)
birgaripaskbestesi tarafından 13/Nis/14 17:30 tarihinde düzenlenmiştir -
şimdi ben 29 yaşındayım bunu anneme yapsam 8 10 yılc yatırdıktan sonra emekli olabilirmi ve ne kadar maaş gelir bundan
-
glaurung bunu yazdı
Peki iyi güzel yatırıyoruz da tl devalüe oldu, e malum bu ülkede 15 yılda bi para devalüe olur, 20 yaşındayım 35 yıl var daha, altın dışında paramı rahat şuraya koyarım diyebilecegim bir para birimi yok.
Fon Tipi / Adı 1 günlük 1 aylık 6 aylık 1 yıllık 3 yıllık 5 yıllık Sene başından bugüne Halka arzdan bugüne Halka Arz Tarihi 201 %0.04 %3.89 %1.32 %0.52 %18.26 %41.71 %3.26 %300.01 27.10.2003 AHE BONO FONU 202 %0.08 %0.91 %3.78 %6.31 %19.70 %33.73 %2.43 %196.68 27.10.2003 AHE LİKİT FON 203 %0.62 %-1.86 %9.00 %10.66 %51.79 %78.37 %5.45 %162.96 27.10.2003 AHE EUROBOND DOLAR FONU 204 %0.81 %-3.41 %11.74 %22.75 %48.37 %69.28 %3.08 %152.69 27.10.2003 AHE EUROBOND EURO FONU 205 %-0.52 %14.67 %-3.86 %-12.44 %0.32 %137.43 %8.34 %478.48 27.10.2003 AHE HİSSE FONU 206 %0.59 %-3.87 %13.91 %31.28 %50.20 %83.54 %0.92 %150.13 27.10.2003 AHE ULUSLARARASI KARMA FON 208 %0.06 %1.29 %3.04 %5.12 %20.13 %35.04 %2.21 %237.26 27.10.2003 AHE İSTİKRARLI FON 209 %-0.08 %6.45 %-0.44 %-3.51 %9.27 %59.27 %4.54 %322.17 27.10.2003 AHE DENGELİ FON 210 %0.00 %6.24 %-2.01 %-4.19 %1.13 %67.06 %4.27 %495.24 27.10.2003 AHE ATAK FON 211 %0.04 %2.83 %1.35 %0.04 %14.29 %0.00 %2.85 %19.68 30.11.2010 AHE ALTERNATİF KAZANÇ FONU 212 %1.56 %1.76 %6.96 %15.32 %0.44 %0.00 %-1.24 %14.27 30.11.2010 AHE BRIC PLUS FON 213 %0.10 %1.64 %3.17 %4.88 %0.00 %0.00 %2.51 %14.51 27.4.2012 AHE KARMA FON (TL) 214 %-0.14 %3.63 %-0.77 %-3.17 %0.00 %0.00 %2.46 %13.25 30.4.2012 AHE DİNAMİK ESNEK FON 215 %0.06 %4.49 %1.35 %0.00 %0.00 %0.00 %3.76 %-0.59 30.4.2013 AHE KATKI FONU 216 %0.21 %1.34 %3.44 %0.00 %0.00 %0.00 %3.02 %2.23 30.4.2013 AHE ALTERNATİF KATKI FONU 217 %0.79 %-8.10 %7.51 %0.00 %0.00 %0.00 %7.75 %1.84 30.4.2013 AHE ALTIN FONU 301 %0.05 %4.01 %1.90 %1.32 %22.97 %53.02 %3.61 %263.54 25.8.2004 AHE GRUP BONO FONU 302 %0.68 %-2.51 %9.09 %15.46 %48.95 %71.98 %4.09 %106.69 25.8.2004 AHE GRUP EUROBOND FONU 303 %-0.51 %14.78 %-3.66 %-11.74 %5.50 %155.60 %8.50 %375.70 27.8.2004 AHE GRUP HİSSE FONU 304 %0.06 %1.50 %3.87 %6.43 %25.34 %45.25 %2.71 %212.71 25.8.2004 AHE GRUP İSTİKRAR FONU 401 %0.04 %3.38 %0.82 %1.09 %19.06 %42.06 %2.79 %163.85 1.9.2005 AHE TAHVİL-BONO FONU 402 %-0.59 %14.30 %-5.52 %-15.43 %14.77 %176.09 %7.02 %157.55 1.9.2005 AHE BEYAZ HİSSE FONU 501 %0.06 %2.00 %2.79 %4.30 %23.14 %45.13 %2.63 %110.17 1.5.2006 AHE STANDART FON 502 %-0.20 %8.55 %-0.12 %-3.86 %21.69 %90.72 %5.35 %119.20 1.5.2006 AHE TURUNCU DENGELİ FON paranız sabit kalmıyor fonda değerleniyor anadolu hayat emekliliğin fon performans tablosu yukarıda
-
smnz bunu yazdı
şimdi ben 29 yaşındayım bunu anneme yapsam 8 10 yılc yatırdıktan sonra emekli olabilirmi ve ne kadar maaş gelir bundan
emekli maaşı alacağım diye düşünme,
şimdi 100 tl yatırıyorsan kalkıpta sana 800 tl emekli maaşı vermeyecek.
en güzeli toplu olarak geri almak, kalemlik arkadaşın dediği gibi yatırdığınız tl yerinde saymıyor. bugün misal 100 tl yatırısan yılda 1200 tl 10 yılda 12 bin tl yapar. yüzde 25 devlet desteğiyle bu 15 bine çıkar. yatırdığın paranın nemasını da katarsan işin içine yaklaşık 18 bin-20 bin arası bir şey alırsın toplu olarak 10 sene sonra.
-
en iyi ihtimalle 45 yaşındaki anne babanızın üzerine yaptınız diyelim. 10 yıl boyunca her sene 1000 yatırdığınızı varsayıyorum. 10 yılın sonunda 10000 oldu devlette % 25 verdi paranız 12500 oldu. Bir gariplik var di mi? Sizde devletin size her yıl bakiyeniz üzerinden %25 vereceği algısı oluşturuluyor ama devlet yatırdığınız paranın %25 ini veriyor. En iyi hesaba göre yıllık %2.5 yapar. 10 yıl değilde 20-30 yıl olsaydı bu oran daha da düşmüş olacaktı. Sizden giriş aidatı alınacak, her ay yönetim giderleri kesilecek. Bes fonlara bağlıdır, uzun vadede kar ettirir diye çoğunluk hisseyi altına bağladıysanız şuan zararda bile olabilirsiniz, fonlarınızı takip edin. Bunları iyi hesaplayın. Enflasyonu düşünün, 10 yıl içindeki enflasyonla getirinizi karşılaştırın.
pc_worm tarafından 14/Nis/14 08:35 tarihinde düzenlenmiştir -
yalan dolan bunlara inanmayın
bankaya elinizi verirsiniz kolunuzu koparırlar
bankalar bugün var yarın yok hepsi kelle koltukta yürütüyor
yarın bigün battığında türkiyeden çekildiğinde ayvalara yan gelirsiniz
hernekadar millet küfretsede kızsada devlette yatırıo pirimlerini yatırmasada sorun değil
hükümetler bi af çıkartıo faiz maiz silinio paranı yatırıon emekli oluon
yada siktr edin inanın bunlara
niye vatandaşı bu kadar düşündüysek :) -
Garanti bankasıyla çalıştığım tek iş emeklilik sistemidir,
-
DaveReed bunu yazdı
yalan dolan bunlara inanmayın
bankaya elinizi verirsiniz kolunuzu koparırlar
bankalar bugün var yarın yok hepsi kelle koltukta yürütüyor
yarın bigün battığında türkiyeden çekildiğinde ayvalara yan gelirsiniz
hernekadar millet küfretsede kızsada devlette yatırıo pirimlerini yatırmasada sorun değil
hükümetler bi af çıkartıo faiz maiz silinio paranı yatırıon emekli oluon
yada siktr edin inanın bunlara
niye vatandaşı bu kadar düşündüysek :)eskiden olsa evet dedigin gibi bi garantisi yoktu ama artik bankalardaki teminatlar devlet garantisi altinda oldugu icin banka batsa bile icerdeki paran devlet garantisinde oluyor.
-
emeklilikle ilgili soyle bir durum var diye biliyorum ama bilen varsa cevap verebilir mi ?
diyelim yillik 1200 TL yatiriyorum. 10 yil sonra 12.000 TL + %25 devlet katkisi oluyor ve 55 yas sinirlamasina da takilmadim.
toptan para cekmek istedigimde 15.000 TL olarak cekebiliyorum veya maas almak istersem
bana yatirdigim 15.000 TL uzerinden mi maas bagliyorlar yoksa bagkur sgk gibi basamak sistemi mi var ?
veya adam dediki sana aylik 500 TL maas verecegiz dedi 2,5 yilda yatirdigimiz para olan 15.000 TL ye ulasiyoruz
2.5 yildan sonra da banka bize aylik 500 TL yatirmaya devam ediyor mu ?
