folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Bireysel Emeklilik



Bireysel Emeklilik

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    birgaripaskbestesi
    birgaripaskbestesi's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    55 yaş konusu doğru hocam, 10 yılı tamamlasanız bile paranın hepsini çekmek için ya 55 yaşını bekleyeceksiniz ya bekleyeceksiniz. başka bir alternatifiniz yok malesef.

    arkadaşın dediği gibi kısa vadeli bir yatırım değildir bu, 2 sene sonra çekerim diye düşünürseniz hiç girmeyin.
     diğer bir arkadaşın dediği gibi çeyrek alın yada internet şubesi üzerinden her ay gram altın alın.

     

    holyone'ın dediği gibi hiç bir yatırım kesin yüzde 25 kazandırmaz. birde devlet garantisinde. devlet katkısının düşürüleceği söylendi maliye bakanı tarafından ama mevcut sistemdekileri etkilemez sanırım, etkilerse bizde AYM'ye başvururuz.

    BES için yatıracak olduğunuz paraya hiç bir zaman ihtiyacınız olmayacak gözüyle bakın, hatta kredi kartınızdan otomatik talimat verirseniz sanki market alışverişi yapmış gibi geliyor insana hiç farketmiyor. ilk zamanlar belki oraya ödediğiniz rakam etkileyebilir ama elinizde kalanla geçinmeye başladığınızda farketmiyorsunuz.

    Bizim Türk milletinde şöyle bir durum var, zorunlu bir para aktarımı olmadıktan sonra elde ne varsa genel olarak o ay harcanıyor. diğer aya bir şey kalmıyor.

    küçük birikimler ileride büyük yatırımlara dönüşüyor. ayda 50 tl kenara koyduğunuzu düşünürseniz yılda 600 tl 10 yılda da 6 bin tl yapar. basit bir hesap belki ama 6 bin tl gibi bir rakam bir çok kişinin ha diyince çıkartamayacağı bir rakamdır.

    işin özü fedakarlık yapmadıktan sonra  iyi bir netice elde edilemiyor. hazır devlet desteğide varken 100 tl bile yatırsanız ayda kar kardır.

     

    Edit: yaş 56 imiş netleştirdim. genelde gençler olduğumuz için 10 yılı doldurunca paranın devlet katkısıyla almak istiyorsanız anne babanızın üzerine yapın. 56 yaş ortadan kalkmış olsun ;)

    birgaripaskbestesi tarafından 13/Nis/14 17:30 tarihinde düzenlenmiştir

    gariplikten arta kalan zamanların yüksündürdüğü bir yalnızlık benimkisi... http://www.gezgin.web.tr
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    smnz
    smnz's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Nisan/2013
    Erkek

    şimdi ben 29 yaşındayım bunu anneme yapsam 8 10 yılc yatırdıktan sonra emekli olabilirmi ve ne kadar maaş gelir bundan 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    turkz
    turkz's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Aralık/2009
    Erkek
    glaurung bunu yazdı

    Peki iyi güzel yatırıyoruz da tl devalüe oldu, e malum bu ülkede 15 yılda bi para devalüe olur, 20 yaşındayım 35 yıl var daha, altın dışında paramı rahat şuraya koyarım diyebilecegim bir para birimi yok.

    Fon Tipi / Adı 1 günlük 1 aylık 6 aylık 1 yıllık 3 yıllık 5 yıllık Sene başından bugüne Halka arzdan bugüne Halka Arz Tarihi
    201 %0.04 %3.89 %1.32 %0.52 %18.26 %41.71 %3.26 %300.01 27.10.2003
    AHE BONO FONU
    202 %0.08 %0.91 %3.78 %6.31 %19.70 %33.73 %2.43 %196.68 27.10.2003
    AHE LİKİT FON
    203 %0.62 %-1.86 %9.00 %10.66 %51.79 %78.37 %5.45 %162.96 27.10.2003
    AHE EUROBOND DOLAR FONU
    204 %0.81 %-3.41 %11.74 %22.75 %48.37 %69.28 %3.08 %152.69 27.10.2003
    AHE EUROBOND EURO FONU
    205 %-0.52 %14.67 %-3.86 %-12.44 %0.32 %137.43 %8.34 %478.48 27.10.2003
    AHE HİSSE FONU
    206 %0.59 %-3.87 %13.91 %31.28 %50.20 %83.54 %0.92 %150.13 27.10.2003
    AHE ULUSLARARASI KARMA FON
    208 %0.06 %1.29 %3.04 %5.12 %20.13 %35.04 %2.21 %237.26 27.10.2003
    AHE İSTİKRARLI FON
    209 %-0.08 %6.45 %-0.44 %-3.51 %9.27 %59.27 %4.54 %322.17 27.10.2003
    AHE DENGELİ FON
    210 %0.00 %6.24 %-2.01 %-4.19 %1.13 %67.06 %4.27 %495.24 27.10.2003
    AHE ATAK FON
    211 %0.04 %2.83 %1.35 %0.04 %14.29 %0.00 %2.85 %19.68 30.11.2010
    AHE ALTERNATİF KAZANÇ FONU
    212 %1.56 %1.76 %6.96 %15.32 %0.44 %0.00 %-1.24 %14.27 30.11.2010
    AHE BRIC PLUS FON
    213 %0.10 %1.64 %3.17 %4.88 %0.00 %0.00 %2.51 %14.51 27.4.2012
    AHE KARMA FON (TL)
    214 %-0.14 %3.63 %-0.77 %-3.17 %0.00 %0.00 %2.46 %13.25 30.4.2012
    AHE DİNAMİK ESNEK FON
    215 %0.06 %4.49 %1.35 %0.00 %0.00 %0.00 %3.76 %-0.59 30.4.2013
    AHE KATKI FONU
    216 %0.21 %1.34 %3.44 %0.00 %0.00 %0.00 %3.02 %2.23 30.4.2013
    AHE ALTERNATİF KATKI FONU
    217 %0.79 %-8.10 %7.51 %0.00 %0.00 %0.00 %7.75 %1.84 30.4.2013
    AHE ALTIN FONU
    301 %0.05 %4.01 %1.90 %1.32 %22.97 %53.02 %3.61 %263.54 25.8.2004
    AHE GRUP BONO FONU
    302 %0.68 %-2.51 %9.09 %15.46 %48.95 %71.98 %4.09 %106.69 25.8.2004
    AHE GRUP EUROBOND FONU
    303 %-0.51 %14.78 %-3.66 %-11.74 %5.50 %155.60 %8.50 %375.70 27.8.2004
    AHE GRUP HİSSE FONU
    304 %0.06 %1.50 %3.87 %6.43 %25.34 %45.25 %2.71 %212.71 25.8.2004
    AHE GRUP İSTİKRAR FONU
    401 %0.04 %3.38 %0.82 %1.09 %19.06 %42.06 %2.79 %163.85 1.9.2005
    AHE TAHVİL-BONO FONU
    402 %-0.59 %14.30 %-5.52 %-15.43 %14.77 %176.09 %7.02 %157.55 1.9.2005
    AHE BEYAZ HİSSE FONU
    501 %0.06 %2.00 %2.79 %4.30 %23.14 %45.13 %2.63 %110.17 1.5.2006
    AHE STANDART FON
    502 %-0.20 %8.55 %-0.12 %-3.86 %21.69 %90.72 %5.35 %119.20 1.5.2006
    AHE TURUNCU DENGELİ FON

    paranız sabit kalmıyor fonda değerleniyor anadolu hayat emekliliğin fon performans tablosu yukarıda


    Dünyayı iyiler kurtaracak.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    birgaripaskbestesi
    birgaripaskbestesi's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek
    smnz bunu yazdı

    şimdi ben 29 yaşındayım bunu anneme yapsam 8 10 yılc yatırdıktan sonra emekli olabilirmi ve ne kadar maaş gelir bundan 

    emekli maaşı alacağım diye düşünme,

    şimdi 100 tl yatırıyorsan kalkıpta sana 800 tl emekli maaşı vermeyecek.

    en güzeli toplu olarak geri almak, kalemlik arkadaşın dediği gibi yatırdığınız tl yerinde saymıyor. bugün misal  100 tl yatırısan yılda 1200 tl 10 yılda 12 bin tl yapar. yüzde 25 devlet desteğiyle bu 15 bine çıkar. yatırdığın paranın nemasını da katarsan işin içine yaklaşık 18 bin-20 bin arası bir şey alırsın toplu olarak 10 sene sonra.

     


    gariplikten arta kalan zamanların yüksündürdüğü bir yalnızlık benimkisi... http://www.gezgin.web.tr
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pc_worm
    pc_worm's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2002
    Erkek

    en iyi ihtimalle 45 yaşındaki anne babanızın üzerine yaptınız diyelim. 10 yıl boyunca her sene 1000 yatırdığınızı varsayıyorum. 10 yılın sonunda 10000 oldu devlette % 25 verdi paranız 12500 oldu. Bir gariplik var di mi? Sizde devletin size her yıl bakiyeniz üzerinden %25 vereceği algısı oluşturuluyor ama devlet yatırdığınız paranın %25 ini veriyor. En iyi hesaba göre yıllık %2.5 yapar. 10 yıl değilde 20-30 yıl olsaydı bu oran daha da düşmüş olacaktı. Sizden giriş aidatı alınacak, her ay yönetim giderleri kesilecek. Bes fonlara bağlıdır, uzun vadede kar ettirir diye çoğunluk hisseyi altına bağladıysanız şuan zararda bile olabilirsiniz, fonlarınızı takip edin. Bunları iyi hesaplayın. Enflasyonu düşünün, 10 yıl içindeki enflasyonla getirinizi karşılaştırın.

    pc_worm tarafından 14/Nis/14 08:35 tarihinde düzenlenmiştir

    jack daniels 160 yaşında
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AllahinOglu
    AllahinOglu's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    yalan dolan bunlara inanmayın

    bankaya elinizi verirsiniz kolunuzu koparırlar

    bankalar bugün var yarın yok hepsi kelle koltukta yürütüyor

    yarın bigün battığında türkiyeden çekildiğinde ayvalara yan gelirsiniz

    hernekadar millet küfretsede kızsada devlette yatırıo pirimlerini yatırmasada sorun değil

    hükümetler bi af çıkartıo faiz maiz silinio paranı yatırıon emekli oluon

    yada siktr edin inanın bunlara

    niye vatandaşı bu kadar düşündüysek :)

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Robinson_Crusoe
    Robinson_Crusoe's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek

    Garanti bankasıyla çalıştığım tek iş emeklilik sistemidir,


    Gençliğimden bu yana et yenilmesine karşıyım. Bir gün insanların hayvanları öldürmeyi tıpkı insan öldürmek gibi cinayet kabul edeceğine inanıyorum,
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Çömez
    underzero
    underzero's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 20/Ocak/2003
    Erkek
    DaveReed bunu yazdı

    yalan dolan bunlara inanmayın
    bankaya elinizi verirsiniz kolunuzu koparırlar
    bankalar bugün var yarın yok hepsi kelle koltukta yürütüyor
    yarın bigün battığında türkiyeden çekildiğinde ayvalara yan gelirsiniz
    hernekadar millet küfretsede kızsada devlette yatırıo pirimlerini yatırmasada sorun değil
    hükümetler bi af çıkartıo faiz maiz silinio paranı yatırıon emekli oluon
    yada siktr edin inanın bunlara
    niye vatandaşı bu kadar düşündüysek :)

    eskiden olsa evet dedigin gibi bi garantisi yoktu ama artik bankalardaki teminatlar devlet garantisi altinda oldugu icin banka batsa bile icerdeki paran devlet garantisinde oluyor.


    pist bak bi ! - Ban Golu Canavari
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Çömez
    underzero
    underzero's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 20/Ocak/2003
    Erkek

    emeklilikle ilgili soyle bir durum var diye biliyorum ama bilen varsa cevap verebilir mi ?

    diyelim yillik 1200 TL yatiriyorum. 10 yil sonra 12.000 TL + %25 devlet katkisi oluyor ve 55 yas sinirlamasina da takilmadim.

    toptan para cekmek istedigimde 15.000 TL olarak cekebiliyorum veya maas almak istersem

    bana yatirdigim 15.000 TL uzerinden mi maas bagliyorlar yoksa bagkur sgk gibi basamak sistemi mi var ?

    veya adam dediki sana aylik 500 TL maas verecegiz dedi 2,5 yilda yatirdigimiz para olan 15.000 TL ye ulasiyoruz

    2.5 yildan sonra da banka bize aylik 500 TL yatirmaya devam ediyor mu ?


    pist bak bi ! - Ban Golu Canavari
Toplam Hit: 4350 Toplam Mesaj: 30