Bitcoin Olayı Kafama Yatmıyor
-
Blockchaine tamam ama bitcoine itirazım var benim. Kimse kusura bakmasın bugün 3000 bin düşüp yarın 5000 çıkan bir şey para birimi diye adlandırılamaz. Olsa olsa kumar olur onun adı. İnsanlar karşılığı yok derken aslında bir nevi bunu kast ediyor illa arkasında altın yok karşılığında depolanan bu demek istenmiyor. Dün neden 2000 dolar daha fazlaydı bugün neden daha az ? Ne değişti üzerine ne koyuldu da değerlendi ya da değersizleşti? Karşılığı yok bunun için tamamen spekülatif bir “şey” . Bitcoin bir deney olarak başladı ve mevcut verilere bakıldığında bu deneyin başarısız olduğu bitcoin denen nesnesin amacından saptığı çok net görülüyor. Bu durumda bitcoin denen şeyin para olma durumunun olmadığı açıkça görülmüş oldu.
-
SkynetX bunu yazdı
Şu Bitcoin olayı ponzi olayları gibi geliyor bana.
Aga paranın altın, petrol maddi karşılığı yok. Neye göre üretiliyor da değer kazanıyor?
Hiç bir parnın "karşılığı" yok zaten..
-
KuZeTaR bunu yazdıemrah20 bunu yazdıNmC bunu yazdıemrah20 bunu yazdıElektrik sağlanamayınca sunucu daki veriler (coin ler) silinir. Savaş riski olduğu zaman altının artışa geçmesinin nedeni, yanmaz, paslanmaz, yırtılmaz. En fazla aşırı sıcaktan erir, ama yine var olmaya devam eder.
Bilgisayarini kapattiginda veya telefonunu sarji bittiginde icindeki bilgilerin kayboluyor mu?
Elektrik kesintisi nedeniyle veya yıldırım düşme nedeniyle bilgisayarın (zorlama) devre dışı kalırsa, diskindeki sistem dahi gidebilir. Hatta diskin kendisi de hasar görebilir.Kardeşim, tebrik ederim;
https://www.youtube.com/watch?v=ebRDmAfLuvQ
Ya arkadas adam blockchain'i bilmiyor bitcoin bilgisayardan silinir diyor. Simsek diyor, altin erir diyor. Sanal dünya bilgisayar hepsi yalan diyor. aslinda internet te kesile bilir. Haklida.
O zaman internet ile haberlesmeyi birakip acilen duman ile haberlesmeyi ogrenmemiz gerekiyor cunku internet kesilebilir.
he hamburger bence saglikli çünkü içinde et var.
Sakasi bi yana bitcoin yükselir alcalir. Kendisi bir değer sistemi ve arz talep'e gore fiyati değişir. Hiç borsasi cikmamiş olsa idi keske diyorum. Bitcoin blockchain teknolojisin test platformu idi ilk başlarda sonra crypto paralar ile ilgili bazi avukatlara danişmanlik veriyorum yapisi neler yapilacaği ponzai nin ne oldugu ve bitcoinin ponzai ile farklarini anlayabilmek için ilk once para yi ne diye tanimladiğimiz ile paranin gercekte ne olmasi gerektiğini belirler isek bitcoin veya diye coin dünyasindaki seylerin neler oldugunu anlarsin.
Altin'in değeri sadece insanlar değerli kabul ettikleri için vardir. Bütün devletler altini ayni gün değersiz kabul ederse bütün altinlar elinizde patlar. Ayni Bitcoini bütün insanlar değersiz kabul ederse hepsi elinizde patlayacaği gibi arada ki tek fark fiziksel formu olmayan bir değer ile fiziksel formu olan bir değer arasında kalmanız.
-
Anladığım çoğunuz bitcoin nedir, bir bilginiz yok. Hikaye anlatıyorsunuz, hikayenizde yok, anlatamıyorsunuz, kendin araştır diyorsunuz. Burası bence güzel anlatmış
https://www.melihguney.com/bitcoin-nedir-nasil-uretilir.html
-
Daha detaylı bilgi almak isteyenler...
-
rakkoc bunu yazdıKuZeTaR bunu yazdıemrah20 bunu yazdıNmC bunu yazdıemrah20 bunu yazdıElektrik sağlanamayınca sunucu daki veriler (coin ler) silinir. Savaş riski olduğu zaman altının artışa geçmesinin nedeni, yanmaz, paslanmaz, yırtılmaz. En fazla aşırı sıcaktan erir, ama yine var olmaya devam eder.
Bilgisayarini kapattiginda veya telefonunu sarji bittiginde icindeki bilgilerin kayboluyor mu?
Elektrik kesintisi nedeniyle veya yıldırım düşme nedeniyle bilgisayarın (zorlama) devre dışı kalırsa, diskindeki sistem dahi gidebilir. Hatta diskin kendisi de hasar görebilir.Kardeşim, tebrik ederim;
https://www.youtube.com/watch?v=ebRDmAfLuvQ
Ya arkadas adam blockchain'i bilmiyor bitcoin bilgisayardan silinir diyor. Simsek diyor, altin erir diyor. Sanal dünya bilgisayar hepsi yalan diyor. aslinda internet te kesile bilir. Haklida.
O zaman internet ile haberlesmeyi birakip acilen duman ile haberlesmeyi ogrenmemiz gerekiyor cunku internet kesilebilir.
he hamburger bence saglikli çünkü içinde et var.
Sakasi bi yana bitcoin yükselir alcalir. Kendisi bir değer sistemi ve arz talep'e gore fiyati değişir. Hiç borsasi cikmamiş olsa idi keske diyorum. Bitcoin blockchain teknolojisin test platformu idi ilk başlarda sonra crypto paralar ile ilgili bazi avukatlara danişmanlik veriyorum yapisi neler yapilacaği ponzai nin ne oldugu ve bitcoinin ponzai ile farklarini anlayabilmek için ilk once para yi ne diye tanimladiğimiz ile paranin gercekte ne olmasi gerektiğini belirler isek bitcoin veya diye coin dünyasindaki seylerin neler oldugunu anlarsin.
Altin'in değeri sadece insanlar değerli kabul ettikleri için vardir. Bütün devletler altini ayni gün değersiz kabul ederse bütün altinlar elinizde patlar. Ayni Bitcoini bütün insanlar değersiz kabul ederse hepsi elinizde patlayacaği gibi arada ki tek fark fiziksel formu olmayan bir değer ile fiziksel formu olan bir değer arasında kalmanız.
Hocam altını bu kadar hafife alma en değerli maden olması insanlar öyle kabul ettiği için değil birçok madene göre artıları var hiçbir boka yaramasa kadınlar kolye diye yüzük diye süs eşyası olarak kullanıyor. Güzel görünüyor. Öyle hadi altını kabul ettik değerli oldu diye bir durum yok.
-
Arkadaşlar bitcoine haram demek paraya haram demekle aynı şeydir. Diyanette blockchain'den, ekonomiden, herşeyi geçtim matematikten bile anlayan yok zaten. Diyanet din adamlarından değil dini manipule etmek isteyen devlet yöneticisi yalayıcılarından oluşan bir kurumdur. Verdikleri fetvalara ve açıklamalara uyarak yaşamak allaha şirk koşmak gibidir :) Kişisel fikrim.
-
Easx bunu yazdı
Arkadaşlar bitcoine haram demek paraya haram demekle aynı şeydir. Diyanette blockchain'den, ekonomiden, herşeyi geçtim matematikten bile anlayan yok zaten. Diyanet din adamlarından değil dini manipule etmek isteyen devlet yöneticisi yalayıcılarından oluşan bir kurumdur. Verdikleri fetvalara ve açıklamalara uyarak yaşamak allaha şirk koşmak gibidir :) Kişisel fikrim.
Konu zaten mecrasından çıkmış. Bir soru da ben sorayım: Allah'a şirk koşmak ne demek hocam biraz açıklar mısın?
-
emrah20 bunu yazdı
Anladığım çoğunuz bitcoin nedir, bir bilginiz yok. Hikaye anlatıyorsunuz, hikayenizde yok, anlatamıyorsunuz, kendin araştır diyorsunuz. Burası bence güzel anlatmış
https://www.melihguney.com/bitcoin-nedir-nasil-uretilir.html
Berbat bir yazı. Hiçbir şey anlaşılmıyor. Varsayımları, söylentileri anlatmış geçmiş. Sistemin işleyişi ve mantığına dair bir şey anlamak pek mümkün değil. Ayrıca konuda ileri sürdüğün iddialar da hayret verici (!).
-
salihgs bunu yazdı
Blockchaine tamam ama bitcoine itirazım var benim. Kimse kusura bakmasın bugün 3000 bin düşüp yarın 5000 çıkan bir şey para birimi diye adlandırılamaz. Olsa olsa kumar olur onun adı. İnsanlar karşılığı yok derken aslında bir nevi bunu kast ediyor illa arkasında altın yok karşılığında depolanan bu demek istenmiyor. Dün neden 2000 dolar daha fazlaydı bugün neden daha az ? Ne değişti üzerine ne koyuldu da değerlendi ya da değersizleşti? Karşılığı yok bunun için tamamen spekülatif bir “şey” . Bitcoin bir deney olarak başladı ve mevcut verilere bakıldığında bu deneyin başarısız olduğu bitcoin denen nesnesin amacından saptığı çok net görülüyor. Bu durumda bitcoin denen şeyin para olma durumunun olmadığı açıkça görülmüş oldu.
Bitcoin para birimi değil, ödeme sistemi.
Hala dönüp dolaşıp satoshi'nin white paper'ını okumayan insanlarla 1. kareye geri dönüyoruz.Arkasından neden altın yada fiziksel birşey olmak zorunda ki? 1 bitcoine 1 pizza alabiliyorsanız bitcoin'in arkasında pizza vardır. çamaşır makinesi alıyorsanız çamaşır makinesi vardır.
Düşünsene bitcoin sadece çamaşır makinesi alıp satımında kullanılan bir ödeme sistemi olsaydı; arkadasında fiziksel birşey yok diyemezdiniz. Arkasında kapı gibi çamaşır makinesi var. Kapı da olabilir.
Siz 1 bitcoine 1 çamaşır makinesi aldığınız. Sonra vestel "ben artık çamaşır makinesi imal etmeyeceğim, elektrikli araba yapacam. fabrikayı kapatıyorum" diye açıklama yaptı. piyasadaki çamaşır makineleri değerlendi. Siz elinizdeki çamaşır makinesini 2 bitcoinden satıyorum dediniz. Birisi de çamaşır makinesi almayı düşünüyordu sizden 2 BTC'ye aldı.
Sonra bir dönerci çamaşır makinesine ihtiyacı oldu. Ama kendine dedi ki "ya benim bitcoinim yok ama elimde döner var. bir döneri 0.5BTC'den satıyorum" bu durumda bitcoinin arkasında döner oldu. 4 tane döner sattı gidip çamaşır makinesi aldı. çünkü adamın sermayesi, elinde olan ve bitcoin karşılığında verebileceği şey döner. O çamaşır makinesini aldı ama kuramadan piyasaki çamaşır makineleri daha da değerlendi! elinde hiç açılmamış makineyi 8 bitcoine sattı. 4x kar. Bu arada çamaşır makinesi almak isteyen bakkal elindeki çikolatalara 0.1 BTC dedi. 80 tane satsam eve bi çamaşır makinesi alırım diye düşündü. dönerci baktı elinde 8 bitcoin var. 0,1bitcoine akşam çocuklarına çikolata alıp mutlu etti. Bu arada döner satışlarına devam etti.
Satoşi Amca ne yaptı. Dedi ki "ya ben herkesin 'sikerler! bende ticaretini yaptığım malı bitcoinle satacam' demesini bekleyeceğime hepsinin karşılığı olan doların karşılığı olarak bitcoini çıkarayım."
Bitcoin'in karşılığı dolar işte. doların karşılığı altın, altının karşılığı ne?
Bankadaki paran da ekranda görüğün 2 adet sayıdan ibaret. Seni kasaya sokup "bak şurdaki 2 tane yüzlük banknot senin, sen isteyince bi koşu buradan alıp ATM'nin arkasından dışarı ittiriyoruz" demiyorlar.
"Çok şey yapmamak lazım, yoksa kafayı sıyırırsın"Bonus bakınız: (bkz: biz bunu çamaşır makinesiynen anlattık)
