Bu Azeriler Harbi Adamlar
-
zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
Türklerin dilini nasıl buluyorlar.Bir çok insan azerileri işte komik dilleri var diye buluyorlar.Azeri gözünden Türk dili nasıl komik, hızlı, yavaş, şarkı gibi, anlaşılmaz, yabancı ?...
-----------------------------azeriler oğuz boyundandır. yani türkiye türkleri ile 1. dereceden akrabadır. dilleride oğuz grubuna dahildir. türkmenler türkiye azeriler ve gagavuzlar bu gruba dahildir. ancak bilinmesi gereken sudurki komik olan onların degil bizim dilimizdir. butun turki halkların dilleri arasında en farklı olanı türkiyenindir. diger türk ulkeleri birbirini rahatlıkla anlayabilirken bizim anlamak icin kendimizi kasmamız gerekir. buda özümüzden kopanın onlar degil biz oldugunu ve gulunmesi gerekenin biz oldugunu gosterir
-
gırecekler tabı hepsı esımız dostumuz akrabalarım var onlarda takılıyor buraya ama tam anlamıyorlarmıs turkceyı alfabe farklı ya anca ıdare edıyorlar
-
DkN_JaN bunu yazdı:
-----------------------------zumsuk bunu yazdı:
-----------------------------
Türklerin dilini nasıl buluyorlar.Bir çok insan azerileri işte komik dilleri var diye buluyorlar.Azeri gözünden Türk dili nasıl komik, hızlı, yavaş, şarkı gibi, anlaşılmaz, yabancı ?...
-----------------------------azeriler oğuz boyundandır. yani türkiye türkleri ile 1. dereceden akrabadır. dilleride oğuz grubuna dahildir. türkmenler türkiye azeriler ve gagavuzlar bu gruba dahildir. ancak bilinmesi gereken sudurki komik olan onların degil bizim dilimizdir. butun turki halkların dilleri arasında en farklı olanı türkiyenindir. diger türk ulkeleri birbirini rahatlıkla anlayabilirken bizim anlamak icin kendimizi kasmamız gerekir. buda özümüzden kopanın onlar degil biz oldugunu ve gulunmesi gerekenin biz oldugunu gosterir
-----------------------------
hoca olayı biri bana anlatsında ele aldılar ondan önce araştırdım yokmuş öyle birşey.Yanlış biliyoruz.Yani onlarınki gerçek Türkçe dğeilmiş yanlış biliyormuşuz.Birazcık araştırdım Türkçe ci falan varsa yada üniverstedeysen profesorlere falan sorabilirsin.Rusçanın etkisiylede koptular hocam Türkçeden.Şuda var bizim Türkçe farklı bir alana gitti onların Azerice farklı bir alanda gelişti...
-
-azerbaycan - türkiye tek millet iki vatan
- ayrıca arkadaşlar natasha demeyin,natasha natalya isminin sevimli hale getirilmiş durumudur.tr deki fatma ve fatoş gibi.natasha demeyin arkadashlar,bilen bilir cok sevimli ve ii bi anlamı vardır normalde,aynı sekillerde alexander a sasha denir gibi...
-
azeriler genel olarak dünyanın 3 bölgesinde yaşamaktadırlar:
1- azerbaycan (hemen hemen tamamı)
2- türkiye (özellikle ığdır ve kars çevresi)
3- iran (tebriz, khoy ve çevresi)
bu üç bölgede yaşayan azerilerde yaşadıkları ülkelerin dillerinde oldukça etkilenmişlerdir. kendimden örnek vermek istiyorum. mesela yumurta kelimesi:
türkiye azerisi : yumurta (türkçeden etkilenilmiş)
azerbaycan azerisi : pavıtla -olması lazım- (rusçadan etkilenilmiş)
iran azerisi : tohmimorg (farsçadan etkilenilmiş)
bu sadece bir örnek. bunun gibi birçok kelime var. görüldüğü gibi üç ülkede yaşayan insanlarda aynı kelimeyi yaşadıkları ülkelerin dillerinde etkilenerek kullanmaktadırlar.bu kaçınılmazdır ve diller arası etkileşim budur. ayrıca şunuda belirteyim ki şu an dünyanın hiçbir bölgesinde etkiye uğramamış bir dil yoktur.
konuşulan azericenin komik görünmesi meselene gelince... biz azerilerin konuşmalarını dinlerken bazı kelimeleri anlamakta ve bazılarını anlamamaktayız. anladığımız kısımlar bize söyleniş bakımından farklı geldiği için komik görünmektedir. ama şunu belirteyim ki ayı şey bizim için geçerli. ben aynı odada kaldığım azerbaycan azerisi ve iran azerisi ile istanbul türkçesiyle konuşmaya kalktığımda ikiside gülmekten yerlere yatıyolar. onlarda türkiye kanallarını izlerken komik buluyorlar. sebebi ise tıpkı bizimki gibi. kelimelerin söylenişi komik geliyor. :)
bu arada şunu da belirtmek isterim ki bende azeriyim.
-
biri azeri mi dedi :) halkalıdan olan war mı yyawww :)
