Bu Nasıl Bir Kafadır?
-
manyaki bunu yazdıunbalanced bunu yazdımanyaki bunu yazdıunbalanced bunu yazdı
Hocam yazdıklarını okudum uzun uzun bir sorum var sana. Şu sitede din mevzusuna ortalıkta girersen çıkamazsın işin içinden ordan sövenler ordan sayanlar, senin soracagim sorunun ve sorgulamamin maksadini yanlis anlamayacagini dusunerekten ozellikle sadece sana yaziyorum. Herkes dusundugune inanir demissin yani kimsenin inanci dusunmeden olusmuyor o halde bu konuda hemfikiriz. Peki cennete gitmeyi gercekten istiyor musun? Hangi dusunceye dayanarak cennetin mukafat olduguna kanaat getirdin hocam. Yalnizca okuduklarin mi seni ikna etti yoksa kendi dusuncelerin de bunu destekledi mi? Sorumdaki amacimi cevabindan sonra belirticem eger cevaplarsan hocam. Bir kez daha ozellikle belirteyim hicbir sekilde tartisma amacim yok, oyle olduguna inaniyorsan cevap yazmadan gecebilirsin hocam.
dini vecibilerini tamıtamına yerine getiren biri değilim hocam ama samimi olduğumu düşünüyorum, yani inancım bir çıkar üzerine değil :) Yani ben hiç bir zaman ya cennet var o yüzden inanıyorum, ya da oo cehennem var o yüzden inanıyorum gibi bir düşünceye bürünmedim, bir kere bile böyle düşüncem olmadı. Ben rabbimin bana takdir ettiğini kabul ettim sadece, ne olur nasıl olur neresi olur bunları düşünmüyorum, düşünme ihtiyacı da duymuyorum.. Yani imanımın mükafat ile ya da korku ile bir alakası yok.
Ben kendime göre uzun zamandır araştırma yaptım, bir sürü din, öğreti, siyasi sistem v.s. ne varsa okudum, onlara mensup insanlarla konuştum ve kendimce bu yolu buldum ve iman ettim. Başkası farklı yol ile ulaşabilir, ama benim bu şekilde kabul ettim.. Ve hala da zaman buldukça araştırırım, mesela şimdi tibet budistleriyle konuşuyorum,bu dalai lama ile ilgili şeyler öğrenmeye çalışıyorum :) öğrenmenin sınırı yok..
Hocam bak ne guzel demissin ogrenmek amaciyla okuyorsun. Para kazanmak amaciyla calisiyoruz. Daha cok para kazanabilmek amaciyla daha cok okuyoruz. Hayatta yaptigimiz herseyin bir amaci var. Amaclarimiz olmasa hayat cekilmez olurdu. Soruyu ben biraz eksik sordum ya da sen yanlis anladin, cemmetin iyi biyer oldugu kanaatine nasil vardin derken sunu kastetmisim; inandigin kitaba gore cennet iyi ve cehennem kotu,izdirapli biryer. Ne yaparsan hangisine gidersin mevzusunu atliyorum. Cennet bahsedilene gore sonsuz mutluluk. Istedigimiz herseye ulasabilecegimiz, sonsuz bir yasam. Peki istedigim herseye ulasabilecegim ve bu sekilde sonsuza kadar amacsizca yasayacagimi bilmek benim icin gercekten de mukafat mi? Aslinda bu sorulara dusunurken kafanda ne cevap verdigini merak ettigimden yazmistim.
hocam araya girip çıkacağım ama eğer varsa bence cennet ya da cehennemde buradaki bilincimizle yaşamayacağız. yani orada belki de hiçbirşey yapmak istemeyeceksin, her şeyin imkan dahilinde olsa da.. mukafat olarak bile algılayamayabilirsin olan biteni..
-
manyaki bunu yazdıunbalanced bunu yazdımanyaki bunu yazdı
Hocam bak ne guzel demissin ogrenmek amaciyla okuyorsun. Para kazanmak amaciyla calisiyoruz. Daha cok para kazanabilmek amaciyla daha cok okuyoruz. Hayatta yaptigimiz herseyin bir amaci var. Amaclarimiz olmasa hayat cekilmez olurdu. Soruyu ben biraz eksik sordum ya da sen yanlis anladin, cemmetin iyi biyer oldugu kanaatine nasil vardin derken sunu kastetmisim; inandigin kitaba gore cennet iyi ve cehennem kotu,izdirapli biryer. Ne yaparsan hangisine gidersin mevzusunu atliyorum. Cennet bahsedilene gore sonsuz mutluluk. Istedigimiz herseye ulasabilecegimiz, sonsuz bir yasam. Peki istedigim herseye ulasabilecegim ve bu sekilde sonsuza kadar amacsizca yasayacagimi bilmek benim icin gercekten de mukafat mi? Aslinda bu sorulara dusunurken kafanda ne cevap verdigini merak ettigimden yazmistim. Yazdiklarimdan sen bunu mukafat goruyorsun! anlami cikmasin, inandigin dine gore bunun net sekilee boyle oldugu belirtildigi icin cenneti mukafat gordugunu varsaydim.
Anladım hocam dediğini şimdi, cennet elbette inananlar için mükafattır, ancak bu benim imanım için bir şart değil yani ben cennet için inanmadığımı anlatmaya çalıştım.
Diğer soruya gelince, sen şu dünyadaki kafayla bakıyorsun hocam olaya.. Bundan yüzyıl önce 100 yıl önce amerikan patent daire başkanı icat edilebilecek her şey icat edilmiştir artık icat edilecek bir şey kalmamıştır demiş :) Bu laf bize ne kadar komik geliyor değil mi? Çünkü ufkumuz genişledi, çok şey öğrendik ve daha da çok şeyin icat edilebileceğini öngörüyoruz, ama o adam dar bir mantıkla olaya bakıyordu çünkü vizyonu bu kadar, hayalgücü bu kadar. Şöyle düşün, bebeklikten beri küçük bir ormanda yaşasan ve hiç bir medeni işaret görmesen ve 3-5 canlıdan başka bir şey görmesen tüm dünyanın tasviniri yapabilir misin? Aynı kişiyi bir süre sonra new york sokaklarına bıraksak aklı hafızası alabilir mi? Şimdi ki seni uzay boşluğuna bıraksak ve bir çok şeyi görebilsen her şeyi aklın alabilir mi?
Bunları neden anlattığıma gelince; biz limitli varlıklarız hocam, akvaryumda yaşayan balık gibiyiz, ama bizi okyanusa koyacaklar.. Oranın şartları ile akvaryumun şartları bir mi? Şuanki algılamanla o anki algılaman bir olacağını mı sanıyorsun? Henüz öyle bir ortama bile girmemişken oranın tasvirini istiyorsun.. Dediğim gibi medeniyet görmemiş 3-5 canlı varlıktan başka bir şey görmemiş birinden dünya tasvirini istemek ne kadar mantıklıysa senin hayal etmeye çalıştığın şey de o kadar mantıklı. Bu sebeple cennet tasvir edilirken çok fazla detaya girilmemiştir.
Zaten dikkatlice okumuşsan kur'an ı, dünyadaki benzerlikten dem vurulmuştur.. Mesela orada da dünyadaki gibi meyvelerin olacağından söylenir ama tadlarının farklı olduğu belirtilir.. Belki şekli de farklıdır bilemeyiz, ama hayal edebilmen için önüne bir örnek konmuş.. Hiç medeniyet görmemiş bir insana taştan evi anlatırken nasıl anlatırsın? eline bir taş alırsın bunu büyük olarak hayal et dersin sonra basit bir şeyler yaparsın.. Ya da gemiyi tarif ederken? tahtaları birleştirirsin ve dersin ki suda yüzen bir şey.. Ama bu tasvir gerçeği hiç bir zaman yakalayamaz, ancak azıcık hayal gücünü genişletir.. İşte kur'andaki cennet ile ilgili ve keza cehennem ile ilgili tasvirler böyledir..
-
unbalanced bunu yazdımanyaki bunu yazdıunbalanced bunu yazdımanyaki bunu yazdı
Hocam bak ne guzel demissin ogrenmek amaciyla okuyorsun. Para kazanmak amaciyla calisiyoruz. Daha cok para kazanabilmek amaciyla daha cok okuyoruz. Hayatta yaptigimiz herseyin bir amaci var. Amaclarimiz olmasa hayat cekilmez olurdu. Soruyu ben biraz eksik sordum ya da sen yanlis anladin, cemmetin iyi biyer oldugu kanaatine nasil vardin derken sunu kastetmisim; inandigin kitaba gore cennet iyi ve cehennem kotu,izdirapli biryer. Ne yaparsan hangisine gidersin mevzusunu atliyorum. Cennet bahsedilene gore sonsuz mutluluk. Istedigimiz herseye ulasabilecegimiz, sonsuz bir yasam. Peki istedigim herseye ulasabilecegim ve bu sekilde sonsuza kadar amacsizca yasayacagimi bilmek benim icin gercekten de mukafat mi? Aslinda bu sorulara dusunurken kafanda ne cevap verdigini merak ettigimden yazmistim. Yazdiklarimdan sen bunu mukafat goruyorsun! anlami cikmasin, inandigin dine gore bunun net sekilee boyle oldugu belirtildigi icin cenneti mukafat gordugunu varsaydim.
Anladım hocam dediğini şimdi, cennet elbette inananlar için mükafattır, ancak bu benim imanım için bir şart değil yani ben cennet için inanmadığımı anlatmaya çalıştım.
Diğer soruya gelince, sen şu dünyadaki kafayla bakıyorsun hocam olaya.. Bundan yüzyıl önce 100 yıl önce amerikan patent daire başkanı icat edilebilecek her şey icat edilmiştir artık icat edilecek bir şey kalmamıştır demiş :) Bu laf bize ne kadar komik geliyor değil mi? Çünkü ufkumuz genişledi, çok şey öğrendik ve daha da çok şeyin icat edilebileceğini öngörüyoruz, ama o adam dar bir mantıkla olaya bakıyordu çünkü vizyonu bu kadar, hayalgücü bu kadar. Şöyle düşün, bebeklikten beri küçük bir ormanda yaşasan ve hiç bir medeni işaret görmesen ve 3-5 canlıdan başka bir şey görmesen tüm dünyanın tasviniri yapabilir misin? Aynı kişiyi bir süre sonra new york sokaklarına bıraksak aklı hafızası alabilir mi? Şimdi ki seni uzay boşluğuna bıraksak ve bir çok şeyi görebilsen her şeyi aklın alabilir mi?
Bunları neden anlattığıma gelince; biz limitli varlıklarız hocam, akvaryumda yaşayan balık gibiyiz, ama bizi okyanusa koyacaklar.. Oranın şartları ile akvaryumun şartları bir mi? Şuanki algılamanla o anki algılaman bir olacağını mı sanıyorsun? Henüz öyle bir ortama bile girmemişken oranın tasvirini istiyorsun.. Dediğim gibi medeniyet görmemiş 3-5 canlı varlıktan başka bir şey görmemiş birinden dünya tasvirini istemek ne kadar mantıklıysa senin hayal etmeye çalıştığın şey de o kadar mantıklı. Bu sebeple cennet tasvir edilirken çok fazla detaya girilmemiştir.
Zaten dikkatlice okumuşsan kur'an ı, dünyadaki benzerlikten dem vurulmuştur.. Mesela orada da dünyadaki gibi meyvelerin olacağından söylenir ama tadlarının farklı olduğu belirtilir.. Belki şekli de farklıdır bilemeyiz, ama hayal edebilmen için önüne bir örnek konmuş.. Hiç medeniyet görmemiş bir insana taştan evi anlatırken nasıl anlatırsın? eline bir taş alırsın bunu büyük olarak hayal et dersin sonra basit bir şeyler yaparsın.. Ya da gemiyi tarif ederken? tahtaları birleştirirsin ve dersin ki suda yüzen bir şey.. Ama bu tasvir gerçeği hiç bir zaman yakalayamaz, ancak azıcık hayal gücünü genişletir.. İşte kur'andaki cennet ile ilgili ve keza cehennem ile ilgili tasvirler böyledir..
Şimdi benim hayal etmeme, bildiklerimiz yeterince cok degil diye yanlış demişsin hocam. Bahsettigin orneklerin gunumuzde gerceklesmis olmasinin sebebi birilerinin bunu hayal etmis olmasi, yani yapilmasi icin once hayal etmek lazim. Baska bir yönden dusunelim, kuran'da çok fazla şey yoruma açık birakilmistir, yoruma acik derken tabi zit farkliliklar degil ama yorumlanabilir cok fazla sey var. Onlari bir sekilde cikiyor hocalar yorumluyor, insanlar kendi yorumluyor fakat bunlar yadirganmiyor. Bu insanlar da gunumuz kosullarinda bildiklerine gore yorumlamiyor mu? Belki de dedigin gibi gunumuz kosullarinda bildiklerimize gore yorumlandiginda yanlis sonuclar cikarildigindan muslumaniz biz diyip kafa kesenler (malesef) bu kadar fazla. Onlar gercek musluman degil amerikanin oyunu falan oralara hic girmiyorum o mantikla onlar gercek degil, gazlayan amerikali gercek amerikali degilim der boyle surer gider dunyada kotu insan kalmaz. Ben kimsenin oyun, numara pesinde olmadigina inananlardanim, gunumuzde bize tepeden bakan ulkelerin musluman ulkeleri boyle oyunlar oynayacak kadar onemsedigini dusunmuyorum. Konuyu da dagitmis oldum boylece sanirim. :)
manyaki tarafından 17/Ağu/15 21:13 tarihinde düzenlenmiştir -
müslüman toplumların en büyük problemi okuma, araştırma özürlü olmalarıdır.. Türkiyede mesela bırakın normal adamı 5 vakit namaz kılan adamlar bile bir kere açıp da kur'an okumamıştır, yani arapçasını okuyorsa okuyor diyelim de, anlam bilmiyor etmiyor.. Neden? Kendine hoca diyen bazı şartlatanlar var, bizden alın ilmi diyor, siz anlamazsınız diyor v.s. Bildiğin hristiyanlıktaki ruhbanlık inancını sokuyorlar..
Arap kendi dilinden okuyor olması anlaması anlamına da gelmez, ayrıca çoğu anlasaydı da bir şey değişmezdi o bölgede.. Adamlar savaştan başlarını kaldıramıyor, baştakiler de zaten ne mal olduğu ayrı.. Adam suud prensi, karı kızla geziyor, kumarhanelerden çıkmıyor v.s. Gariban halk ne yapsın? Mısır'da bir devrim yapıldı, bir sürü olaylar oldu en son adamı idamla cezalandırdılar..
Kur'an da bazı ayetlerin kesin anlamı yok, ama burada ben ali,veli nin yorumundan çok kendi anladığıma bakarım.. Çünkü o ayetler kasıtlı olarak öyle bırakılmıştır. Ayrıca yine Allah diyor ki; kalplerinde eğrilik bulunanlar o ayetlerden yanlış çıkarımlar yaparlar..
Hayal edebilmek için vizyon gerek hocam, dediğim gibi şuan senin elinde koskoca bir dünya var yani internet.. O sebeple şuan böyle rahat hayal edebiliyorsun.. Hiç medeniyet görmeseydin ne kadar ileriyi görebilirdin ki.. Ve ölüm sonrası hayatı tasvir edebilmek için şuanki beyninin sınırları ne kadar erişebilir ki? Bunları bilemiyoruz, kur'an da aklın almayacağı çok fazla şey bildirilseydi insanlar inanmazdı.. Atıyorum 200 yıl önce biri televizyonu anlatsaydı kim inanırdı? Ya da ne kadar kişi.. Bu da öyle bir şey..
İnsan kendinden sorumludur hocam, ben günümüz müslümanlarını savunmuyorum, Yaratıcının buyurduğu gibi; Allah akletmeyenleri pislik içinde bırakır.. Şuanki hal de böyle.. Dış etkenlerin olduğunu düşünüyorum, çünkü o kadar silahı bulamazlar, zaten bu ışid denilen örgüt dünyanın farklı yerlerinden gelen, ismi cismi belli olmayan adamlar.. Adam kafasına göre kesiyor biçiyor, kafir ilan ediyor.. Ben hristiyan olarak doğsaydım ve bu adamları görseydim katiyen müslüman olmazdım :)
Neyse son olarak benim şahsi düşüncem; islam ile insanı karıştırmamaktır.. Ben insanlara bakarak bir şeyleri yargılamam.. Bugün arakan'da, budistler müslüman köylerini yakıyor diye budizm kötü bir şey demem.. İnsanlardan çok sisteme bakmak lazım. İnsanlardan yola çıkıp fikir beyan eden adam benim gözümde küçük düşünen adamdır.O böyle yapmış bu 5 vakit namaz kılıyor ama şunu yapıyor bunu yapıyor.. Bunlarla islam'ı eleştirmeye çalışan adamı zaten dar düşüncesiyle başbaşa bırakıyorum :) (lafım sana değil hocam, güzel soru sordun)
hadi bakalım artık çalışma vakti :) kolay gelsin
-
Hadi gelin inananlar olarak hep beraber kelime i şahadet getirelim dinle zoru olanlarla beraber olmayalım. Dinimizi sakata sokmayalım.
"Eşhedü enla ilahe illallah ve eşhedu enla muhammedin abduhu ve resulu"
-
Konuya geri donecek olursak......
Bence kimsenin neye taptigi onemli degil.isterse adam havuca tapsin, ama bi gun havuca tapanlar havuca tapmayanlari oldurmeye kalkarsa ben o isten killanirim
Gelelim bu olaya, adam israilin muzigini calabilir israilin dini bir sembolunu takabilir vs vs, bu kimseyi ilgilendirmez. Sonra bu beyinsizler diyorlar ki almanyada camileri yikiyorlar muslumanlara izin vermiolar ibadet edemiolar hristiyanlara ölummmm.a benim andavalim, sen kendi ulkende izin veriomusun ki, onlarin sana izin vermesini bekliorsun ?
-
ozgunlu bunu yazdı
O da bişey mi, bu insanlar var olmayan şeylerin olduğunu falan iddia ediyorlar.
her sene bu şeylerin başına; bir hayvanı kurban veriyorlar.
ve kendilerini öyle kaptırmışlar ki, dünyanın bu şeylerin savaşı olduğuna inanıyorlar.
kendilerine bazı görevler edinmişler, mesela 30 gün aç bırakıyorlar kendilerini. değişik adetleri var, televizyona "şeytan" işi adını verdikleri (var olmayan şeylerin en kötüsü) bir cisim olarak bakıyorlar.
kadınların sadece doğurganlık özelliğinden faydalanıyorlar, her yerlerini örtüyorlar. doğan çocuğu beğenmezse, garip bir ayin düzenliyorlar. bu ayinde kız çocuklarını boğazlarından kuma gömüyorlar.
Ama işin en ilginç yanı bunlar değil, en en en en ilginci, herkes bu var olmayan şeylerin isimlerini aynı koymuş ama herkesin hayalindeki bu şeylerin istekleri farklı. kimisi derki onlar gerçek var olmayan şeylerin
istediği şeyler değil, kimisi derki o var olmayan şeyler uydurma, bizim var olmayan şeylerimiz gerçek.
Böyle böyle değişik, kafayı yemiş bir sürü insan var, dikkatli davranmak lazım :(
afedersin ama cidden cehaletini sikim eger bunu bilerek yazdıysan .
ilk okul çocuguna sorsan bu olayın müslümanlık öncesi yani cahiliye dönemine ait oldugunu bilir .
-
