Bu Şiirin Gerçeklik Payı Nedir?
-
SweeneyTodd bunu yazdı:
-----------------------------İstikal Marşı'mızın yazarı olması birşey değiştirmez. Bu adamdan oldum olası nefret ederdim, bu mısraları gördükten sonra ne kadar haklı olduğumu anladım.
-----------------------------zuhaha :D o ne la öyle
neyse konuya ciddi olarak bakalım olması sizi bu kadar niye sinir edio doğru her zaman tekmidir yoksa herkesin kendilerine göre doğruları var mıdır Atatürk ilah mı her dediği yaptığı mutlak doğru kesin yargı olsun mehmet akifin görüşleriyle örtüşmüyodu ama Türkiye yi o kurtarmıştı ve başta o vardı sen şimdi RTE yi istemiorum ben die adamın yüzüne sövebiliyomusun :D
-
İdeolojik saplantılı insan mıknatısı Bu konu bir paratoner sanki Temel bozuk temel İlk okuldan itibaren esasduruş amk.
-
kendisi zaten fazlasıyla dindar bir kişiliktir !? tutucu bir yapıdadır.
edit : amanınn bi tek ben nefret ederdim sanıyordum :D sevmeyenleri varmış dimek ki.Bir kaç şirini okudum bu ne yat dinci dedim, sonra baktım bazı şiirletide var ülkücü bir insan gibi geldi krar veremedim ama genel olarak sevmiyorum.
medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar olgusunu bizim insanlar alıp ; medeniyete karşıtlık için kullanmaya başladı ya, özellikle şakirtler.İşte o günden beri uzun soluklu olrak sevmiyorum.
-
siyasi tartışmalara gitmeyelim..
sadece varmıdır böyle bir şiir yokmudur onu merak ettim
-
kendi kanaatımca ümmetçi biri mehmet akif.. daha önce tartışması da açılmıştı.. istiklal marşında neden hiç türk kelime geçmiyor vs diye.
yüksek ihtimalle vardır böyle bir şiir
-
sLeymN bunu yazdı:
-----------------------------
kendi kanaatımca ümmetçi biri mehmet akif.. daha önce tartışması da açılmıştı.. istiklal marşında neden hiç türk kelime geçmiyor vs diye.
yüksek ihtimalle vardır böyle bir şiir
-----------------------------Irk diyor ama ?
-
HeadBanger bunu yazdı:
-----------------------------
siyasi tartışmalara gitmeyelim..
sadece varmıdır böyle bir şiir yokmudur onu merak ettim
-----------------------------Büyük ihtimalle evet.
-
HeadBanger bunu yazdı:
-----------------------------
siyasi tartışmalara gitmeyelim..
sadece varmıdır böyle bir şiir yokmudur onu merak ettim
-----------------------------
http://www.turkcuturanci.com/turkcu/turklugun-dost-ve-dusmanlari/mehmet-akif-ersoy%27un-basbug-ataturke-hakaret-iceren-siiri!/msg63585/
Var deniyor ama kimin için yazıldığı konusunda farklı görüşler var ;-)
-
şiir 1914 te yazılmış nasıl Atatürk e yazılmış olsun? İslam' a İslamcılık'a garezi olanların uydurması. işe yaramışa da benziyor zira şiirin bir parçasını duyan bazı müridler hemen Akif düşmanı oluverdi
ayrıca şiirin Said Nursiye yazıldığını iddia edenler var ama kesin değil
-
ecstatic_60 bunu yazdı:
-----------------------------
Mehmet Akif dindar bi insan olarak bilinir. Böyle birşey yazması şaşırtmaz. Atatürkle arası iyidir yada kötüdür önemli değil. Birisi ulu önder, birisi ulusal mücadeleyi mükemmel şekilde şiire dökmüş bir şair. İkisi de vatansever. Önemli olan nokta bu. Ne dinine bağlı olmak cumhuriyet ve laiklik karşıtı olmak demektir ne de cumhuriyetçi ve laik olmak dinsizlik demektir. Bu forumdaki insanların en azından çoğunluğu en azından bi yere kadar okumuş insanlar. Bari siz karıştırmayın şu işi.
-----------------------------
