folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Bu Şiirin Gerçeklik Payı Nedir?



Bu Şiirin Gerçeklik Payı Nedir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeadBanger
    HeadBanger's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    sanırım buldum :)

    kitap safahatin 4.bölümü

    fatih kürsüsünde

     

    şiir mithat cemal'e ithafen yazılmış  gayette güzelmiş.. ve bende ilk gördügümde akif Atamız'a bunu demez dedim :) haklıymışım.. oyunlara gelmeyelim :) sonuçta kötüleme olmasın

    şiirin aslı şöyle

     

     

     

    Lisân-ı pâk-i Nebî’den yalanlar uyduruyor:
    Sıkılmadan da “sevâb işledim” deyip duruyor!
    Düşünmedin mi girerken şerîatin kanına?
    Cinâyetin kalacak zanneder misin yanına?

    Sevâb ümid ediyor ha! Deyin ki nâmerde:
    Sevâbı sen göreceksin huzûr-ı mahşerde!
    Tepende gezdirecek ra’d-ı intikamını Hak,
    Ki yıldırımları beyninde kaynayıp duracak.

    Yakandan inmeyecek dest-i kahrı husrânın.
    Nasıl iner ki, önünden kaçıp da nîrânın,
    Civâr-ı nûr-ı nübüvvette mültecâ bulsan;
    Bu türlü kurtuluş imkânı yok ya. Kurtulsan;

    Şu izdihâmın elinden -ki belki bir milyar
    Nüfûs-ı hâsiredir- kaçmak ihtimali mi var?
    Bugün fesâdına kurban olan zavallıların
    Vebâli boynuna yüklenmesin mi yoksa, yarın?

    Kolay mı ümmeti idlâl edip sefîl etmek?
    Kolay mı dîni hurâfât içinde inletmek?
    Niçin Kitâb-ı İlâhî’yi pâyimâl ettin?
    Niçin şerîati murdâr elinle kirlettin?

    Çıkıp tepinmeye yok muydu başka bir sâha?
    Nedir bu salladığın çifte, Kâbetu’llâh’a?
    Herif! Şu millet-i mâsûmeden ne isterdin,
    Ki doğru yol diye tuttun, dalâli gösterdin!”

    (Mehmet Akif)

    Boş İşler Uzmanı..
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hipokondriyak
    hipokondriyak's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    HeadBanger bunu yazdı:
    -----------------------------

    Prometheus bunu yazdı:
    -----------------------------

    gerçekliğini bilmem ama böyle bişey mümkün

    böyle yazmamış olsa bile hemen hemen böyle düşündüğüne eminim


    -----------------------------

     

    akifin atamızı ne kadar çok sevdiğinide biliyoruz değil mi


    -----------------------------

    Mehmet Akif Ersoy Ataturk ü pek sevdıgını sanmıyorum yanlızca zaman sart olayına bagladıgını gorebılıyoruz.

    Akif Ersoy Türk milleti Osmanlı ve Türkiye Aşığı ıdı .İstiklal Marsı na odul oldugu ıcın katılmamaıstır odulude almadı dıye bılıyorum.

    Mıllı marsımızı yazan kısıye o donem nasıl deger verıldıgını ne kosulda oldugunden anlayabılırız.Mehmet Akif ın sıırlerı genellıkle dın ve osmanlı uzerıne ıdı


    Homo sapiens, yaşamak için, diğer canlıların yaşamasına muhtaç; obligat parazit türüdür. "Sen olursan boş bardak , sana olur koyan çok su. a.g."
Toplam Hit: 4523 Toplam Mesaj: 23