folder Tahribat.com Forumları
linefolder C#, Asp.Net, .Net Core
linefolder C# Net Üzerinden Veri Alış Verişi Yapma?



C# Net Üzerinden Veri Alış Verişi Yapma?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asa42
    asa42's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2009
    Erkek

    Beyler yazdığım programın İnternet üzerinden anlık veri alıp vermesini nasıl sağlayabilirim?

    Yani mesela ,aynı programı kullanan iki bilgisayar arasında, anlık ileti göndermek gibi bir işlevi nasıl yapabilirim?

     

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asa42
    asa42's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2009
    Erkek

    forumda aradım fakat bulamadım. 

    kullanabileceğim şey ücretsiz olursa iyi olur

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TeRRoR
    TeRRoR's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek
    bu konu hakkında çok fazla örnek olmalı internetten. c# mesajlaşma, c# server client diye aratırsan kesin türkçe kaynak çıkar.

    herkes programcı olmak zorunda değildir, lütfen bir zorunluluk gibi programlama dilleri öğrenmeye çalışmayın. yabancı dil filan öğrenin amq.// s.kimin etini yerim, kasaba minnet etmem.// ince düşünene kalın girer.//
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FCN
    FCN's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Eylül/2007
    Erkek

    asa42 bunu yazdı:
    -----------------------------

    Beyler yazdığım programın İnternet üzerinden anlık veri alıp vermesini nasıl sağlayabilirim?

    Yani mesela ,aynı programı kullanan iki bilgisayar arasında, anlık ileti göndermek gibi bir işlevi nasıl yapabilirim?

     


    -----------------------------

    nasıl bişi aradıgını daha detaylı yazarsan yardımcı olabiliriz  internet üstünden anlık veri alıp vermesinden kastın nedir ? 

    bunun için "system.net" sınıfına bakmak gerekir

    socket programlama, server/client   mantıgıyla mı bişi arıosun 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asa42
    asa42's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2009
    Erkek

    @TeRRoR

    Tamam bakıyorum.

    @FCN

    benim yazdığım bir yazıyı veya resmi kısacası veriyi bir başka bilgisayara fazla zaman geçmeden gönderecek.

    dediğin terimler hakkında pek bilgim yok.

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TeRRoR
    TeRRoR's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Erkek
    asa42 bunu yazdı:
    -----------------------------

    @TeRRoR

    Tamam bakıyorum.

    @FCN

    benim yazdığım bir yazıyı veya resmi kısacası veriyi bir başka bilgisayara fazla zaman geçmeden gönderecek.

    dediğin terimler hakkında pek bilgim yok.

     


    -----------------------------
    hocam sen benim dediğim kısmı araştırırken, system.net veri transferi, filan diyede okuduğun makalelere göre araştırm kelimeni çoğaltırsan sonuca ulaşırsın. Sonrada burda paylaşırsın başkası aradığında bulur.

    herkes programcı olmak zorunda değildir, lütfen bir zorunluluk gibi programlama dilleri öğrenmeye çalışmayın. yabancı dil filan öğrenin amq.// s.kimin etini yerim, kasaba minnet etmem.// ince düşünene kalın girer.//
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asa42
    asa42's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2009
    Erkek

    Dediklerinizi araştırdım fakat bir sonuca ulaşamadım.

     

    Yapmak istediğim şey şu:

                 Textbox a yazılan yazıyı butona basınca bir server üzerinden diğer bilgisayara aktarılacak. diğer bilgisayardaki program da aynı şeyleri yapabilecek.

    basitçe msn gibi yazı alıp göndereck. yok mu hiç örnek program hocam ?

    internette bir türlü bulamadım...

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    hocam serverda chat diye bi tablo yarat,clientlar bu tabloya kayıt girsin.

    timer ile de 5-10 saniyede bir kontrol et. image falanda basabilirsin gidecek veriye


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    karakutu
    karakutu's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ağustos/2005
    Erkek

    fazla bilgim yok ama şunları söyleye bilirim...

    Server ve client olayı  olmalı en basiti ile bir istekci birde sunucu. Burada devereye  portlar filan girdiği için sıkıntılı oluyor ve modem arkasını  görmekte biraz taşşak ister.

     

    Bir diğer  olay olay ise VPN bağlantı ile bir tünel  oluşturularak yapıla bilir ama bunda kasmak gerek ve sanırım sadece  PC den PC ye  veri aktarımı  yapabilirsin.

     

    Ama en  mantıklısı hoca  server kuracaksın ters bağlantı ile sana bağlanmalarını sağlayacaksın.

    aha buda google sonuçları hoca

    ttp://www.google.com.tr/#hl=tr&source=hp&biw=1280&bih=837&q=c+client+server&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=C%23+client+&fp=e14b47c1af4bb647

     

    not: sadece bildiğim kadarı ile yazdım belkide yanlış biliyorumdur :P


    Mevzu derin | Papikolas Planet
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    asa42
    asa42's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2009
    Erkek

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam serverda chat diye bi tablo yarat,clientlar bu tabloya kayıt girsin.

    timer ile de 5-10 saniyede bir kontrol et. image falanda basabilirsin gidecek veriye


    -----------------------------

    serverda öyle bir tabloyu nasıl oluşturabileceğimi bi bilsem ?

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SharpShooter
    SharpShooter's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    asa42 bunu yazdı:
    -----------------------------

    SharpShooter bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam serverda chat diye bi tablo yarat,clientlar bu tabloya kayıt girsin.

    timer ile de 5-10 saniyede bir kontrol et. image falanda basabilirsin gidecek veriye


    -----------------------------

    serverda öyle bir tabloyu nasıl oluşturabileceğimi bi bilsem ?


    -----------------------------

    şimdi şöyle  bir şey yapsan hocam,

    tüm clientler bir sql server a bağlansa.

    oradaki tabloya kayıt girseler,ve clientlerda bunlara bassan. yapamaz mısın?


    - xx yerde hata var. - ya aslında kod şöyle sanıyor olabilir bla bla bla - olm kendine gel kodlar düşünmez - ...
Toplam Hit: 2885 Toplam Mesaj: 17