C# Net Üzerinden Veri Alış Verişi Yapma?
-
Beyler yazdığım programın İnternet üzerinden anlık veri alıp vermesini nasıl sağlayabilirim?
Yani mesela ,aynı programı kullanan iki bilgisayar arasında, anlık ileti göndermek gibi bir işlevi nasıl yapabilirim?
-
forumda aradım fakat bulamadım.
kullanabileceğim şey ücretsiz olursa iyi olur
-
bu konu hakkında çok fazla örnek olmalı internetten. c# mesajlaşma, c# server client diye aratırsan kesin türkçe kaynak çıkar.
-
asa42 bunu yazdı:
-----------------------------
Beyler yazdığım programın İnternet üzerinden anlık veri alıp vermesini nasıl sağlayabilirim?
Yani mesela ,aynı programı kullanan iki bilgisayar arasında, anlık ileti göndermek gibi bir işlevi nasıl yapabilirim?
-----------------------------nasıl bişi aradıgını daha detaylı yazarsan yardımcı olabiliriz internet üstünden anlık veri alıp vermesinden kastın nedir ?
bunun için "system.net" sınıfına bakmak gerekir
socket programlama, server/client mantıgıyla mı bişi arıosun
-
@TeRRoR
Tamam bakıyorum.
@FCN
benim yazdığım bir yazıyı veya resmi kısacası veriyi bir başka bilgisayara fazla zaman geçmeden gönderecek.
dediğin terimler hakkında pek bilgim yok.
-
asa42 bunu yazdı:
-----------------------------@TeRRoR
Tamam bakıyorum.
@FCN
benim yazdığım bir yazıyı veya resmi kısacası veriyi bir başka bilgisayara fazla zaman geçmeden gönderecek.
dediğin terimler hakkında pek bilgim yok.
-----------------------------
hocam sen benim dediğim kısmı araştırırken, system.net veri transferi, filan diyede okuduğun makalelere göre araştırm kelimeni çoğaltırsan sonuca ulaşırsın. Sonrada burda paylaşırsın başkası aradığında bulur. -
Dediklerinizi araştırdım fakat bir sonuca ulaşamadım.
Yapmak istediğim şey şu:
Textbox a yazılan yazıyı butona basınca bir server üzerinden diğer bilgisayara aktarılacak. diğer bilgisayardaki program da aynı şeyleri yapabilecek.
basitçe msn gibi yazı alıp göndereck. yok mu hiç örnek program hocam ?
internette bir türlü bulamadım...
-
hocam serverda chat diye bi tablo yarat,clientlar bu tabloya kayıt girsin.
timer ile de 5-10 saniyede bir kontrol et. image falanda basabilirsin gidecek veriye
-
fazla bilgim yok ama şunları söyleye bilirim...
Server ve client olayı olmalı en basiti ile bir istekci birde sunucu. Burada devereye portlar filan girdiği için sıkıntılı oluyor ve modem arkasını görmekte biraz taşşak ister.
Bir diğer olay olay ise VPN bağlantı ile bir tünel oluşturularak yapıla bilir ama bunda kasmak gerek ve sanırım sadece PC den PC ye veri aktarımı yapabilirsin.
Ama en mantıklısı hoca server kuracaksın ters bağlantı ile sana bağlanmalarını sağlayacaksın.
aha buda google sonuçları hoca
not: sadece bildiğim kadarı ile yazdım belkide yanlış biliyorumdur :P
-
SharpShooter bunu yazdı:
-----------------------------
hocam serverda chat diye bi tablo yarat,clientlar bu tabloya kayıt girsin.
timer ile de 5-10 saniyede bir kontrol et. image falanda basabilirsin gidecek veriye
-----------------------------serverda öyle bir tabloyu nasıl oluşturabileceğimi bi bilsem ?
-
asa42 bunu yazdı:
-----------------------------
SharpShooter bunu yazdı:
-----------------------------
hocam serverda chat diye bi tablo yarat,clientlar bu tabloya kayıt girsin.
timer ile de 5-10 saniyede bir kontrol et. image falanda basabilirsin gidecek veriye
-----------------------------serverda öyle bir tabloyu nasıl oluşturabileceğimi bi bilsem ?
-----------------------------şimdi şöyle bir şey yapsan hocam,
tüm clientler bir sql server a bağlansa.
oradaki tabloya kayıt girseler,ve clientlerda bunlara bassan. yapamaz mısın?
