Cam Katı Mıdır Sıvı Mıdır?
-
Attığım yumruk sonucu alacağı hal bana doyurucu bi cvp verir , akarsa sıvıdır , kırılırsa katı : ) , ve camlar kırılır... fazla derine giripte ham maddesinin asıl kimyevi durumunun sıvı olduğu cam'ın sıvı olduğu anlamına gelmez ; zaten kum ve kauçuk ta sıvı değildir ; bunların ekstrasında başka bir sıvı madde kullanılıyorsa onu bilmem ; ama bence cam katıdır ; yumurtamı tavuktan tavuk mu yumurtadan çıkar kadar gereksiz bi sorudur , genel olarak cam katı bir maddedir..
-
Lemuria bunu yazdı:
-----------------------------
Attığım yumruk sonucu alacağı hal bana doyurucu bi cvp verir , akarsa sıvıdır , kırılırsa katı : ) , ve camlar kırılır...---------------------------
O zaman kuma yumruk at Lemuria kırılmaz ve sadece suların bi özelliği olarak gösterilen akışkanlık vardır, kaba göre değişse de bulunduğu kabın şeklini alır :D
Kum sıvıdır.. -
ben özkütle olayında bir genelleme yapmadım
----------------
camın hammaddesi silisyum yani kum.yani kaya.
dünya yaratılalı10 trilyon yıl dendiğine göre.dağların tepesindeki kayalarında eriyip sıvı şeklinde akması gerekir
----------------
acıklamasına dayanarak yazdım
yani cam kum ve kaya üçleminin aynı şeyler olarak kabul görüldüğü düşüncesine dayanarak burda sadace cam ve kaya yada taş neyse (hani şu camın atası olan)
biri diğerinin hal değiştirmişi şekilleri aynı olmadığına göre öz kütleleri de farklıdır birim hacimdeki can yine birim hacimdeki kayadan daha ağır olduğuna göre ve gaz olmadığına göre o da sıvıdır
yani demek istedidiğim eş maddeleri kıyasladım öle uctaki örnekleri bir biri ile karşılaştımadım yani "saçma" değil bakış açısı
yanlış anlayanlardan özür dilerim
saygılar
-
ayrıca o on trilyon da nerden çıktı yok google deselermiş
-
LostDream ; sen sıvımısın ? : )
-
sıvıdır stajerliğim cam fabrikasında geçti tüm yapılan işlemleri gördüm sıvvıdan dondurulur dümdüz uzunca olur sonra kesme filan havşalama araba modellerine göre ölçümlerden sonra 500 derecede filan kalıplarda ısıtılır öyle 1 yılımı nerdeyse camlarla geçirdim
-
Athzai_Khaine bunu yazdı:
-----------------------------
bence gazdır
-----------------------------
xD
