folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Çift Ana Dal Nedir?



Çift Ana Dal Nedir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    Arkadaşlar

    Şu aralar en çok merak ettiğim konulardan bir tanesi. Çift ana dal vakıf üniversitelerinin bir vazgeçilmezi olmuş. Peki çift ana dal ya da yan dal derken neyi kastediyorlar.

    Mesela benim puanıma göre İStanbul işletme ya da Marmara işletme rahat geliyor.

    Şimdi atıyorum ben İşletme okurken Sağlık Yönetiminden de diploma alabilir miyim? Bu işlem nasıl gerçekleşiyor tekrar sınava felan mı girmek gerekiyor.

    Son sorum bunu sadece vakıf üniversiteleri mi yapıyor? Yoksa bu çift ana dal olayı İstanbul üniversitesinde ya da herhangi başka bir üniversite de de var mı?

    Şimdiden teşekkürler.


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    abi normal bölümünün yanında bir bölüm daha okuyosun

    iki bölümün de tüm derslerini alıyosun. çift anadal yaptığın bölümü istediğin zaman bırakabilirsin ama eğer anadalındaki başarın çok fazla düşerse çift anadal bölümünden kaydın isteğin dışında silinir

    bölümleri bitirdiğin zaman iki diploman oluyo

    ama ana dalınla alacağın ikinci dalın ders farkı kredi sayısı min 36 olmak zorudna ya da 32 tam hatırlamıyorum.. çok fazla benzer iki bölümü alamazsın kurallara göre, bazen 40 kredi fark bile olsa çift anadal açmıyoruz diyen bölümler de çıkabiliyo

    yan dal konusunda tam bilgim yok

    edit: tabi unutmadan çift anadala başvuru yapabilmen için belli bi ortalamanın ustunde olman lazım. bizim okulda 3.00 başka okullarda nasıldır bilmiyorum.

    bir de okuduğun bölümde başarı sırası olarak %20 de olman lazım

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    fizik yanına matematik

    veya

    matematik yanına fizik

     

    yaparsan zannımca aç kalmazsın

    bunları yaparken zorlanmazsın birbiri ile içiçe iki bölüm olduğu için yani(zorlanmassın dediğim birini anlamışsan diğerinide anlarsın)


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    alp bunu yazdı:
    -----------------------------

    abi normal bölümünün yanında bir bölüm daha okuyosun

    iki bölümün de tüm derslerini alıyosun. çift anadal yaptığın bölümü istediğin zaman bırakabilirsin ama eğer anadalındaki başarın çok fazla düşerse çift anadal bölümünden kaydın isteğin dışında silinir

    bölümleri bitirdiğin zaman iki diploman oluyo

    ama ana dalınla alacağın ikinci dalın ders farkı kredi sayısı min 36 olmak zorudna ya da 32 tam hatırlamıyorum.. çok fazla benzer iki bölümü alamazsın kurallara göre, bazen 40 kredi fark bile olsa çift anadal açmıyoruz diyen bölümler de çıkabiliyo

    yan dal konusunda tam bilgim yok


    -----------------------------

    hocam ben bu sene ilk defa bir üniversiteye yerleşeceğim. Üniversite yılımın ilk senesinde çift ana dal yapmaya başlayabilir miyim?

    Örneğin işletme okurken uluslararası ilişkiler ya da sağlık yönetimi gibi bölümler okumaya başlayabilir miyim? Ve bu çift anadal olarak okuduğumuz bölümlerde mi dört yıl?


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    ben kendi okuluma göre konuşayım gerçi bunlar yök kurallarıdır ama;

    ilk seneyi bitirmeden çift anadala başvuramazsın

    ilk seneyi bitireceksin başarına bakacaklar ona göre başvuracaksın

    kabul edilirse kebap:)

    birden çok bölüme başvurup hangisi kabul edilirse onu tercih etme şansın da var. eğer birden fazla kabul edilirse birini seçiyosun

    edit: eğer hazırlık okuyacaksan iki sene beklemen gerekecek. yani birinci sınıfı bitirmen gerek hazırlık hariç

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    alp bunu yazdı:
    -----------------------------

    ben kendi okuluma göre konuşayım gerçi bunlar yök kurallarıdır ama;

    ilk seneyi bitirmeden çift anadala başvuramazsın

    ilk seneyi bitireceksin başarına bakacaklar ona göre başvuracaksın

    kabul edilirse kebap:)

    birden çok bölüme başvurup hangisi kabul edilirse onu tercih etme şansın da var. eğer birden fazla kabul edilirse birini seçiyosun

    edit: eğer hazırlık okuyacaksan iki sene beklemen gerekecek. yani birinci sınıfı bitirmen gerek hazırlık hariç


    -----------------------------

    çift anadal yaparken

    başarın düşerse silinebiliteside diyebiliorum

    uludağ ünide böle bişey var ama okumadım

     

    http://oidb.uludag.edu.tr/uu_cift_anadal_lisans_programi_yonergesi.php


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    evet hocam ilk mesajımda yazmıştım

    ana dalındaki başarın belli bi seviyenin altına düşerse çift anadal kaydını direk siliyolar

    ama sen baktın ki yapamıyosun

    ben çift anadalımı bırakıyorum kardeşim diyebiliyosun

    ve şu da var

    ana dalın hiç bi zaman çift anadalındaki başarısızlığından etkilenmez

    yapacakları en çok şey çift anadalını silmek olur ama bunlar kağıt üstü kurallar. okullar baya müsama gösteriyo. teşvik bursu vs derken arkandan iteliyolar biş şekilde:D

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    swordfish
    swordfish's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Haziran/2007
    Erkek

    kimse yanlış anlamasın konuyu dağıtmak gibi olmasın ama ilk baktığımda "çift anal" nedir ? diye okudum :S


    Eskişehirin göbeğinde tecavüze uğrayan Rapci gençler : http://www.youtube.com/watch?v=248MKazGlpo&feature=plcp
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    alp bunu yazdı:
    -----------------------------

    evet hocam ilk mesajımda yazmıştım

    ana dalındaki başarın belli bi seviyenin altına düşerse çift anadal kaydını direk siliyolar

    ama sen baktın ki yapamıyosun

    ben çift anadalımı bırakıyorum kardeşim diyebiliyosun

    ve şu da var

    ana dalın hiç bi zaman çift anadalındaki başarısızlığından etkilenmez

    yapacakları en çok şey çift anadalını silmek olur ama bunlar kağıt üstü kurallar. okullar baya müsama gösteriyo. teşvik bursu vs derken arkandan iteliyolar biş şekilde:D


    -----------------------------

    Anladım hocam. Zaten bizi böyle bir konuyla ilgili bilgilendirirler sanıyorum üniversitede.

    Alakan için teşekkür ederim sana ve diğer arkadaşlarıma da çok teşekkür ediyorum.


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    benimde elektronik mühendisi bir arkadaşım var. (şuan vestel ar-ge de çalışıyor.) okurken fark derleri vereke, birde inşaat mühendisliği bitirmiş. iki diploma almış. toplam 5 yıl okumuş ama olsun sonuçta 2 diplomalı. hangi sektörde daha düzgün iş bulsa orda çalışıyor. çift ana dal sanırım bu dur.


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Blitz
    Blitz's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Eylül/2007
    Erkek

    "çift anal nedir?" diye okudum töbe yarappim :D


    validen
Toplam Hit: 4731 Toplam Mesaj: 24