Çift Ana Dal Nedir?
-
Arkadaşlar
Şu aralar en çok merak ettiğim konulardan bir tanesi. Çift ana dal vakıf üniversitelerinin bir vazgeçilmezi olmuş. Peki çift ana dal ya da yan dal derken neyi kastediyorlar.
Mesela benim puanıma göre İStanbul işletme ya da Marmara işletme rahat geliyor.
Şimdi atıyorum ben İşletme okurken Sağlık Yönetiminden de diploma alabilir miyim? Bu işlem nasıl gerçekleşiyor tekrar sınava felan mı girmek gerekiyor.
Son sorum bunu sadece vakıf üniversiteleri mi yapıyor? Yoksa bu çift ana dal olayı İstanbul üniversitesinde ya da herhangi başka bir üniversite de de var mı?
Şimdiden teşekkürler.
-
abi normal bölümünün yanında bir bölüm daha okuyosun
iki bölümün de tüm derslerini alıyosun. çift anadal yaptığın bölümü istediğin zaman bırakabilirsin ama eğer anadalındaki başarın çok fazla düşerse çift anadal bölümünden kaydın isteğin dışında silinir
bölümleri bitirdiğin zaman iki diploman oluyo
ama ana dalınla alacağın ikinci dalın ders farkı kredi sayısı min 36 olmak zorudna ya da 32 tam hatırlamıyorum.. çok fazla benzer iki bölümü alamazsın kurallara göre, bazen 40 kredi fark bile olsa çift anadal açmıyoruz diyen bölümler de çıkabiliyo
yan dal konusunda tam bilgim yok
edit: tabi unutmadan çift anadala başvuru yapabilmen için belli bi ortalamanın ustunde olman lazım. bizim okulda 3.00 başka okullarda nasıldır bilmiyorum.
bir de okuduğun bölümde başarı sırası olarak %20 de olman lazım
-
fizik yanına matematik
veya
matematik yanına fizik
yaparsan zannımca aç kalmazsın
bunları yaparken zorlanmazsın birbiri ile içiçe iki bölüm olduğu için yani(zorlanmassın dediğim birini anlamışsan diğerinide anlarsın)
-
alp bunu yazdı:
-----------------------------
abi normal bölümünün yanında bir bölüm daha okuyosun
iki bölümün de tüm derslerini alıyosun. çift anadal yaptığın bölümü istediğin zaman bırakabilirsin ama eğer anadalındaki başarın çok fazla düşerse çift anadal bölümünden kaydın isteğin dışında silinir
bölümleri bitirdiğin zaman iki diploman oluyo
ama ana dalınla alacağın ikinci dalın ders farkı kredi sayısı min 36 olmak zorudna ya da 32 tam hatırlamıyorum.. çok fazla benzer iki bölümü alamazsın kurallara göre, bazen 40 kredi fark bile olsa çift anadal açmıyoruz diyen bölümler de çıkabiliyo
yan dal konusunda tam bilgim yok
-----------------------------hocam ben bu sene ilk defa bir üniversiteye yerleşeceğim. Üniversite yılımın ilk senesinde çift ana dal yapmaya başlayabilir miyim?
Örneğin işletme okurken uluslararası ilişkiler ya da sağlık yönetimi gibi bölümler okumaya başlayabilir miyim? Ve bu çift anadal olarak okuduğumuz bölümlerde mi dört yıl?
-
ben kendi okuluma göre konuşayım gerçi bunlar yök kurallarıdır ama;
ilk seneyi bitirmeden çift anadala başvuramazsın
ilk seneyi bitireceksin başarına bakacaklar ona göre başvuracaksın
kabul edilirse kebap:)
birden çok bölüme başvurup hangisi kabul edilirse onu tercih etme şansın da var. eğer birden fazla kabul edilirse birini seçiyosun
edit: eğer hazırlık okuyacaksan iki sene beklemen gerekecek. yani birinci sınıfı bitirmen gerek hazırlık hariç
-
alp bunu yazdı:
-----------------------------
ben kendi okuluma göre konuşayım gerçi bunlar yök kurallarıdır ama;
ilk seneyi bitirmeden çift anadala başvuramazsın
ilk seneyi bitireceksin başarına bakacaklar ona göre başvuracaksın
kabul edilirse kebap:)
birden çok bölüme başvurup hangisi kabul edilirse onu tercih etme şansın da var. eğer birden fazla kabul edilirse birini seçiyosun
edit: eğer hazırlık okuyacaksan iki sene beklemen gerekecek. yani birinci sınıfı bitirmen gerek hazırlık hariç
-----------------------------çift anadal yaparken
başarın düşerse silinebiliteside diyebiliorum
uludağ ünide böle bişey var ama okumadım
http://oidb.uludag.edu.tr/uu_cift_anadal_lisans_programi_yonergesi.php
-
evet hocam ilk mesajımda yazmıştım
ana dalındaki başarın belli bi seviyenin altına düşerse çift anadal kaydını direk siliyolar
ama sen baktın ki yapamıyosun
ben çift anadalımı bırakıyorum kardeşim diyebiliyosun
ve şu da var
ana dalın hiç bi zaman çift anadalındaki başarısızlığından etkilenmez
yapacakları en çok şey çift anadalını silmek olur ama bunlar kağıt üstü kurallar. okullar baya müsama gösteriyo. teşvik bursu vs derken arkandan iteliyolar biş şekilde:D
-
kimse yanlış anlamasın konuyu dağıtmak gibi olmasın ama ilk baktığımda "çift anal" nedir ? diye okudum :S
-
alp bunu yazdı:
-----------------------------
evet hocam ilk mesajımda yazmıştım
ana dalındaki başarın belli bi seviyenin altına düşerse çift anadal kaydını direk siliyolar
ama sen baktın ki yapamıyosun
ben çift anadalımı bırakıyorum kardeşim diyebiliyosun
ve şu da var
ana dalın hiç bi zaman çift anadalındaki başarısızlığından etkilenmez
yapacakları en çok şey çift anadalını silmek olur ama bunlar kağıt üstü kurallar. okullar baya müsama gösteriyo. teşvik bursu vs derken arkandan iteliyolar biş şekilde:D
-----------------------------Anladım hocam. Zaten bizi böyle bir konuyla ilgili bilgilendirirler sanıyorum üniversitede.
Alakan için teşekkür ederim sana ve diğer arkadaşlarıma da çok teşekkür ediyorum.
-
benimde elektronik mühendisi bir arkadaşım var. (şuan vestel ar-ge de çalışıyor.) okurken fark derleri vereke, birde inşaat mühendisliği bitirmiş. iki diploma almış. toplam 5 yıl okumuş ama olsun sonuçta 2 diplomalı. hangi sektörde daha düzgün iş bulsa orda çalışıyor. çift ana dal sanırım bu dur.
-
"çift anal nedir?" diye okudum töbe yarappim :D
