folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Çift Ana Dal Nedir?



Çift Ana Dal Nedir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Free_Mans
    Free_Mans's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Haziran/2009
    Erkek

    paran varsa çift anadal okuman gayet mantıklı. kesinlikle aç kalmazsın ve tek üniversite bitireceğin zamanda çift üniversite bitirmiş gibi oluyorsun. Ben zamanında mimarlık ve matematik okudum. aç değilim :) gerçi şu anda reklamcıyım ama olsun :)) nereye gitsem aç kalmam


    www.homecept.com | Ev dekorasyon ürünleri, konsept tasarımlar
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SoloTurk
    SoloTurk's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Kasım/2009
    Erkek

    Free_Mans bunu yazdı:
    -----------------------------

    paran varsa çift anadal okuman gayet mantıklı. kesinlikle aç kalmazsın ve tek üniversite bitireceğin zamanda çift üniversite bitirmiş gibi oluyorsun. Ben zamanında mimarlık ve matematik okudum. aç değilim :) gerçi şu anda reklamcıyım ama olsun :)) nereye gitsem aç kalmam


    -----------------------------

    :D :D

    Doğrusun hocam


    Oksijen, belki de yavaş yavaş öldüren bir zehirdir...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    hacktorx
    hacktorx's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ağustos/2006
    Erkek

    "çift ana dil" gibi bişey olsa gerek heralde :|


    artık hiçkimse beni yaşamıyor!! aşklarımı büyük kemanlarla çizdiler...içime belalar doğuyor.. yüzün parmaklarımın arasından kayıp yokoluyor...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HolySeclorum
    HolySeclorum's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mart/2007
    Erkek

    Okuduğun bölümünde not ortalaman yüksekse Üniversitenin belirlediği bölümlerde çift anadal yapabiliyosun. Eğer çift anadal yaparken kendi bölümünün ortalaması belirli bir puanın altına düşerse yaptığın çift anadal iptal edilip kendi bölümünden devam edersin. Eğer yaptığın çift anadaldaki bölümü bitirip kendi bölümünü bitiremediysen,kendi bölümünü bitirene kadar çift anadalın diplomasınıda vermezler.Güzel birşey dersleri iyi olanların kesinlikle bu fırsattan yararlanmalarını tavsiye ederim.Örn;Fizik bölümündeysen bilgisayar mühte çift anadal yapmak gayet baba olur =)


    Her Hakkım Saklıdır
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    XpertVision
    XpertVision's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ağustos/2008
    Erkek

    peki diyelim ben şimdi makina mühendisliği okuyorum yanında bir de endüstri mühendisliği okumak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim makina müh . ü bitirdikten sonra end. okursam boşu boşuna ilk 2 senesi aynı dersler olduğu için okumama gerek yok yani :S

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lordvader89
    lordvader89's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 02/Mayıs/2007
    Erkek

    Çift Ana dal için bölümlerin birbiri ile tamamlayıcı olması gerekli. İşletme okurken Sağlık yönetimi okuyamazsın. İşletme okurken Uluslararası Ticaret,Muhasebe,Pazarlama vs. gibi bölümler okuyabiliyorsun.

     

    Kredi limitleri var, okuldan okula değişebilir ama genelde 36-38 oluyor. İlk okuduğun bölümde başarısız olursan derslerin yüzde bilmem kaçından öbür bölümden kaydın silinir ama bu pek olmaz çünkü kimi boşluklar var , mesela; muaf olabiliyorsun kimi derslerden vs. gibi ama uzun iş.

     

    Çift ana dal her üniversitede yoktur ve sadece 4 senelik üniversitelerde yok Myo lar da bu gerçekleşebiliyor ama hangi Üniversiteler yapıyor bilmiyorum.

     

    Çift ana dal okurken ücret karmaşası da var ama o konu da okuldan okula değişir.

     

    Hocalardan acıma bekleme çift ana dal yaptığın için çünkü çok iyi hatırlıyorum bir arkaşıma "eşşeği s**ken osuruğuna katlanır demişti prof."

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    alp
    alp's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Ekim/2003
    Erkek

    abi öğrenci işlerine gidip makina müh ile endüstri müh arasında çift anadal programı açılıyor mu onu öğren.

    daha sonra çift anadal'a başvurmak için min başarı sınırını öğren

    4 üzerinden en az kaç falan

    ilk seneni bitirince başvur kabul edilsin sonra devam

    ilk 2 sene dersleri tamamen aynıysa uzatmazsın bile bence. max yarım dönem

    ilk senesi aynı olan bölümlerde yapılınca normal bi ders programıyla 1 sene uzuyo ortalama

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    coLin
    coLin's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    Blitz bunu yazdı:
    -----------------------------

    "çift anal nedir?" diye okudum töbe yarappim :D


    -----------------------------

    Tam bende bunu yazacaktım. :) Dedim ne oluyoruz.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lordvader89
    lordvader89's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 02/Mayıs/2007
    Erkek

    XpertVision bunu yazdı:
    -----------------------------

    peki diyelim ben şimdi makina mühendisliği okuyorum yanında bir de endüstri mühendisliği okumak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim makina müh . ü bitirdikten sonra end. okursam boşu boşuna ilk 2 senesi aynı dersler olduğu için okumama gerek yok yani :S


    -----------------------------

    Hoca dersler aynı ise sen zaten muafiyet belgesi alıp 3'den başlarsın.

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LeonX
    LeonX's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2009
    Erkek

    swordfish bunu yazdı:
    -----------------------------

    kimse yanlış anlamasın konuyu dağıtmak gibi olmasın ama ilk baktığımda "çift anal" nedir ? diye okudum :S


    -----------------------------
    Aynen :D

Toplam Hit: 4730 Toplam Mesaj: 24