Çift Ana Dal Nedir?
-
paran varsa çift anadal okuman gayet mantıklı. kesinlikle aç kalmazsın ve tek üniversite bitireceğin zamanda çift üniversite bitirmiş gibi oluyorsun. Ben zamanında mimarlık ve matematik okudum. aç değilim :) gerçi şu anda reklamcıyım ama olsun :)) nereye gitsem aç kalmam
-
Free_Mans bunu yazdı:
-----------------------------
paran varsa çift anadal okuman gayet mantıklı. kesinlikle aç kalmazsın ve tek üniversite bitireceğin zamanda çift üniversite bitirmiş gibi oluyorsun. Ben zamanında mimarlık ve matematik okudum. aç değilim :) gerçi şu anda reklamcıyım ama olsun :)) nereye gitsem aç kalmam
-----------------------------:D :D
Doğrusun hocam
-
"çift ana dil" gibi bişey olsa gerek heralde :|
-
Okuduğun bölümünde not ortalaman yüksekse Üniversitenin belirlediği bölümlerde çift anadal yapabiliyosun. Eğer çift anadal yaparken kendi bölümünün ortalaması belirli bir puanın altına düşerse yaptığın çift anadal iptal edilip kendi bölümünden devam edersin. Eğer yaptığın çift anadaldaki bölümü bitirip kendi bölümünü bitiremediysen,kendi bölümünü bitirene kadar çift anadalın diplomasınıda vermezler.Güzel birşey dersleri iyi olanların kesinlikle bu fırsattan yararlanmalarını tavsiye ederim.Örn;Fizik bölümündeysen bilgisayar mühte çift anadal yapmak gayet baba olur =)
-
peki diyelim ben şimdi makina mühendisliği okuyorum yanında bir de endüstri mühendisliği okumak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim makina müh . ü bitirdikten sonra end. okursam boşu boşuna ilk 2 senesi aynı dersler olduğu için okumama gerek yok yani :S
-
Çift Ana dal için bölümlerin birbiri ile tamamlayıcı olması gerekli. İşletme okurken Sağlık yönetimi okuyamazsın. İşletme okurken Uluslararası Ticaret,Muhasebe,Pazarlama vs. gibi bölümler okuyabiliyorsun.
Kredi limitleri var, okuldan okula değişebilir ama genelde 36-38 oluyor. İlk okuduğun bölümde başarısız olursan derslerin yüzde bilmem kaçından öbür bölümden kaydın silinir ama bu pek olmaz çünkü kimi boşluklar var , mesela; muaf olabiliyorsun kimi derslerden vs. gibi ama uzun iş.
Çift ana dal her üniversitede yoktur ve sadece 4 senelik üniversitelerde yok Myo lar da bu gerçekleşebiliyor ama hangi Üniversiteler yapıyor bilmiyorum.
Çift ana dal okurken ücret karmaşası da var ama o konu da okuldan okula değişir.
Hocalardan acıma bekleme çift ana dal yaptığın için çünkü çok iyi hatırlıyorum bir arkaşıma "eşşeği s**ken osuruğuna katlanır demişti prof."
-
abi öğrenci işlerine gidip makina müh ile endüstri müh arasında çift anadal programı açılıyor mu onu öğren.
daha sonra çift anadal'a başvurmak için min başarı sınırını öğren
4 üzerinden en az kaç falan
ilk seneni bitirince başvur kabul edilsin sonra devam
ilk 2 sene dersleri tamamen aynıysa uzatmazsın bile bence. max yarım dönem
ilk senesi aynı olan bölümlerde yapılınca normal bi ders programıyla 1 sene uzuyo ortalama
-
Blitz bunu yazdı:
-----------------------------
"çift anal nedir?" diye okudum töbe yarappim :D
-----------------------------Tam bende bunu yazacaktım. :) Dedim ne oluyoruz.
-
XpertVision bunu yazdı:
-----------------------------
peki diyelim ben şimdi makina mühendisliği okuyorum yanında bir de endüstri mühendisliği okumak istiyorum nasıl bir yol izlemeliyim makina müh . ü bitirdikten sonra end. okursam boşu boşuna ilk 2 senesi aynı dersler olduğu için okumama gerek yok yani :S
-----------------------------Hoca dersler aynı ise sen zaten muafiyet belgesi alıp 3'den başlarsın.
-
swordfish bunu yazdı:
-----------------------------
kimse yanlış anlamasın konuyu dağıtmak gibi olmasın ama ilk baktığımda "çift anal" nedir ? diye okudum :S
-----------------------------
Aynen :D
