Cinema 4D Denemesi
-
İlk cinema 4d denemem.
Yorumları, eksik ve yanlışları bekliyorum.
Özellikle render, ışıklandırma ve şu floor'u bir sürü ders izledigim halde istedigim gibi yapamıyorum :) Tarikatın c4d ustaları bi kaç tüyo verirlerse sevinirim.
-
hoca oldukça güzel olmuş ilk deneme için çok iyi (tabi gözlemci gözü ile ) bi profesyonel ne der bilemem x))
-
bi ilk için güzel olmuş. kenarları biraz yumşat bide o toplara kullandığın hdri resmini değiştir.
-
Teşekkür ederim. Bu sahne olayında daha cok calısmam lazım. Birde baska render motorlarını kullansam Gözle görülür değişiklikler olur mu acaba?
-
Tebrikler, ilk deneme için çok güzel. Bu objeyi smooth ederek ve renderda biraz daha antialias verirsen ayrıca global illumination kullanımı hakkında döküman/video incelersen tam istediğin gibi olur diye umuyorum :)
-
İlk calisma icin gayet guzel ;) "Antialiasing; Best" yap. arti objenin segmentlerini arttir objede koselenmeler var. ve ambient light kullan. Gelelim can alici noktaya. Parlak bir obje renderi alicaksan mutlaka Sueface Custics kulanmalisin. okadar guzel bir render alirsin ki aklin halayin durur ;)
-
ilk deneme icin gayet güzel :)
-
@xcoder Tesekkür ederim. Smooth derken segmentleri mi artıraym ? Onları cok artırdıgımda bilylerin oturdugu yuvayı yaparken seçmeye calıstıgmda cok zorlanmıstım :D Ama artırmıstım yine de. Global illumination açık şekilde yaptım renderi.
@Dj_DooM3 Teşekkür ederim. Sueface Custics'i hemen deniyorum. Floor olayını kavrayamadım yanlız. Bu cismin üstünde duracagı şeyi ayrıca mı yapmam gerekli? Mesela masa, cok az yansıtan metal bi yüzey veya ahsap yapmaya calısıyorum hic alakasız şeyler cıkıyor ortaya
-
evet ben c4d kullanıcısı değilim maxçiyim ama ismi benzer/aynıdır büyük ihtimalle, dediğim olay mesh smooth. objeyi seçip bu fonksiyonu(modifier) atıyosun.
-
hocam floor ekleme. sana tavsiyem plane kulan. cismin uzerinde duracagin seyi tabiki ayrica yapman gerek ;). smooth olayi xcoderin dedigi gibi her programda mantik aynidir, poligonal moda gec ve objenin poligonlarini secip sag tus tikla, gelen menude "subdivide" diye bir secenek var onu seciyosun, odada senden subdivide degeri girmeni istiycek, o degeri 1 olarak gir, deger girisinin sol tarafinda da smooth kutucugu olacak, onu isaretle. ve oke de ;) sonuc ehemen gorunecektir ;)
-
Dj_DooM3 bunu yazdı:
-----------------------------
hocam floor ekleme. sana tavsiyem plane kulan. cismin uzerinde duracagin seyi tabiki ayrica yapman gerek ;). smooth olayi xcoderin dedigi gibi her programda mantik aynidir, poligonal moda gec ve objenin poligonlarini secip sag tus tikla, gelen menude "subdivide" diye bir secenek var onu seciyosun, odada senden subdivide degeri girmeni istiycek, o degeri 1 olarak gir, deger girisinin sol tarafinda da smooth kutucugu olacak, onu isaretle. ve oke de ;) sonuc ehemen gorunecektir ;)
-----------------------------
Evet smooth olayını anladım. Üzerinde duracagı şeyi ayrıca yapmam gerek derken şunu kastetmiştim floor veya plane koysam da istedigim derinligi veremiyorum. Mesela bi ahşap masa yapcam araları boş olcak. Fakat dümdüz kütük koymusum gibi sonuçlar cıkıyor :D Biraz kurcalıyorum bu seferde kütüğü yan yatırmışım gibi oluyor :D hep dümdüz işte. Materyaldenmidir nedir anlamadım. Daha kurcalamam gerek sanırım. Teşekkürler bilgiler icin