folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Cnc Tezgah Yapabilmek İçin Nerden Başlamalı



Cnc Tezgah Yapabilmek İçin Nerden Başlamalı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yawuz
    yawuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    fatX bunu yazdı:
    -----------------------------
    cnr437 bunu yazdı:
    -----------------------------

    fatX bunu yazdı:
    -----------------------------
    Cnc yapmakmı :s alsan daha ucuza gelir heralde , kaldiki yapamazsın
    -----------------------------

    kaldı ki yapan arkadaşlar var :D


    -----------------------------

    yapan arkadaşlar elbette var.. ancak konuyu açan arkadaşın anladığım kadarıyla pek bi bilgisi yok

    kursa gitmekten falan bahsetmiş. böyle bi kurs olucağınıda sanmıyorum :/ ve tabi cnc deyince insanın aklına böyle bişe geliyor ;

    http://www.otokilicrulman.com/img/cnc.jpg  D:
    -----------------------------
    hoca öyle bir kurs var :) hayatında kaç tane cnc makine gördün ? Sana tavsiye hakkında bilgin olmadığı şeylere yorum yapma

    -

    yeteri kadar gördüm hatta hergün görüyorum ve tavsiyen dediklerinle çelişiyor :)

    varsa öyle bi kurs ne mutlu diyorum ve uzatmıyaraktan bitiriyorum..

    -

    ala ozaman senin adına sevindim keşke bende senin kadar cnc dalga motoru görebilsem


    tahribat.com a can feda
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fatX
    fatX's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mart/2007
    Erkek

    yawuz bunu yazdı:
    -----------------------------
    fatX bunu yazdı:
    -----------------------------
    cnr437 bunu yazdı:
    -----------------------------

    fatX bunu yazdı:
    -----------------------------
    Cnc yapmakmı :s alsan daha ucuza gelir heralde , kaldiki yapamazsın
    -----------------------------

    kaldı ki yapan arkadaşlar var :D


    -----------------------------

    yapan arkadaşlar elbette var.. ancak konuyu açan arkadaşın anladığım kadarıyla pek bi bilgisi yok

    kursa gitmekten falan bahsetmiş. böyle bi kurs olucağınıda sanmıyorum :/ ve tabi cnc deyince insanın aklına böyle bişe geliyor ;

    http://www.otokilicrulman.com/img/cnc.jpg  D:
    -----------------------------
    hoca öyle bir kurs var :) hayatında kaç tane cnc makine gördün ? Sana tavsiye hakkında bilgin olmadığı şeylere yorum yapma


    -----------------------------

    yeteri kadar gördüm hatta hergün görüyorum ve tavsiyen dediklerinle çelişiyor :)

    varsa öyle bi kurs ne mutlu diyorum ve uzatmıyaraktan bitiriyorum..


    Altan naptın oğlum :|
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tarzan
    tarzan's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Mart/2007
    Erkek

    kodlamasına yorum yapmam ama cnc tezgahı yapılır yine kendi üretimim olan özlü bir sözle topu cnr437 ye atıcam..

    "Yapamam dersen yapamazsın, yaparım dersen en fazla daha çok bozarsın.."

    programlaması kısmını cnr437 ye yada bilen başka müridlere sorabilirsin.. heralde tatmin edici bi cevap alırsın.. ama cnc dediğin şeyi öyle hadi cnc yapıyoruz demekle yapamazsın.. mantık olarak makineyi ne amaçla kullanacağına göre tasarlamaktan geçiyo haa bu ve bunun gibi konularda bilgiliyim diyosan cnc yaparsın.. sadece cnc'yi en baştan imal etmek için bi kurs olucağını sanmıyorum cnc'yi öğrenme kursu olabilir o arkadaşın yazdığı..


    Çalışmadan, yorulmadan, öğrenmeden rahat yaşama yollarını itiyat haline getiren milletler; önce haysiyetlerini, sonra istikballerini daha sonra da hürriyetlerini kaybetmeye mahkumdurlar. M. Kemal Atatürk
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cnr437
    cnr437's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 03/Nisan/2007
    Erkek

    yaptık bitti, cnc'nin motorlarıyla müzik çalıp oynuyoz şu sıralar havamızı buluyoz :D

    ayrıca, tarzan bize niye gelmiyon? :(

    param da kalmadı amk :(

    beni seç beni seç.


    Bizim olduğumuz her yerde herşey bizim yüzümüzden olmuştur. Ben benim amk bana bişey olmasın!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wert
    wert's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek

    korhan bunu yazdı:
    -----------------------------
    mühendis olman gerekio..
    -----------------------------

    gerekmiyor bile ne alaka

     

    dai biraz programlama bilgisi(port kullanımını bil)

    biraz matematik(koordinat sistemlerini bil)

    bir kaçtanede adım motormu ne diyorlar o aletten işini halledersin sanırım

    ama öle çelik felan kesemezsin yontamazsın strafor la halledebilirsin

    3d kasarda biraz 2d rahat olur gibi

     

    fatX arkadaş nasıl kullanırım dememiş nasıl yaparım demiş sanki:S

    yada yawuz bu ne 

    başlıktan farklı anlam  çıkıyor mesajdan farklı 


    |sadece aptalların başarısı ders notu ile ölçülür|
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uz-i
    uz-i's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Aralık/2005
    Erkek

    ben bir şirkette cnc dikişlemciyim   7 yıldan beli bu işteyim kodlaması dersen ögrenirsin resim okuma bilgin varsa  ama cnc yapacam diyorsam çok zor    servo motor alman gerek hem hızlı  ve en iyisi  + işletim sistemi derken  benim tabirimle söyleyim sen fanuc sunimerik mazakrol vs gibi   piç programlamayı devre oluşturmyabılmen gerek iş mili hareketli milli almagerek normal sonsuz vida deyil ezme  olması lazım hassas lık için    yani buunlar bagzıları sana rahat bi  50000$ patlar ve calışcagını sanmıyorum onuda söyleyim tek başına yapamassın onun yerine  2 el cnc al bir dükkan tut iş almaya bak para varsa nette baya videosu var adamlar servo motorunun calıştırıp kapatıyor oo cnc deyil  


    cnc prog. ugs nx solid autocad [IMG]http://img66.imageshack.us/img66/3489/adslnahalirsin5ry6in5ci4md.gif[/IMG]
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nitrous
    Nitrous's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek

    ilkokuldan düzenli bir şekilde ders çalışmaya başlamalı.

    Bu düzenli çalışmalar neticesinde iyi bir liseyi kazanmalı.

    Lisede karıya kıza takılmayıp dizini kırıp ders çalışmalı.

    Çalışmalarının karşılığında iyi bir puan alıp 

    Makine elektronik yada mekatronik mühendisliği gibi bölümlerde okumalı. Kendini sanayi tezgahları fortran pic mic cad/cam türevi programlar ve lazer konusunda uzmanlaştırmalı. Bir cnc tezgah üreten bir firmaya kapağı atmalı orda işin ayrıntılarını öğrenip birazda palazlandıktan sonra Cnc tezgah değil cnc tezgah fabrikası yine açarsın: )

    Hocam o dediğin mallar 50 bin avrodan başlar üstü açık 200 bin avroluk gördüm ben dahada fazlasının olacağından şüpem yok.

    Forumda sıkça gördüğümüz "Programlamaya başlamak istiyorum nerden başlamalıyım?" dan biraz daha farklı bir konu. Ama impossible is nothing!

    Ha unutmdan bilenler vardır aranızda Antepli Memik ustayı. hani şu fuarlara girmesi yasaklanan araklamacı mucit:D o adam altından girer üstünden çıkar 1 bakmaya makineyi halleder sende programını ayarlarsan ortak olablirsin : )

     


    << Nitrous@TahriBaT.com >>
Toplam Hit: 2709 Toplam Mesaj: 18