folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Danirmarka"Dan Sonra Şimdi De İsveç... Peygamberimiz"İ Karikatürize Ettiler...



Danirmarka"Dan Sonra Şimdi De İsveç... Peygamberimiz"İ Karikatürize Ettiler...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    boraks
    boraks's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Eylül/2005
    Erkek

       dinimizde resim yasaklanmıştır. çünkü put laştırma olabilir. bir de resim yapılmamasının nedeni kısıtlı bir hayal gücüne mahâl vermemek. şöyle ki resmi belli bir

    peygamber veya hâşa Allah, insanın inancını da sınırlar. insan sadece o resme takılıkalabilir. oysa ki doğada bulunan her resim zaten Allah'ın tecellisidir.  

       şimdi bu ecenebilerle bizim aramızdaki farka gelelim. onlar norm(kural) toplumu biz ise değer toplumuyuz. onlar çizer olarak dini, kutsalları kullanırlar.çünkü onlarda

    sadece kurallar yasalar vardır ona aykırı değilse farketmez her türlü puştavatlığı yaparlar. ama bizim değerlerimiz vardır. biz ATATÜRK'e, PEYGAMBERİMİZE, ALLAH'A, 

    ve diğer kutsal sayılan değerlerimizi mizaha kötü niyetle alet edemeyiz. mesela usta çizerlerimizden Galip Tekin bir karikatürünün sonunda Allah'ı çizmişti. ama bunda

    art niyet yoktu. 

       burda elbette ne şekilde yer aldığı da önemlidir. mizah yoruma açık olduğundan burada niyet de önemlidir. ki haberde yer aldığı gibi köpek şeklinde çizilirse bunda şüphesiz başka niyetler vardır.  

      kısaca bizim bunlarla aramızdaki norm ve değerler en büyük farktır, mizah değil.

    ama bunların bizim kutsallar konusunda hassas olduğumuzu bildiklerinden değerlerimize çomak sokmak 

    istediklerinden bunları yaptıklarını düşünüyorum. o yüzden temkinli olalım gaza, linç kültürüne gelmeyelim. adam akıllı cevabımızı verelim.  


    gözlerin açıksa göreceksin! Kulağın sağır değilse duyacaksın! Ellerin kesik değilse uzanacaksın! UĞUR MUMCU
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ercan10
    ercan10's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2007
    Erkek

    reklamlarda bile eleştiri yaparken marka ismi vermek yasak

    başkalarının tercihini karalamak yerine kendi tercihini tanıtmak daha etkili olur bunu biliyorlar ama yapmıyorlar cunku kendi dinlerinden şupeleri var

    bence bunların amacı kotulemekte degil bunların sadece gotu kaşınıo 

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    FaTHeR
    FaTHeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Haziran/2007
    Erkek
    HeYeT bunu yazdı:
    -----------------------------

    PIROMANTANRI bunu yazdı:
    -----------------------------
    Z-CHAN bunu yazdı:
    -----------------------------
    karikatür çizilme eyleminden çok ne için çizildii önemli. tşq geçmek içinse kabule dilemez tabi de esprili bişeyse ben problem görmüyorum
    -----------------------------
    katılıyorum... din hakkında mizah yapmak için tanrı falan mı olmak gerekiyor yani? ayrıca kemik dergisinde de (lombak l-manyak okuyan bilir) küçük bir dizi olarak hz.isa ile dalga geçilmişti. kimseden ses çıkmadı...
    -----------------------------

    şimdi ilk olarak bazı arkdşlr dünyevi görüş (aklına ne gelıorsa siyasi, ekonomik ,kültürel) her türlü savunması yaparken en ufak şekilde dalga geçilmesine bile müsamaha göstermezken böylesine ciddi bi konuda bu kadar rahat olması beni biraz düşündürdü

    kişi ateistse onu enterese etmez tabi her türlü dalga geçer o onun sorumluluu (kimseye ateist demedim)

    2. olarak peygambein resmini çizilirmi çizilmezmi nasıl tahayyül edilirde bi maddeye aktarılır onun cevabında şu anki diyanet işleri başkanı vermiştir.

    http://www.tgrthaber.com.tr/section_view.aspx?guid=d8bed7cf-97db-4b08-bbc8-a600b1fc41a7

    http://www.bbc.co.uk/turkish/europe/story/2006/02/060206_cartoons_turkey.shtml

     


    -----------------------------

    Verdigin İlk Linkte Çok Güzel Anlatıyor Olayı Bence Bunu Okuyun Arkadaşlar...

    Bide Bi Söz Yazacam....

    İnsanlar Sadece Bildikleri Konu Hakkında Konuşsalardı, Dünya Sessizlikten Çıldırırdı... 

    Anlayan Anladı... 


    Yasaklar her zaman ilgi çeker ve kısıtlanmış alanlara serbestçe girip özgürce davranmak daima zevklidir...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    SpermMan
    SpermMan's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Haziran/2007
    Erkek
    Allah-u Teala Onu Anlatan Ayetlerde Ondan "Habibim" Diye Bahsediyor Bu Kelimenin Arapça Anlamıda "Sevgilim" dir. Allah Elbette Sevgilisine Bunları Yapanları Affetmez Bir Musibet Verecektir Bkn. Fil Suresinin Anlamını Açın Okuyun Ve O Sure İndiği Andaki Olaylarıda Araştırın Herşeyi Anlarsınız....

    -
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek
    bulutbey bunu yazdı:
    -----------------------------
    PIROMANTANRI bunu yazdı:
    -----------------------------

    sen gördün mü de peygamberin yüzünü, çizilemeyeceğini söylüyorsun?

    benim çizmekten kastım zaten peygamberin aslını değil, temsili resim olarak diyorum...

    dini filmlerde, çizgifilmlerde falan neden gösterilmiyor peygamber?

    -----------------------------

    Gösterilmemesinin nedeni o işte ;)  doğru bişey değil Allah ın mucizesini temsili olarak dahi çizemessin kardeşim


    o normal bi insan değildi o nun resmini yapmak onu normal yapmak gibi bişey
    -----------------------------
    atatürk'ün de heykeli yapılıyor bu dünyada saddamın da. bu ikisini aynı kefeye koymak mı oldu.

    ama zaten anlamak zor değil bunu.önemli olanı saklamak,gözlerden uzak tutmak islam toplumlarında her zaman görülmüştür...


    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PIROMANTANRI
    PIROMANTANRI's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Nisan/2007
    Erkek
    FaTHeR bunu yazdı:
    -----------------------------
    HeYeT bunu yazdı:
    -----------------------------

    PIROMANTANRI bunu yazdı:
    -----------------------------
    Z-CHAN bunu yazdı:
    -----------------------------
    karikatür çizilme eyleminden çok ne için çizildii önemli. tşq geçmek içinse kabule dilemez tabi de esprili bişeyse ben problem görmüyorum
    -----------------------------
    katılıyorum... din hakkında mizah yapmak için tanrı falan mı olmak gerekiyor yani? ayrıca kemik dergisinde de (lombak l-manyak okuyan bilir) küçük bir dizi olarak hz.isa ile dalga geçilmişti. kimseden ses çıkmadı...
    -----------------------------

    şimdi ilk olarak bazı arkdşlr dünyevi görüş (aklına ne gelıorsa siyasi, ekonomik ,kültürel) her türlü savunması yaparken en ufak şekilde dalga geçilmesine bile müsamaha göstermezken böylesine ciddi bi konuda bu kadar rahat olması beni biraz düşündürdü

    kişi ateistse onu enterese etmez tabi her türlü dalga geçer o onun sorumluluu (kimseye ateist demedim)

    2. olarak peygambein resmini çizilirmi çizilmezmi nasıl tahayyül edilirde bi maddeye aktarılır onun cevabında şu anki diyanet işleri başkanı vermiştir.

    http://www.tgrthaber.com.tr/section_view.aspx?guid=d8bed7cf-97db-4b08-bbc8-a600b1fc41a7

    http://www.bbc.co.uk/turkish/europe/story/2006/02/060206_cartoons_turkey.shtml

     


    -----------------------------

    Verdigin İlk Linkte Çok Güzel Anlatıyor Olayı Bence Bunu Okuyun Arkadaşlar...

    Bide Bi Söz Yazacam....

    İnsanlar Sadece Bildikleri Konu Hakkında Konuşsalardı, Dünya Sessizlikten Çıldırırdı... 

    Anlayan Anladı... 


    -----------------------------
    kendi adına konuş arkadaşım...

    Birgün yapacak fen şu siyah toprağı altın/Her şey olacak kudret-i irfan ile...inandım.(Tevfik Fikret/Haluk"un Amentüsü)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NetBABA
    NetBABA's avatar
    Kayıt Tarihi: 18/Kasım/2005
    Erkek

    ben bunlarane diyim Allah ıslah etsin gerçekleri görmeyi nasib etsin.

    Bu arada geçenlerde danimarkadan iş yerine misafirler geldiydi herifler korkuyorlar belli admlar Atatürk rozeti takmışlar Türkler bu adamı seviyorlar rozetle görürlerse bişe yapmazlar(a.q bizi öcü görüyorlar)neyse adamlar gitti biz patrona dedikki abi söyleseydinya danimarkalı olduklarını alırdık façalarını aşağı baya güldük.


    Umudumu bu güne bağlamadım ki yarınım dan umutsuz olayım.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HolyDemon
    HolyDemon's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    PIROMANTANRI bunu yazdı:
    -----------------------------
    Z-CHAN bunu yazdı:
    -----------------------------
    karikatür çizilme eyleminden çok ne için çizildii önemli. tşq geçmek içinse kabule dilemez tabi de esprili bişeyse ben problem görmüyorum
    -----------------------------
    katılıyorum... din hakkında mizah yapmak için tanrı falan mı olmak gerekiyor yani? ayrıca kemik dergisinde de (lombak l-manyak okuyan bilir) küçük bir dizi olarak hz.isa ile dalga geçilmişti. kimseden ses çıkmadı...
    -----------------------------

    Aynen Katılıyorum İkinizede...

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ZeroCooL
    ZeroCooL's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2005
    Erkek
    nickimyok bunu yazdı:
    -----------------------------

    cnr437 bunu yazdı:
    -----------------------------
    bunlardan 2-3 tanesine ibret olsun diyerek taksimde sallandırcan bak bi daha çizebiliyolar mı amk :/
    -----------------------------
    nie herkezin hayalinde taksimde birilerini sallandırmak var..

     

    taksimde dar ağacımı var?

    herkez faşist, sadist falanmı?

    orda yaşayanlar idammı görmek istio, bundan zevkmi alıo?

    adamı kuytu köşede biyerde sallandırsak, olmazmı?


    -----------------------------

     

    yok yok aslında bolelerini oldurmiyecen onlar gibi yapıp bunları delirtcen işkence edecen oldurmeden iskence sonuna kader bunları kopege siktirecen sonra ne bilemaklıma seytani gelen herseyi yapacam aq. dogurduklarıı :@


    Yaşam ve Ölüm arasındaki ince çizgide alırken nefes bazen mutlu bazen mutsuz herkes...
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    problem peygamberin karikatürü olması deilki islamda tasvir yasak zaten wallahi anlayamıyorum çok ilginç bir din bu islam

    müsly arklar da darwinin karikatürünü çizebilir ki halihazırda çizenler de war bazıları komik de oluyor önemli olan ne anlatılmak istendiği ki galiba karikatür de eşeğe benzetilerek çizilmiş

    oturup düşünmek lazım doğu kültüründe bildiiniz gibi eşek GERi nin sembolü demekki adam islam geri bir dindir demeye çalışmış bence hakkaten bakıyorsun islam alemi dünyanın çok gerisinde. Bu düzeltildikten sonra adama "AAA SAAA KAAPAK OLSUN AQ" diyebilirsiniz :P

     

     


    .
Toplam Hit: 4537 Toplam Mesaj: 33