folder Tahribat.com Forumları
linefolder Ulaşım Araçları ve Seyahat
linefolder Debriyaj Kullanımı Ve Diğer Püf Noktalar (Soru)



Debriyaj Kullanımı Ve Diğer Püf Noktalar (Soru)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kofcu
    kofcu's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2014
    Erkek

    Arkadaşlar uzun süredir otomatik vitesli araba kullanıyordum artık manüel kullanmam gerekiyor. Ehliyeti aldığımdan beri manüel kullanmadığım için haliyle unutmuşum biraz zorlandım kullanmakta. Size bir sorum var bunun dışında da tavsiyeniz olursa dinlemek isterim. Virajlarda debriyaj kullanma gibi bi refleks geliştirdim nedense.. Önceden nasıl dönüyordum bilmiyorum ama ana yoldan diyelim 90 derece dönüşlü ya da o tarz böyle keskin dönüşlerde debriyaja basıp biraz fren yapıp dönüşü tamamlarken de gerekiyorsa vites küçültme gibi bir pratik yapıyorum sizce bunun doğruluğu nedir? Ayrıyeten vitesi atlayarak küçültmek büyültmek doğru mudur? Genel olarak başka tavsiyeleriniz var mıdır?


    ben de sevgiden yanayım...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crafty
    crafty's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2006
    Erkek

    debriyajı vites geçişleri ve tamamen durana kadar fren yapmayacaksan kullanmamanı tavsiye ederim. debriyaj balatan daha çabuk yıpranır. motor freni yapacaksan bir alt hız değişimine bağlı vites düşüşü yapacaksan hızına bağlı olarak hangi vites aralığı uygun ise ona geçersin.


    Kasnak yuvarlandı elek oldu, eski orospular melek oldu...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DataDiver
    DataDiver's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2005
    Erkek

    1. Debriyaj ve/veya freni ne kadar az kullanıyorsan o kadar bu işi doğru yapıyorsun demektir. 
    2. Hızlı giden arabada debriyaj fren yapmak gereksizdir, viraja girerken yapmak saçmalıktır gereksiz şekilde çekiş/itiş lastiklerini avare hale getirmiş olursun, sert bir fren veya direksiyon manevrasında normalden çok daha kontrolsüz olacaktır araba.
    3. Rampa inerken boşta gitmek modern arabalarda tasarruf yerine tüketimi arttırır.


    Bunları yaz sağa sola kaybetme.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    tosun
    tosun's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Ağustos/2005
    Erkek

    Keskin dönüşlerde hızını yavaşlatarak vites düşür 

    çok keskinse vitesi 1e kadar düşür sonrasında ne fren ne de debriyaja ihtiyacın olmaz zaten

    dönüşü yaptıktan sonra vites yükselterek yoluna devam et

    kısaca ayağın debriyaja basılıyken araç kullanma 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    mürşide
    izzmarit
    izzmarit's avatar
    Kayıt Tarihi: 07/Ocak/2010
    Dişi

    Ben de boyle yapiyorum ama alternatifi ne ki bunun? Viraja girerken frenle beraber debrijaya da basilir vites kucultulur virajdan cikis esnasinda hizlaninca tekrar debriyaja basilir vites yukseltilir, virajda gecirilen vakit kisaldikca debriyaja birinci ve ikinci basma arasindaki sure de kisalir..? Debriyaja basmadan vitesi nasil kucultup yukseltecegim yahu ben mi anlamadim :D


    sigara değil, balık olan.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kofcu
    kofcu's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Ağustos/2014
    Erkek

    Benim bahsettiğim pratik virajı tam debriyaj da almayı içeriyor bu arada. tekrar okuyunca mesajımı yeterince açık olmadığını fark ettim. Tam debriyaj halinde arabanın var olan hızıyla gerekirse fren de yaparak virajımı aldıktan sonra (bu arada viraj dediğim baya yol değiştirme 90derece viraj yoksa yolun sağa sola kıvrılmasından bahsetmiyorum) yol düzleşince debriyajlı bırakarak uygun vitesle devam etmek. Debriyaj basarak motorla tekerlerin bağlantısını kestiğimi ve böylelikle yaptığım fren direncini motora yansıtmamış olduğumu düşünüyordum, bunun da motor için iyi olabileceğini düşünüyordum. Yanılıyor muyum o zaman? Ayrıyeten bu süre içinde gaz da basmadığım için motorun devri de kendi halinde ben karşı direnç uygulamadan istediği seviyede azalır motor daha rahat çalışır diye düşünüyordum...


    ben de sevgiden yanayım...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    korkarabatak
    korkarabatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 24/Ocak/2010
    Erkek

    vites atlayarak büyültüp küçültmekte sorun yok. nitekim sert bir şekilde yokusta hızlanabilir atıyorum 2 ten 4 e geçebilirsiniz. veyahut 4 ten 2 ye küçültebilirsiniz.

    yalnız viralarda debriyajın basılı olması tehlike arz eder. araç ilk anda ayagınızı frene basana kadar hızlanır ve yolun durumuna göre kayabilirsiniz.

    viraja girmeden önce vites küçültüp o virajı motor freni ile geçmek en sağlıklısıdır.


    tabi lan
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    Virajlarda en doğrusu uygun hızla girmek ve o sabit hızla çıkmaktır.. Aşırı yavaşlama ve hızlanma yol bağlantısının kaybına ve savrulmalara neden olabilir..


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    Her frene bastığımda debriyaja da basıyordum babam epey kızmıştı. Gerek yokmuş. Sadece tam duracağım ve vites değişimi gerektirecek durumlarda artık :) 


    ...said addicted.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    noname bunu yazdı

    Her frene bastığımda debriyaja da basıyordum babam epey kızmıştı. Gerek yokmuş. Sadece tam duracağım ve vites değişimi gerektirecek durumlarda artık :) 

    Öyle yaparsan arabanın dahada hızlanmasına sebep olursun ve araba daha geç fren yapar. 


    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    C10H15N
    C10H15N's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Şubat/2014
    Homo

    Viraja girerken gazı kökleyip direksiyonu sert kır sonra hızlı haretlerle döndüğünün noktanın tam tersine direksiyon çevirerek kontra ver.

Toplam Hit: 2683 Toplam Mesaj: 21
sürüş debriyaj manuel ehliyet vites