Debriyaj Kullanımı Ve Diğer Püf Noktalar (Soru)
-
Arkadaşlar uzun süredir otomatik vitesli araba kullanıyordum artık manüel kullanmam gerekiyor. Ehliyeti aldığımdan beri manüel kullanmadığım için haliyle unutmuşum biraz zorlandım kullanmakta. Size bir sorum var bunun dışında da tavsiyeniz olursa dinlemek isterim. Virajlarda debriyaj kullanma gibi bi refleks geliştirdim nedense.. Önceden nasıl dönüyordum bilmiyorum ama ana yoldan diyelim 90 derece dönüşlü ya da o tarz böyle keskin dönüşlerde debriyaja basıp biraz fren yapıp dönüşü tamamlarken de gerekiyorsa vites küçültme gibi bir pratik yapıyorum sizce bunun doğruluğu nedir? Ayrıyeten vitesi atlayarak küçültmek büyültmek doğru mudur? Genel olarak başka tavsiyeleriniz var mıdır?
-
-
1. Debriyaj ve/veya freni ne kadar az kullanıyorsan o kadar bu işi doğru yapıyorsun demektir.
2. Hızlı giden arabada debriyaj fren yapmak gereksizdir, viraja girerken yapmak saçmalıktır gereksiz şekilde çekiş/itiş lastiklerini avare hale getirmiş olursun, sert bir fren veya direksiyon manevrasında normalden çok daha kontrolsüz olacaktır araba.
3. Rampa inerken boşta gitmek modern arabalarda tasarruf yerine tüketimi arttırır.Bunları yaz sağa sola kaybetme.
-
-
Ben de boyle yapiyorum ama alternatifi ne ki bunun? Viraja girerken frenle beraber debrijaya da basilir vites kucultulur virajdan cikis esnasinda hizlaninca tekrar debriyaja basilir vites yukseltilir, virajda gecirilen vakit kisaldikca debriyaja birinci ve ikinci basma arasindaki sure de kisalir..? Debriyaja basmadan vitesi nasil kucultup yukseltecegim yahu ben mi anlamadim :D
-
Benim bahsettiğim pratik virajı tam debriyaj da almayı içeriyor bu arada. tekrar okuyunca mesajımı yeterince açık olmadığını fark ettim. Tam debriyaj halinde arabanın var olan hızıyla gerekirse fren de yaparak virajımı aldıktan sonra (bu arada viraj dediğim baya yol değiştirme 90derece viraj yoksa yolun sağa sola kıvrılmasından bahsetmiyorum) yol düzleşince debriyajlı bırakarak uygun vitesle devam etmek. Debriyaj basarak motorla tekerlerin bağlantısını kestiğimi ve böylelikle yaptığım fren direncini motora yansıtmamış olduğumu düşünüyordum, bunun da motor için iyi olabileceğini düşünüyordum. Yanılıyor muyum o zaman? Ayrıyeten bu süre içinde gaz da basmadığım için motorun devri de kendi halinde ben karşı direnç uygulamadan istediği seviyede azalır motor daha rahat çalışır diye düşünüyordum...
-
vites atlayarak büyültüp küçültmekte sorun yok. nitekim sert bir şekilde yokusta hızlanabilir atıyorum 2 ten 4 e geçebilirsiniz. veyahut 4 ten 2 ye küçültebilirsiniz.
yalnız viralarda debriyajın basılı olması tehlike arz eder. araç ilk anda ayagınızı frene basana kadar hızlanır ve yolun durumuna göre kayabilirsiniz.
viraja girmeden önce vites küçültüp o virajı motor freni ile geçmek en sağlıklısıdır.
-
Virajlarda en doğrusu uygun hızla girmek ve o sabit hızla çıkmaktır.. Aşırı yavaşlama ve hızlanma yol bağlantısının kaybına ve savrulmalara neden olabilir..
-
Her frene bastığımda debriyaja da basıyordum babam epey kızmıştı. Gerek yokmuş. Sadece tam duracağım ve vites değişimi gerektirecek durumlarda artık :)
-
noname bunu yazdı
Her frene bastığımda debriyaja da basıyordum babam epey kızmıştı. Gerek yokmuş. Sadece tam duracağım ve vites değişimi gerektirecek durumlarda artık :)
Öyle yaparsan arabanın dahada hızlanmasına sebep olursun ve araba daha geç fren yapar.
-
Viraja girerken gazı kökleyip direksiyonu sert kır sonra hızlı haretlerle döndüğünün noktanın tam tersine direksiyon çevirerek kontra ver.