Div CSS İle İlgili Bir Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TxT
    TxT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2007
    Erkek

    Ben bir div i ortalamam gerektiğinde absolute değil relative kullanırım.. Örnek kodu aşağıda bulabilirsin..

    <html>
    <head>
    <style type="text/css">
    .tahribat
    {
        width:300px;
        height:150px;
        margin:0 auto;
        background:#333;
    }
    </style>
    </head>
    
    <body>
    
    <div class="tahribat">Bu içeriği ortala</div>
    
    </body>
    </html>

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Espo
    Espo's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2010
    Erkek

    hocalar div absolute olmak zorunda. baska sekilde isim gorulmuyor.


    Yeni bir iş, yeni bir aş, yeni bir hayat. Sil baştan başlamak gerek bazen modunda. Artık buralarda yokum :) Hepinizi seviyorum, muck.
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nitem
    nitem's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Temmuz/2011
    Erkek

    eğer divin position özelliği relative olursa margin:0 auto    özelliğini ullanarak istediğin sonuca ulaşırsın fakat position özelliğin absolute ise ancak left:40%; ile ortalayabilirsin yada left:400px gibi herhangi bir değerle olur ancak şuan aklımda olan bu deneyerek görebilirsin

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    abi adamı uğraştıracak birşey yok.Bak işin içine isimde girdi şimdi.z-index verebilir, başka yolla çözebilir.

    hiç olmadı absolute divini , relative divinin içine alabilir.

    Ne yapmak istediğini anlasam.Sadece absolute divini ortalmak istiyorumla olmuyor.

    ---

    Neden relative yapmadı ? neden illa absolute.. bi ton mevzu var.

    Resmini birşeyini koysun.

    yoksa al şu çözer  ama ne istediğini , sorunu anlamazsak bundan sonra da sorun gelecek.

    bende okumayı biliyorum adamın ne yazdığını görüyorum

    <style>

    div.ana{

        width:300px;

        margin:0 auto !important;

    }

     

    div.abs{

        position:absolute;

        border:1px solid #ccc;

        background:#f7f7f7;

        width:300px;

    }

    </style>

     

    <div class="ana">

        <div class="abs">

            asdffsda

        </div>

    </div>

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sakat-at
    sakat-at's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Aralık/2007
    Erkek

    javascript kullan div left değeri = (pencere genişliği/2)-(div genişliği/2)  bunu hem onload hem resize olayına yaz windowun. 


    a.k.a. wyrus , kelle verilir kal-a verilmez!
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sezeruludag
    sezeruludag's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Ağustos/2011
    Erkek

    illa absolute olarak kalcak diyorsan CSS'i şu şekilde düzenle

     

    width: 500px;
    position: absolute;
    left:50%;
    margin-left:-250px;

     

     

    Margin Left değeri senın kullandığın Div'in genişliğinin yarısı kadar ayarlar ben 500px verdim -250 ayarladım sende kendine göre uyarla bundan başkada yontem olacağını sanmıyorum...!


    Hatasız Kod Olmaz... :)
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Nautilus
    Nautilus's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2007
    Erkek

    hafız;

    sağdan soldan ve yukarıdan aşağıda ortalayacaksan bu işini görür, her çözünürlükte ortalar.

    .ortala{

         width: 200px;
         height: 200px;
         position: absolute;
         left:50%;
         top: 50%;
         margin-left: -100px; /* genişliğin yarısı*/
         margin-top: -100px;   /* yüksekliğin yarısı*/

         /*buradan sonrası fasa fiso*/
         border: 1px solid #CCC;
         background: #F0F;

    }


    şizofren olabilirsiniz yardım alın!
Toplam Hit: 2337 Toplam Mesaj: 18