Doktor Abilerimiz Varsa Bi Bakabilirler Mi ?
-
Selamlar. MRI çekinmiştim sonucunu doktora göstermek için 3 gün ertelediler okudum değişik şeyler yazıyor inşallah ameliyat olmam. Anlayan doktor abilerimiz varsa bi baka bilirler mi rica etsem, teşekkürler.
GoldenWorld tarafından 08/Tem/15 10:36 tarihinde düzenlenmiştir -
omuz üstüne mi düştün hocam? bir de aynı anda omzun mu çıktı? çok emin değilim ama sanırım "labrum yırtığı" diyor ya, onun için ameliyat gerekiyor olabilir.
Madde madde incelemeye çalışayım hatta:
Sağda humerus başı posteriyor süperiyorunda kortekste içe doğru kompresyon fraktürü = sağ omzunun üzerine düşmüşsün kolunu kendine çekmiştin ama yani kolunun arkasından beri düşmüşsün
Omuz eklemi anteryor inferiyorunda labrumda yırtık ve bu düzeyde glenoidlerden ayrışma = bu düşmenin şiddeti ile omzun çıkmış bir miktar da eklem kapsülünü zedelemişsin
Omuz ekleminde kapsülde kalınlaşma = Vücudun bu yaralanmaya tepki gösterdiğinden orada bir hücre sayısında artış gözlemlenmiş(sonra gelen edit: ben bu yaralanmanın akut(yani yakın zamanda-birden) olduğunu düşündüğümden böyle bir yorum yaptım, 2-3 yıl önceki bir yaralanma ise bu orada bir yaralanma olmuş ve iyileşmiş demektir)
Glenohumeral eklem ilişkisi tabidir = Bu şimdi kafamı karıştırdı tabi derken tamamen normal mi demek istemiş? öyle ise omzun çıkıp yerine oturmuş demektir sanıyorum. (yine akut olduğunu düşündüğümden çıkıp geri girdiğini ya da takıldığını düşündüm-gerçi doğru yerine oturtulmuş sonrasında.)
biseps tendonu normal görünümdedir = bu yaralanmada biseps kasına zarar gelmemiş
ortopedist değilim hocam yanlış yorumlamış da olabilirim. sadece merakını gidermek adına kendi yorumumu yaptım.
kofcu tarafından 08/Tem/15 11:23 tarihinde düzenlenmiştir -
kofcu bunu yazdı
omuz üstüne mi düştün hocam? bir de aynı anda omzun mu çıktı? çok emin değilim ama sanırım "labrum yırtığı" diyor ya, onun için ameliyat gerekiyor olabilir.
düşmedim hocam, 2-3 yıl önce bi kavgada oldu. çok sert vurdum o sıra çıktı mı artık ne oldu bilmiyorum bi kitlendi ama nasıl canım acıyor anlatamam sonra tekrar oturdu aynı yere. ondan sonra aralıklarla bu olay olmaya başladı durduk yere
-
düşme kısmını yanlış tahmin ettim o zaman, düşme harici bir darbe gelmiş demek ki. bilemiyorum hocam sürekli oluyor dediğine göre aynı şikayetle de gittin daha önce, gitmediysen de şikayetlerin geçmedi.. ve şikayetlerin geçmediğine göre bir müdahale edilmesi gerekiyor olabilir. geçmiş olsun. en iyisini doktorun bilir tabi o birebir inceliyor ve doğru kararı biliyor.
kofcu tarafından 08/Tem/15 11:05 tarihinde düzenlenmiştir -
hocam çok teşekkür ederim, en azından ne demek istediğini kağıdın anlamış olduk :)
-
önemli değil ama dediğim gibi, ortopedist değilim ben en iyisini doktorun bilir. geçmiş olsun
-
Anladığım kadarıyla:
Humerus kemiğinin - yani o pazu olan yer - baş kısmında - yani tam omuzunla birleştiği yerde - çökme kırığı gözlenmiş. Yani kemiğin ezilmesi gibi düşünebilirsin. Ayrıca omuz genelde ön alttan çıkar. Sende de ön alt kısımda o kıkırdak bölgesinde yırtık var. Humerusun başının oturduğu yer glenoiddir. Onun üzeri de o labrum denen kıkırdakla örtülü durumdadır. Yapışık gibi yani. Sende o kıkırdak yırtılmış ve biraz da o kemik yapıdan kopmuş. Ameliyat gerekir mi onu bilmiyorum.
-
sag kol kemıgınde ıcten kırılma var omuza yakın tarafta deforamsyon seklınde . omuz eklemınde on altta eklemın bırlesme yerı dıyebılırım yırtılma olmus labrum denılen yerde kabsulun oldugu yer .omzun cıktı mı ? cıkmadıysa her an cıkabılır labrum yırtıgından dolayı. ayrısma olmasıda zorladıgında cıkmaya neden olacagını belırtır. kapsulun kalınlasmıs. kıreclenme olabılır omzunda bıraz spor yap zorlamadan hareket et. omzun cıt cıt otuyor mu şınav çekerken ?
glenehumeral da kemıkte bır yer ıste.
gecmıs olsun
hatırladıgım kadarıyla yazdım
hipokondriyak tarafından 08/Tem/15 13:55 tarihinde düzenlenmiştir -
sag kol kemıgınde ıcten kırılma var omuza yakın tarafta deforamsyon seklınde . omuz eklemınde on altta eklemın bırlesme yerı dıyebılırım yırtılma olmus labrum denılen yerde kabsulun oldugu yer .omzun cıktı mı ? cıkmadıysa her an cıkabılır labrum yırtıgından dolayı. ayrısma olmasıda zorladıgında cıkmaya neden olacagını belırtır. kapsulun kalınlasmıs. kıreclenme olabılır omzunda bıraz spor yap zorlamadan hareket et. omzun cıt cıt otuyor mu şınav çekerken ?
glenehumeral da kemıkte bır yer ıste.
gecmıs olsun
hatırladıgım kadarıyla yazdım
-
Ben hala doktorun soyadındayım
-
Börk, eskiden Türklerin kullandığı bir başlık şapka türü.
edit : imla
ltcelik tarafından 08/Tem/15 16:54 tarihinde düzenlenmiştir
