Domuz Gribi İle İlgili...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    Normalde araştırmadan yazmam, Bilkentte bir hoca yazmış yazıyor altında ama, emin değilim yani...

    Ama yazı içeriği enteresan...

    -------------------------------------------

    Dünyanın en ünlü tıp fakültelerinden ve uzmanlarından gelen bilgileri derlediğiniz zaman, H1N1 ya da Domuz gribiyle ilgili çok çarpıcı gerçeklerle karşılaşıyorsunuz

    Önce domuz gribinden dünyada kaç kişi ölmüş bu güne değin bi göz atalım: Tam tamına 160 ülkede 1154 kişi.

    Avrupa'da 16 bin 556 kişi domuz gribine yakalanmış, ama 34 kişi ölmüş.(Artık domuz gribiyle ilgili istatistikler tutulmadığından, bu sayı artmış olabilir. Ama 2009 yılı ortalarında sayı böyleydi.)

    Efendim, yaşamınız süresince:

    1. Saldırıdan ölme ihtimaliniz: 331/1

    2. Düşerek ölme ihtimaliniz: 250/1

    3. Silahla vurularak ölme ihtimaliniz : 325/1

    4. Zehirlenerek ölme ihtimaliniz: 1400/1

    5. Araba kazasında ölme ihtimaliniz: 5000/1

    6. Boğazınıza bi şey takılarak ölme: 5000/1

    7. Suda boğularak ölme ihtimali: 9000/1

    8. Şimşek çarpması sonucu ölme: 71.000 /1

    9. Köpek tarafından öldürülme: 137.000/1

    10. Küvette ölme ihtimaliniz: 807.000/1

    11. Sele kapılıp ölme ihtimali: 713.000/1

    12. Yataktan düşüp ölme ihtimaliniz: 2 milyonda bir.

    Domuz Gribinden ölme ihtimalinizse: 8 milyonda bir. (Dünyada bin 154 kişinin öldüğünü temel alırsak)

    Yani küvette boğularak ölme ihtimaliniz daha fazla!

    Gelelim ortalığı velveleye veren diğer müthiş salgın hastalıklara:

    Kuş gribi: Dünya Sağlık Teşkilatı (WHO) verilerine göre, 1 Haziran 2009 tarihine kadar kuş gribinmden ölen sayısı 436. Ama 1981'den 7 Temmuz 2009'a kadar 25 milyon kişi AIDS'den öldü.

    Dahası da var; 2005'den bu yana Veremden 1.6 milyon kişi öldü.

    Hani SARS hastalığı vardı ya? Yetişkinlerde görülen üst solunum yolları enfeksiyonu? Hani milyonları yok edecekti? Ölü sayısı 167!

    Domuz gribine yakalanırsanız bi tek ilacı var: Tamiflu

    Bu ilacın sahibi GILEAD SCIENCES AŞ. Bu lisansla, ilacı Roche 2016 yılına kadar üretiyor.

    Tamiflu'ya bi göz atalım:

    1. ABD 25 milyon adet ısmarlamış: Toplam 2 milyar dolar ödemiş.

    2. Bugüne kadar 65 devlet de ısmarlamış.

    3. Toplam 300 milyon adet

    4. Fiyatı 70 dolar. Çarpın 200 milyonla.

    Bu Firmanın yani Gilead Sciences AŞ'nin en büyük hissedarı ve Yönetim Kurulu Başkanı kim?

    ABD ESKİ SAVUNMA BAKANI DONALD RUMSFELD!

    Özetleyelim: Her ay Güney Afrika'da 50 bin kişi AIDS'den ölüyor. Dünyada her gün bin 600 kişi gene AIDS'den yaşamını yitiriyor. Her yıl on binlerce kişi araba kazalarında can veriyor.

    Her yıl sadece ABD'de 25 bin kişi cinayete kurban gidiyor. Her yıl 80 bin kişi veremden hayatını kaybediyor.

    Ama biz kafayı neye takmışız? H1N1 Domuz Gribine!

    Niye? Çünkü ilaç şirketleri ve onların beslemeleri, AIDS, Verem, ne bileyim ben kızamık, kabakulak ya da açlıktan para kazanmıyorlar!

    Aşı olun olmayın... Ama önce gerçekleri araştırın, öğrenin.

    (Başta Sayın Bilger Duruman olmak üzere bir çok profesör ve doktora teşekkürler, saygılar) 

    --- 

    Dr.Hasan Kuş

    Atatürk Eğitim ve Arastırma Hastanesi

                                             BİLKENT


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Meliksah
    Meliksah's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Temmuz/2009
    Erkek

    kesinlikle doğru yazmış.
    ben de buna benzer küçük bi araştırma yapmıştım. normal griple ölme ihtimali daha fazla olduğuna dair.


    aa iyi olmuş lan. güncelleme yapayım imzaya bi ara :W
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HaYVaN
    HaYVaN's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Temmuz/2007
    Erkek

    Güzel yazı olmuş :)

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cordelian
    cordelian's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2009
    Homo

    ilginc. ve gercekci.Tesekkürler hocam.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    scorpus
    scorpus's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Haziran/2008
    Erkek

    her şeyi boşverelim normal gripten ölenler bile daha fazla.aşı şirketlerinde hisseleri olan doktorlar korku pompalıyor gibi geliyor bana

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    HeroiquE
    HeroiquE's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Nisan/2009
    Erkek

    güzel


    Hak,tepene inen bir kılıç da olsa,boynunu ona uzatmaktan çekinme. // Donamım soru-destek için pm ON.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sivil
    sivil's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Temmuz/2008
    Erkek

    evet çok doğru bir tespit domuz gribi çok abartıldı, adamlar zeki

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmQceR
    EmQceR's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek

    Aynısı fakat sadece grip üzerindeki etkilerini dersanedeki fizik hocamız söyledi.Sadece medyanın abartısı gibi.


    ...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    sirpence
    sirpence's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2007
    Erkek

    domuz gribini nasıl bi istatistiğe vurmuşsa artık :S

    dünya daki değil ama avrupadaki 16,000 / 34 =/=(eşit değil : D ) 8 milyon

    ama yinede küçük bi ihtimal. ne aşı oldum ne de ortalıkta domuz gribi var diye korka korka geziyorum. Öleceksem zaten ölürüm

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Varg
    Varg's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Mayıs/2007
    Erkek

    gripten ölenler amerikada zaten 1000 i aşmış düzeyde. 

    başka kimsemi ölmemiş..

  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Kız Babası
    kuytul
    kuytul's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Eylül/2005
    Erkek

    kesinlikle bilimsel değil. o ölme ihtimalleri yüzeysel istatistiklerin sonucu ortaya çıkmış. Yani bulunduğun çevreye göre, yaşına göre, genetik faktörlere göre o oranlar öyle bi değişir ki. yani popülist bi forward mailinden öteye geçememiş bi yazı bence.

    şimdi bu mantığı göre kıyaslama yapılıyorsa "düşerek ölme ihtimaliniz bile zehirlenerek ölme ihtimalinizden yüksek. o zaman niçin zehirlenmekten korkasınız ki. çekinmeye luzüm yok." bizim yorumlarımızın hatası dış güçlerin oyunu adlı eseri çok dinledik. Evet ilaç kampanyalarının ürünü olan sahtekarlıklar olabilir. Ancak tezi kanıtlamak için de fütursuzca sallayarak taraflı bakış açısıyla iknaya yönelik de makale yazılmaz. İşte bu yüzden bilimsel değil diyorum.


    instagram.com/yks.rehberlik >> YKS Rehberlik ve Eğitim Koçluğu için takipte kalın ;)
Toplam Hit: 4248 Toplam Mesaj: 22