Domuz Gribi İle İlgili...
-
kuytul bunu yazdı:
-----------------------------
kesinlikle bilimsel değil. o ölme ihtimalleri yüzeysel istatistiklerin sonucu ortaya çıkmış. Yani bulunduğun çevreye göre, yaşına göre, genetik faktörlere göre o oranlar öyle bi değişir ki. yani popülist bi forward mailinden öteye geçememiş bi yazı bence.
-----------------------------Ama ilaç şirketlerin hissedarları büyük adamlar...
-
kuytul bunu yazdı:
-----------------------------
kesinlikle bilimsel değil. o ölme ihtimalleri yüzeysel istatistiklerin sonucu ortaya çıkmış. Yani bulunduğun çevreye göre, yaşına göre, genetik faktörlere göre o oranlar öyle bi değişir ki. yani popülist bi forward mailinden öteye geçememiş bi yazı bence.
şimdi bu mantığı göre kıyaslama yapılıyorsa "düşerek ölme ihtimaliniz bile zehirlenerek ölme ihtimalinizden yüksek. o zaman niçin zehirlenmekten korkasınız ki. çekinmeye luzüm yok." bizim yorumlarımızın hatası dış güçlerin oyunu adlı eseri çok dinlemiş olmamazın etkileridir. Evet ilaç kampanyalarının ürünü olan sahtekarlıklar olabilir. Ancak tezi kanıtlamak için de fütursuzca sallayarak taraflı bakış açısıyla iknaya yönelik de makale yazılmaz. İşte bu yüzden bilimsel değil diyorum.
-----------------------------
sonradan ikinci paragrafı ekledim. ben işin domuz gribi tarafında değilim. ancak üniversitede aldığım eğitim bilimsel düşünme yöntemlerinive hipotez kurup araştırma yapmasını öğretti. -
domuz gribini bilmiyorumda millet normal gripten kırılıyor. her gün bakıyorumda kesin bir arkadasım götünün üstüne oturamıyor :) sıra bana ne zaman gelcek bakalım :D
-
MaliAcikgoz bunu yazdı:
-----------------------------kuytul bunu yazdı:
-----------------------------
kesinlikle bilimsel değil. o ölme ihtimalleri yüzeysel istatistiklerin sonucu ortaya çıkmış. Yani bulunduğun çevreye göre, yaşına göre, genetik faktörlere göre o oranlar öyle bi değişir ki. yani popülist bi forward mailinden öteye geçememiş bi yazı bence.
-----------------------------Ama ilaç şirketlerin hissedarları büyük adamlar...
-----------------------------kucuk adamlar mi yapmali ilaclari?
tabiki en buyukleri olacak. o konuda bir sorun olmadigini dusunuyorum, gerisine karismam. hersey olabilir.
-
Labaratuvar işi mi bilmem ama ben hastalandım. Bütün belirtiler var. Ayakta zor duruyor günde 20 saat uyuyorum. Ölmezsem buraya yazarım...
-
hocam yazının mantığına kesinlikle katılıyorum. insanlar üzerinde bir panik havası oluşturulmaya çalışılıyo. zaten dünya sağlık örgütüde sınırların kapatılması ve seyahat engellemesi gibi önlemlere gerek olmadığını söylüyor. yaratılan tamamen gereksiz bir panik havası, tedbirlik olmak sağlıklı ve verimli bir yaşam için zaten gerekli, domuz gribi için değil!
-
Domuz Gribinden ölme ihtimaliniz 8 milyonda bir. Dünyada bin 154 kişinin öldüğünü temel alırsak.Think again :) [ national geo. reklamı gibi :P ]bize sıra gelmez yani rahat olun.olsam ben olurdum düşüncesindeyim metrobüsde sayısız insanla ilişkiye giriyom sıkısıklıktan ve aq şöforunun her fren ve gaza bastığı an.hapsıran öksüren tıksıran herkes orda aq tutma yerleri yapyağlı tiskinmemek elde değil.
-
Zatüre aşısı olun hojam, domuz gribi zatüreden öldürür. Askerde beleşe yapıyorlar 24 ay beleş koruma.
-
güzel bi yazı denilebilir ama ihtimallerlede bi varsayım yapılamaz. sonuçta bu hastalıktan ölen birileri var ve bunlardan birisi biz de olabiliriz.
ayrıca ülkemizde domuz gribinden en az 2000 kişinin ölüceğini uzmanlar söylüyo. acaba her sene normal gripten kaç insanımız ölüyo ?
aslında domuz gribi aids sars hastalıklarının ihtimalllerini olasılıklarını takmamak lazım. sonuçta benim ölme ihtimalim %100 :)
-
Domuz gribi değilde sinüzitten ölücem sanırım..
