Donanım Ustaları Yardım(Hız Aşırtma)
-
umutcan bunu yazdı:
-----------------------------
zate bi daha işlemciyi yaktım diyen bulursam benzin döküp pc yi yakıcam ben :=)
-----------------------------muahuahuha ama ekstradan bir şey ögrendim adamın biri amd5200 işlemciyi 3.8i gördürmüş helal olsun rekor ondan şuanda :D
-
işlemciyi yaktım :P
-
Bende amd islemci kullanıyorum laptopda nasıl olucak ovorlock hangi proğram ile
-
günümüzdeki bir çok anakart bios üzerinden overclok destekli gelmektedir...olmayanlarda ise çeşitli programlarla işlemci değerleri ile oynayabiliriz...araştırmalar ve bununla ilgili internette bir çok yazı, döküman ve program bulunmaktadır..araştırırsanız rahatça bulabilirsiniz...
-
işlemcim yandı::P
overclockla belirli bi yere kadar yaparsın en fazla
-
dumanemre bunu yazdı:
-----------------------------işlemcim yandı::P
overclockla belirli bi yere kadar yaparsın en fazla
-----------------------------yanmiş halinin bir resmini koyabilirmisn :P
-
thrbtcell bunu yazdı:
-----------------------------dumanemre bunu yazdı:
-----------------------------işlemcim yandı::P
overclockla belirli bi yere kadar yaparsın en fazla
-----------------------------yanmiş halinin bir resmini koyabilirmisn :P
-----------------------------
yanmış bir işlemci duyarsam veya görürsem koyacam hacı merak etme:P
-
bir kere öyle her isteyen hız aşırtma yapamaz her işlemci her anarkart ile hızaşırtma yapılmaz.
işlemcinin çarpan kilitlerinin açık olması gerekir.anakartında bunların değişmesine izin vermesi gerekir.INTEL işlemcilerinin çoğunun çarpan kilitleri açık ama iş AMD'ye gelince AMD overclock için belirli modeller çıkartıyor fark etmişiseniz her ürünün bir BLACK serisi war bu BLack serilerin de işlemci çarpan kilitleri açık durumda daha çok. diğerlerinde de war ama az.
artı olarak anakart, işlemci yanması die bir durum söz konusu değildir !!!
her anakartta ısı algılayıcılar wardır peki bunlar ne işe yarar.işlemcinin ısısı belirli bir yüksekliği geçtiği zaman(sistem koruma devresi tarzı) makineyi kapatır elektriği keser yani.bu anakartın bir özelliğidir.ve bu sayede sisteminizi korumuş olur.overclock esnasında makinenize zarar gelme olasılığı azdır şayet harbi eşşek değiliseniz =) yada anakartınız da herhangi bir sorun yoksa.çünkü yaptığınız ayarlar ile bilgisayarınız çalışmaz ise bios sıfırlayarak fabrika çıkışı ayarları alıp eski şeklinde çalışmaya dewam ettirebilirsiniz.
bayağı karışık bir durum anakart üzerinde overclock öncesi yapılması gereken bir çok ayar war en kötü yanı her anakartın bunu desteklememesi.
kendi p4 3,0 ımı şu an dandirik fan ile 3,6 olarak kullanıyorum =))) biraz daha zoralyınca reset atıyor fanı değiştirmem gerekiyor iyi bir fan, soğutma sistemi şart.
bu arada o 7 ghz gören manyaklar(lafım meclisten dışarı =) kuru buz v.b çok dehşet şeyler kullanıyorlar
