Dota 2 Başlıyacağım Yardım
-
baslama ak baslamayin baslatmayin baslayana engel olun baslayanlari taslayin
-
Oyuna başlangıçta 13. levele kadar oyuna alışma sürecidir zaten. Esas zevkli nokta ranked sistemi. 13 levele kadar ortalama 100-200 oyun atarsın. Bu süre zarfında oyun hakkında bayağı bir fikir edinebilirsin.
Oynayacağın heronun skillerini ve kasabileceğin itemleri bilmek ne yazık ki yetmiyor. Counter heroları ve diğer heroların skillerini de iyi bilmek gerekir. Oyun başlangıcında çok az yetenek gerektiren viper sniper spirit breaker gibi heroları önerebilirim. 3ünün de 2 aktif 2 pasif skilli mevcut.
Üstte denildiği gibi standart bir kalıbı yok itemlerin. Ben d2 ye başladığımda 6.61 sürümüydü. Şu an 6.83 ve o günden bugüne hem hero skillerinde hem de buildlerde önemli değişiklikler oldu. Bu yüzden ben sana şu heroyu alıp şu şu itemleri kas dersem biraz saçma olur.
Oyun kombinasyon konusunda oldukça bol seçeneğe sahip. Yani 100 oyunun 100 ünü de aynı itemlerle kazanman söz konusu değil.
Oyunun temel mantığını da kısaca özetleyeyim. Oyun aslında bir offlane, bir mid 2 support ve bir carry den oluşur. Tabii işin içine türkler ve ruslar girince böyle bir şey pek olmuyor.
Carry nin işi gücü farmdır. Yapması gereken tek şey last hit alıp core itemlerini hızlıca çıkmasıdır. Supportlar da bu konuda carry yi destekleyip karşı takımın herolarını da harraslamalıdır. Camp stack ve camp pull yapıp carry nin oldukça kısa sürede kasılmasını sağlamalıdır. Creeplere deny atıp karşı takımın kasılmasını geciktirmelidir.
Yine de her lane ve hero birbiriyle bağlantılı. Her ne kadar carry üzerine oyun kuruluyor olsa da tek bir oyuncunun (mesela mid herosunun) bir anlık zayıflığı, dalgınlığı, geç gelen skill ya da erken gelen skill oyun sonucunu büyük ölçüde değiştiriyor. Eski güncellemelerle pek bir önemi olmayan takım oyunu büyük önem kazandı. Altın ve tecrübe fazlası olan takımın bir tane team fight ı kaybetmesi bile oyunun seyrini büyük ölçüde değiştiriyor.
Mid herosu ortada kasmaya çalışır. Mid herosunun da amacı last hit alıp deny atmak ve aynı zamanda hızlıca kasılıp diğer lanede bulunan karşı takım herolarına gank atmaktır. Erkenden gelen bir gank oyun dengesini oldukça hızlı değiştirir.
Offlane herosunun çok fazla altın almasına gerek yok. Büyük ölçüde hayatta kalmaya çalışmalı ve hızlıca tecrübe puanı alıp takımı olabildiğince tanklayabilmedir.
Bir de bunlardan farklı olarak jungle heroları mevcut. Bu herolar tank herolar olduğu gibi support herolar da olabiliyor.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar gibi.
-
+5000 saat dota2 oynamışlığım var 3-4 farklı hesaptan. Bende başlamamandan yana kullanıyorum oyumu.
-
KAAMOS bunu yazdı
başlama
Katılıyorum.
-
Hocam hevesim kaçtı ya bu kadar insan aynı şeyi diyorsa vardır birsey neyse pes devam edelim eyv usenmeyip oyunu anlatan arkadaslara
-
2,5 yıldır oynuyorum gayet de memnunum :D gel hacı steam id veriyim ekle :D
-
sadece dota değil abi lol'de aynı bok. oradan ağzın yanması lazım biraz.
az önce eu'da ben tris yanımda nami. karşıya tris ve azir geldi. nickten anladım türk elemanlar :F
azir 2 11 tris 2 7 oynadı oyun sonu "botta nasıl s*ktik" diyip sövüp kaçtılar :F
pek takmam diyorsan başla sırf oyun diye. millet trolleyince sende trolle. yok dert edeceksen kendine bulaşma yazık olur.
-
hocam oyun çok saran bi oyun ben üniyi 2 yıl uzattım bu oyun yüzüne hele bide arkadaşların flan varsa sıçtın ders flan çalışamazsın ama oyun zevkli tabi oçlarına düşmesen herolarla ilgili çok bişey diyemem çünkü karşıdaki takıma göre kasarsın genelde ihtiyac durumuna gore yani ben hala oynuoyorum oyunu bırakamama gibi bi durum yok ben 1 aydır girmiyorum arada bi iki el atıp çıkıyorum ranked sistemi var rankın ne kadar yüksek olursa oyun kalitesi o kadar artıyor eğer başlamayı düşünürsen söle ekler beraber takılırız elimden geldiğince yardım ederim
-
Kreyzi bunu yazdı
sadece dota değil abi lol'de aynı bok. oradan ağzın yanması lazım biraz.
az önce eu'da ben tris yanımda nami. karşıya tris ve azir geldi. nickten anladım türk elemanlar :F
azir 2 11 tris 2 7 oynadı oyun sonu "botta nasıl s*ktik" diyip sövüp kaçtılar :F
pek takmam diyorsan başla sırf oyun diye. millet trolleyince sende trolle. yok dert edeceksen kendine bulaşma yazık olur.
sirf oyun bu takmicam diyipde oyun sonu 2 tane mouse kirmisligim var neyaparsan yap hocam biyerden sonra icindeki hayvani ortaya cikariolar :D
online oyunlarin rankli sistemlilerin hepsi boledir hocam lol girersin veledi zinalar basar dota girersin yabancisi ayri oc cs:go girersin polonyalisi rus allahsiz kahpeleri troller ranksiz bi oyun bul sen :D
-
Absolut bunu yazdıKreyzi bunu yazdı
sadece dota değil abi lol'de aynı bok. oradan ağzın yanması lazım biraz.
az önce eu'da ben tris yanımda nami. karşıya tris ve azir geldi. nickten anladım türk elemanlar :F
azir 2 11 tris 2 7 oynadı oyun sonu "botta nasıl s*ktik" diyip sövüp kaçtılar :F
pek takmam diyorsan başla sırf oyun diye. millet trolleyince sende trolle. yok dert edeceksen kendine bulaşma yazık olur.
sirf oyun bu takmicam diyipde oyun sonu 2 tane mouse kirmisligim var neyaparsan yap hocam biyerden sonra icindeki hayvani ortaya cikariolar :D
online oyunlarin rankli sistemlilerin hepsi boledir hocam lol girersin veledi zinalar basar dota girersin yabancisi ayri oc cs:go girersin polonyalisi rus allahsiz kahpeleri troller ranksiz bi oyun bul sen :D
hocam öyle diorsun da rankında yüksek oldumu oyunların tadı damağında kalıyor.
