Dünyanın En Büyük Kamyonu
-
National Geographic - Caterpillar |Dvbrip400 Tonluk bir ağırlığı 60km Hızla taşıyan canavar kamyon nasıl üretiliyor.
http://hotfile.com/dl/35450300/bc2e1dc/Catterpillar_797B_DVBRip_Xvid.part1.rar.html
http://hotfile.com/dl/35449857/2f7bafb/Catterpillar_797B_DVBRip_Xvid.part2.rar.html
http://hotfile.com/dl/35449462/d248703/Catterpillar_797B_DVBRip_Xvid.part3.rar.html
http://hotfile.com/dl/35448817/8ffd6f5/Catterpillar_797B_DVBRip_Xvid.part4.rar.htm
http://hotfile.com/dl/35450705/21d2e56/Catterpillar_797B_DVBRip_Xvid.part5.rar.html -
oha daha bugün işyerinde bi broşürde gördüm resmini, çok ilgimi çekti netten resimlerine fln baktım. bilseydim bakmazdım bunu beklerdim :d
edit:
alıntı:
Dünyanin En Büyük Kamyonu Birazcik madencilik kültürü olanlar bu makinelerden haberdardir. Bilmeyenler için söylüyorum maden isletmelerinde (özellikle açik isletmelerde) bu tür devasa is makineleri kullanilir. Bu makinelerinin karayollarina çikmasi yasak olup bunlar isletmeye parça parça getirilip isletme içerisinde montajlari yapilir. Ayrica bunlarin her tekerinde ayri ayri motorlar vardir. Bir tane de ana motor vardir ki bu motor akaryakittan elektrigi üretir ve bu 4 motora dagitir.Iste fotografi bulunan kamyon da dünyanin en büyük maden kamyonu. Liebherr tarafindan üretilen bu kamyonun modeli T 282 B. Bos agirligi 203 ton olup yük kapasitesi 365 tondur. Sunu da söyleyeyim bizim yollarda gördügümüz kamyonlar tas çatlasa 30 ton yük aliyordur. Yüklü haliyle 568 tonluk bir kütle haline gelmektedir. Degeri 3 milyon dolar olan bu kamyonda 2723-kilowatt gücünde iki adet elektrik motoru mevcut. Sizin anlayacaginiz dille söylersek bu alet 3650 beygir gücünde. Büyüklügünü anlamak için ölçüleri vermek yerine yanindaki adamin 2 metre boyunda birisi oldugunu söylemek sanirim daha etkili bir yöntem olacaktir
Aracimizin maksimum hizi ise saatte 64 km/h. (Bize okulda ögretilen en hizli kamyon 50 ile gidiyordu). Bu aracin en önemli sorunu hiç süphesiz rampa asagi hizini kesmek
Bu aracin hizini rampa asagi sabit tutabilmek için bir de cruise kontrol entegre edilmis. Bunun sebebi de öyle tahmin ediyorum ki bu isi operatöre biraksalar frendeki en ufak bir ani dozaj degisimi çok kötü sonuçlar dogurabilir. Ön frenler basinçli hava ile sogutulmakta. Bu tür büyük kamyonlarda yükün bosaltilmasi genellikle alttan oluyor ama bu modelde nasil oldugunun bilgisine kendi sitesinden bile ulasamadim. Okuldaki bi hoca artik 300 tonluk kamyonlarin bile damperle bosaltma yapilabildigini söylemisti ama bunda durum nedir bilmiyorum.
-
ne makine ama ohaaa
-
napiyorlar bunla acaba cok ilginc
-
discovery channelde şişman bi eleman bu aletlere biniyodu kullanımı felan anlatıyodu.
lanet olsun babamdaki karadeniz tv vb. aşkına gitti kabloluyu iptal etti.
-
YaRaMaZ bunu yazdı:
-----------------------------
napiyorlar bunla acaba cok ilginc
-----------------------------sebze halinden mal çekiyorlarmış hocam :|
-
85'li yillarda beybaba libya'dayken kullanmis bunlardan
-
hafızlar bu mazot bnzin vs. neyse artık direk rafineriden çekıolardır heralde
-
hastayım bunlara yaa çok isterdim kullanmak :D
-
-
oha lan araca bak :D