E-Ticarette Vergi Sistemi ?
-
Fatura satın almanın naylon faturacılığa girdiğini biliyorsunuz değilmi? Vergiden kaçıyım derken bu tür şeyler yapılması çok mantıksız, yakalandığında çok büyük sorun teşkil eder. Ayrıca bu %38 neye göre ? Yani ayrı bi vergi değil, kafadan kdv-muhtasar-geçici tarzı vergilerin toplamından tahmin yürütülerek söylenen bişey dimi?
-
kdv ötv stopaj vs vs hepsi dahil
-
Pc-ErrOr bunu yazdı:
-----------------------------
Fatura satın almanın naylon faturacılığa girdiğini biliyorsunuz değilmi? Vergiden kaçıyım derken bu tür şeyler yapılması çok mantıksız, yakalandığında çok büyük sorun teşkil eder. Ayrıca bu %38 neye göre ? Yani ayrı bi vergi değil, kafadan kdv-muhtasar-geçici tarzı vergilerin toplamından tahmin yürütülerek söylenen bişey dimi?
-----------------------------Naylon faturacılık başka birşey mürit. Mükerrer basarsın, olmayan şirket üzerine basarsın filan o zaman o fatura naylon olur ama var olan bir firmanın faturasını bir başkasına verirsen ki arada ki kdv'leri ödemiş ve ödetmiş olursun; burda ki hukuksuzluk sadece senin bu fatura basmadan faturalı satış yapmanı sağlar. Hepsi bu.
-
%38 rakamı nerden bulundu bilmiorum ama firmadan firmaya değişiklik gösterir bu. Giderlerde düşüldükten sonra bu kadar fazla gitmez gibi.
-
HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------Pc-ErrOr bunu yazdı:
-----------------------------
Fatura satın almanın naylon faturacılığa girdiğini biliyorsunuz değilmi? Vergiden kaçıyım derken bu tür şeyler yapılması çok mantıksız, yakalandığında çok büyük sorun teşkil eder. Ayrıca bu %38 neye göre ? Yani ayrı bi vergi değil, kafadan kdv-muhtasar-geçici tarzı vergilerin toplamından tahmin yürütülerek söylenen bişey dimi?
-----------------------------Naylon faturacılık başka birşey mürit. Mükerrer basarsın, olmayan şirket üzerine basarsın filan o zaman o fatura naylon olur ama var olan bir firmanın faturasını bir başkasına verirsen ki arada ki kdv'leri ödemiş ve ödetmiş olursun; burda ki hukuksuzluk sadece senin bu fatura basmadan faturalı satış yapmanı sağlar. Hepsi bu.
-----------------------------
Naylon faturacılığın kapsamı daha geniştir. Ortada olmayan malların alınmış gibi gider gösterilmeside naylon faturacılığa girer. Edit: Sen sattığın malın faturasını başka bir şirket üzerinden kesip kdvsini o şirkete ödemeyi kastetmiosn dimi?Mesaj 27 Temmuz 2012 (Cuma) Saat: 02:28'da Pc-ErrOr tarafından düzenlendi. -
Pc-ErrOr bunu yazdı:
-----------------------------
HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------Pc-ErrOr bunu yazdı:
-----------------------------
Fatura satın almanın naylon faturacılığa girdiğini biliyorsunuz değilmi? Vergiden kaçıyım derken bu tür şeyler yapılması çok mantıksız, yakalandığında çok büyük sorun teşkil eder. Ayrıca bu %38 neye göre ? Yani ayrı bi vergi değil, kafadan kdv-muhtasar-geçici tarzı vergilerin toplamından tahmin yürütülerek söylenen bişey dimi?
-----------------------------Naylon faturacılık başka birşey mürit. Mükerrer basarsın, olmayan şirket üzerine basarsın filan o zaman o fatura naylon olur ama var olan bir firmanın faturasını bir başkasına verirsen ki arada ki kdv'leri ödemiş ve ödetmiş olursun; burda ki hukuksuzluk sadece senin bu fatura basmadan faturalı satış yapmanı sağlar. Hepsi bu.
-----------------------------
Naylon faturacılığın kapsamı daha geniştir. Ortada olmayan malların alınmış gibi gider gösterilmeside naylon faturacılığa girer. Edit: Sen sattığın malın faturasını başka bir şirket üzerinden kesip kdvsini o şirkete ödemeyi kastetmiosn dimi?Mesaj 27 Temmuz 2012 (Cuma) Saat: 02:28'da Pc-ErrOr tarafından düzenlendi.
-----------------------------Aynen öyle onu kasdtediyorum müritcan, ben malı alır o ürünü veya benzeri ürünü pazarlayan şirkete girdi-çıktı yaptırır; KDV'sini öder (mal 100 + kdv ile 118 TL) malı benden alana 118 TL üzerinden satışını yaparım veya aynı işi aldığım şirket üzerinden de yaparım. O zaman ben aracı olmuş oluyorum. Bunda naylon taraf yok. Zaten ticaretin yumuşak karınlarından biri de bu
-
Aynen o zaman naylonluk bi durum yok. Şirketle anlaştıysan istediğini yaparsın. Ben ilk mesajından örn %18 kdvyi daha düşük bi yüzdeden şirkete ödeyip kendi adına fatura satın alacaksın anladm =)
-
Pc-ErrOr bunu yazdı:
-----------------------------
Aynen o zaman naylonluk bi durum yok. Şirketle anlaştıysan istediğini yaparsın. Ben ilk mesajından örn %18 kdvyi daha düşük bi yüzdeden şirkete ödeyip kendi adına fatura satın alacaksın anladm =)
-----------------------------Yani onuda yaparsın da şimdi atraksiyona ne bileyim 70.000 TL ceza ödemeye gerek yok. Orda 2-3 TL fazla kazancam diye ticari sicilini ve adli sicilini yakmaya ne gerek var değilmi muhterem...
-
HannibALgan bunu yazdı:
-----------------------------Pc-ErrOr bunu yazdı:
-----------------------------
Aynen o zaman naylonluk bi durum yok. Şirketle anlaştıysan istediğini yaparsın. Ben ilk mesajından örn %18 kdvyi daha düşük bi yüzdeden şirkete ödeyip kendi adına fatura satın alacaksın anladm =)
-----------------------------Yani onuda yaparsın da şimdi atraksiyona ne bileyim 70.000 TL ceza ödemeye gerek yok. Orda 2-3 TL fazla kazancam diye ticari sicilini ve adli sicilini yakmaya ne gerek var değilmi muhterem...
-----------------------------
Aynen öyle muritcan =)) -
kıbrısta şirket acip , turkiyede magaza acsak :D vergıden yana uygun olmazmı :D:D
